רשומות

יום שישי, 23 בספטמבר 2016

פרמיירה חגיגית למחזה "האורחת" בתיאטרון הצפון



המחזה הישראלי החדש "האורחת" של תיאטרון בית ליסין ובבימויה של ציפי פינס פתח את עונת המינויים  2016-2017 בתיאטרון הצפון. זה היה אירוע אלגנטי ומושקע עליו ניצחו עדי קאופמן מנכ"לית התיאטרון, סיון בראונר הסמנכ"לית והמנהלת האמנותית, לי כץ מנהלת השיווק, ודוברת תיאטרון הצפון ואשת היח"צ כרמל שבתאי. למעלה מאלף צופים הגיען לצפות בהצגה וברחבת התיאטרון שקושטה בבלונים, קידמו את פניהם תזמורת בת 40 נגנים "הכלים השלובים" שהנעימו במוזיקת עולם ולהיטים מכל הזמנים. המוזמנים נהנו מכיבוד שכלל את העוגות המשובחות של דודו אוטמגזין. ובתום ההצגה נערך קוקטייל חגיגי בשילוב קאסט השחקנים. בגסטרונומיה- סושי בשלל מילויים ממסעדת פרנג'ליקו בזכרון יעקב. מנות פלאפל 'אוריון' של משפחת בסטוני, כריכים איכותיים, גלידות שמנת בשלל טעמים HOME MADE של "אמיליה" בציר מוריה.
 
 

 

בין המוזמנים
היו אנשי תקשורת, אנשי אקדמיה, אנשי עסקים ונשות חברה.

היו גבי ורחלי בן גלים בעלי התיאטרון, פרופ' רבקה יהב- אשת ראש העיר חיפה, פרופ' גבי וימן, השופטת נאווה ויימן, פרופ' יחזקאל טלר, עו"ד שרין סולן, עו"ד סופי ספקטור, ד"ר מיכל וד"ר יצחק רמון, אימאן בסטוני, יהודית זוסמנוביץ', רחל שפירא, יורם רייך- מארק, דינה רפאל, אורלי שלומי, מעצב האופנה ניקולא קדוש, רונית קיטאי, שרה איקו, חגית בורנשטיין, צילה לייפר, אבנר מכטינגר, רחלי ושוקי פדן ועוד רבים נוספים.

     מימין לשמאל:מגי אזרזר,גדי יגיל,עדי קאופמן ורון שחר  צילום- דנה קדוש
 ‏‏מימין לשמאל:
גילה לפידות ,רחלי בן גלים,פרופ רבקה יהב,דר יהודית זוסמנוביץ,גבי בן גלים,מרים
בן בעשט,עדי קאופמן,ציפי פינס,סיון בראונר ואלוף במיל דודו בן בעשט   צילום- דנה קדוש
מימין לשמאל:נטע פלג,יהודית זוסמנוביץ,עליזה הופמן אביטל מגן,עוד סופי
ספקטור,עדי קאופמן,רונית קיטאי,אימאן בסטוני,מירב שרוט,כרמל שבתאי,ניקולאי קדוש  צילום- דנה קדוש
המחזה מבוסס על סיפור מספרה של סביון ליברכט "הארוחה האחרונה" מתוך הספר "צריך סוף לסיפור אהבה" ומשחקים בו- גדי יגיל, גילת אנקורי, מגי אזרזר, רון שחר ופלורנס בלוך. הסיפור עוסק ביחסים המורכבים בין הורים מזדקנים לילדיהם העסוקים שאמורים לטפל בהם. גרשון, אלמן טרי וניצול שואה אותו מגלם באופן מושלם גדי יגיל הנפלא, חי בבדידות בדירתו. בת דודתו של האלמן אותה מגלמת פלורנס בלוך- קומיקאית בחסד, משדכת לו חברה אלמנה – גילת אנקורי המצוינת. בתו של גרשון שהיא עו"ד ואם חד הורית – אותה מגלמת מגי אזרזר אחת השחקניות הצעירות והאהובות עלי, מתנגדת לשידוך וחוששת שאביה ייפגע. מהצד שכנגד בנה של האלמנה, גם הוא עו"ד מצליח, גרוש ואב לילדה אותו מגלם רון שחר מהמרוץ למיליון, מתנגד גם הוא לשידוך וחושש שיאבד את הירושה. ובנוסף הרעייה המנוחה של גרשון האלמן מחליטה להתערב ופולשת לחייו ולחיי בת זוגו הטרייה בדמות רוח רפאים המסתובבת בבית וסורגת. איך יפתרו הדברים? האם הילדים יצליחו לחבל בשידוך? האם האלמן והאלמנה ימצאו אושר? – כדי לדעת את התשובות אני ממליצה לכם בחום ללכת ולצפות בהצגה. לדעתי, היא עומדת להפוך לשלאגר הבא וזאת בזכות הנושא הנוגע בכולנו, הדיאלוגים השנונים וההתרחשויות הקומיות המעוררות גלי צחוק מהקהל.
 


הצופים בהצגה צעירים ומבוגרים הזדהו עם מה שמתרחש על הבמה וניכר שכולם מכירים את הסיטואציות מתוך החיים. גם העובדה שהאירועים מתרחשים בזמן מלחמת המפרץ עוררה הזדהות והעלתה זיכרונות. אי אפשר היה שלא להיות מעורבים ולהיות לטובת אחד הצדדים. ההורים המבוגרים או הצעירים הטרודים שנידרש מהם לטפל בהוריהם. אני נהניתי מאד הן מהמשחק המצוין, הדיאלוגים השנונים והמצחיקים והן מהבימוי המוצלח של ציפי פינס.
בתום ההצגה כמיטב המסורת זכו השחקנים לזרי פרחים מהודרים מבית היוצר "לריסה" פרחים. עדי קאופמן המצודדת והמחוננת מנכ"לית תאטרון הצפון הצעירה ביותר בישראל, עלתה לבמה והודתה בחום רב לשחקנים על משחקם המופלא והמרגש, ולקהל שמצביע ברגליים שוב ושוב ומגיע בהמוניו לצפות בהצגות הטובות ביותר בישראל. קאופמן הזמינה לבמה את ציפי פינס, במאית ההצגה ומנכלית בית ליסין שפנתה נרגשת לקהל ואמרה שהפצוי עבור נסיעות ארוכות ומתישות לצפון , זו האהבה והחום שמרעיף הקהל על קאסט השחקנים.

 
 

"האורחת"- בית ליסין.  תפאורה: ערן עצמון; תלבושות: אורנה סמורגונסקי; מוזיקה: אמיר לקנר; תאורה: קרן גרנק; תנועה: עמית זמיר.

 משך ההצגה : כשעה וחצי ללא הפסקה

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה