רשומות

יום רביעי, 15 בפברואר 2017

היכן הייתי בוולנטיינס דיי? עם הביג בנד חיפה, אלדד שרים וכרמי שמרון



אוהבי מוסיקת ג'אז מכירים, בוודאי, את תזמורת הביג בנד של חיפה שצמחה מתוך התזמורת הסימפונית חיפה. הביג בנד מונה 18 נגנים המנגנים בכלי נשיפה וקצב. הם מנגנים מוזיקת ג'אז מופלאה מתקופת נגני הביג בנד של פעם וגם מוזיקה מודרנית עכשווית. הופעת הבכורה התקיימה בסוף 2008 ומאז היא מופיעה בעשרות קונצרטים ומופעים בארץ ובעולם.

התמזל מזלי והוזמנתי לקונצרט של הביג בנד ביום האהבה. התזמורת, בניצוחו של אלדד שרים ושירתה של כרמי שימרון המדהימה, הלהיבה את הקהל וזכתה למחיאות כפיים סוערות וממושכות. הגיע להם! זה היה קונצרט מהנה במיוחד שהוקדש לשירים וקטעי ג'אז מכל הזמנים סביב נושא האהבה. וכרמי שימרון בעלת הקול העמוק והנפלא, הצליחה ממש לצמרר אותי בשירתה.

 

לביג בנד חיפה יש סדרת קונצרטים לעונת 2016- 2017 וכדאי מאד להצטרף. ניתן לעשות זאת גם דרך דף הפייסבוק שלהם- https://www.facebook.com/Haifa.Big.Band/

המנצח אלדד שרים הוא אחד המוזיקאים החשובים בארץ. עבד עם זמרים רבים והלחין שירים שהפכו ללהיטים גדולים וגם מוזיקה מקורית למחזות זמר ולאופרות רוק. הוא עיבד שורה של מחזות זמר ידועים, הפיק מוזיקלית, עיבד וניצח על קונצרט הצדעה לביטלס ועוד ועוד. מעבר לכל זה, הוא גם איש מצחיק שהצליח להצחיק אותנו בעת הנחיית הקונצרט. למשל- הידעתם איך קוראים בעברית לשיר המפורסם שכתב קול פורטר I HAVE GOT YOU UNDER MY SKIN? אלדד תרגם זאת ל"אקזמה". במהלך הקונצרט הציג אלדד את השירים ואף סיפר איך נוצרו ומי מזוהה איתם. אחד הקטעים היפים שנוגנו SOLE IN FALL, הוא קטע שהלחין עבור המוזיקאים האחים קן והארי ווטרס מאלבמה שהופיעו מספר פעמים בארץ והם היו אמורים לבצע אותו יחד עם הביג בנד חיפה. בשל נסיבות אישיות הגיע רק אחד האחים לארץ והביצוע לא קלע לדעתו של המלחין. הפעם היה ביצוע קולע ויפה מאד.
בצילום- מוטי איינס מנכ"ל התזמורת הסימפונית, כרמי שימרון, אלדד שרים. צילום- יח"צ

                  בצילום: אלדד שרים וכרמי שימרון באולפן ההקלטות. צילום- סלפי
את כרמי שימרון מכירים רובנו מהופעותיה ב"רוקדים עם כוכבים". היא הייתה גם בלהקת הבנות "חמסה". חברה לדי. ג'יי דני תובל ויחד איתו יצאה לסיבוב הופעות בכל המועדונים המובילים בארץ.  לשמוע אותה שרה על במה זו חוויה מרגשת. יש לה קול עמוק וסוחף והיא הזכירה לי בשירתה את ענקיות הסול והג'אז האמריקאיות. במיוחד בשיר NATURAL WOMEN שכתבו קרול קינג וג'רי גופין עבור ארתה פרנקלין. ו- I PUT A SPELL ON YOU של סקרימינג ג'יי הוקינס שבסיומו זכתה כרמי למחיאות כפיים ממושכות.
                                                כרמי שימרון צילום גאגא בוקינג
                                            כרמי שימרון. צילום מוטי איינס

עוד האזנו לקטעים ממחזות, לשיר LOVE של נט קינג קול, לבלדת הג'אז MISTY. למישל של החיפושיות. לשיר מתוך LOVE STORY , לקטע של ג'ורג גרשווין, למנגינה מתוך זמנים מודרניים של צ'רלי צ'פלין SMILE ועוד.

זה היה ערב חד פעמי ומיוחד מאד. האולם היה מלא אך לצערי, אני חייבת לציין שלא ראיתי הרבה צעירים בקהל. רוב האנשים היו מבוגרים וזה ממש חבל. הייתי רוצה לראות הרבה יותר אנשים צעירים שמגיעים לקונצרטים ונהנים מהמוזיקה הנהדרת. מכאן אני קוראת לכם- בואו!

חברי התזמורת: סקסופון: לני סנדרסקי, לרסון דוידוב, יורי גייפמן, עמירם גרנות, רמי אלסטר. חצוצרה: ז'נה ליטבק, רז ארד ארמן אסלניאן, ארז חודרה. טרומבון: אריק וול, דניס וול, מיכאל וול, אריק וול טובה: אלכס צ'וטקו חטיבת קצב: יניב כרם (גיטרה) דניאל קרוגלוב (פסנתר) נרי טופצ'יו (בס) רועי (תופים).

הקונצרט הבא ב-7.3.17 עם המנצח ג'ף הוארד.

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה