רשומות

יום ראשון, 11 בספטמבר 2016

מסעדה חדשה בחיפה. מסעדת ALTO שמתכוונת להיות הדבר החם הבא.



להתארח במסעדה שנפתחה רק לפני יומיים, זו חוויה מיוחדת במינה. חשים את ההתרגשות באוויר. הכל חדש ונוצץ. הבעלים עובר בין הסועדים ודואג שיהיו שבעי רצון. התפריט עדיין בבנייה והשף טורח במטבח ומלהטט בין המחבתות והסירים.


 
זו הייתה הפעם הראשונה שהגעתי למסעדה שזה עתה נפתחה ותהיתי איך יהיה. ובכן, היה מצוין. מיכאל, מבעלי המסעדה שגם מנהל אותה אירח אותנו למופת. נראה היה לי שצוות העובדים מנוסה ועובד יחד זמן ממושך. ההזמנות זרמו, המנות הגיעו במהירות והשרות היה מצוין.

מהמנות הראשונות בחרנו לטעום את סלט הבית- סלט אלטו- שהכיל מיקס עגבניות שרי, בצל סגול, בצל ירוק, פטרוזיליה, כוסברה, זיתים, ארטישוק, פלפל חריף, זעתר. (38 ₪) וסלט ירוקים- לבבות חסה, אנדיב סגול, פטרוזיליה, נענע, מיץ לימון, שמן זית, סילאן, חמוציות ובוטנים (32 ₪) – שני הסלטים היו מצוינים, מתובלים בעדינות ולא בהגזמה וטעימים מאד. בעלי טען שסלט אלטו טעים יותר ואילו אני חושבת שסלט הירוקים ניצח- הוא מיוחד, אלגנטי ומעודן.

 

עוד ניתן למצוא במנות הראשונות- קרפצ'יו סינטה, קרפצ'יו דג, קלמארי על הפלנצ'ה, חציל ג'וספר, רביולי בטטה ריקוטה, פוקאצ'ה, ריזוטו פטריות ורוסטביף. המחירים נעים החל מ-28 ₪ ועד 48 ₪. בפעם הבאה אני מתכננת לבחור בריזוטו פטריות.

מהמנות העיקריות החלטנו שנינו ללכת על נתח קצבים בתוספת פירה תפ"א, בצל מושחם וציר בקר (85 ₪) זו מנה שיכולה להיות מעולה ויכולה להיות כשלון. נתח הבשר צריך להיות מובחר, עשוי במידה הנכונה, רך לאכילה ולא שיהפוך למשהו שקשה לנעוץ בו שיניים, או לסוג של גומי – כי גם זה כבר קרה לי. היינו תמימי דעים. מנה מעולה. בשר איכותי, עשוי נכון, קצת מלח גס ופלפל וזהו. גם ההגשה הייתה אסתטית מאד וכפי שכולנו יודעים קודם כל אוכלים בעיניים.
 

מנות עיקריות נוספות בתפריט- פילה בקר, אנטריקוט, סטייק T, פילה סלמון, אלטובורגר, ניוקי ושרימפס. מחירי המנות – מ 67 ₪ ועד 145 ₪ לסטייק פילה.

למנה האחרונה הזמנו קינוח איטלקי פנה קוטה שהוגש עם רוטב פירות יער. אח, ללקק את השפתיים. ראו בצילום.

 
מיכאל סיפר לנו שהתפריט בבנייה ועוד יתווספו לו מנות. בנוסף, למסעדה בר גדול ומיוחד שבו ניתן למצוא את מיטב הקוקטיילים והאלכוהול ואין מה להתפלא, כיוון שהמסעדה צמודה להרמיטאז'- ארמון האלכוהול שנפתח זה מקרוב. לאחר שסיימנו לאכול ביקרנו בהרמיטאז'. חנות כזו עוד לא הייתה לנו כאן בחיפה, ענקית, מלאה ביינות ואלכוהול מרחבי העולם, חדר מיוחד לבירות, חדר למעדנים. והכי חשוב- מבצעים רבים שמוזילים מאד את הקנייה.
                     בצילום- מיכאל ואנחנו

אבל, נחזור למסעדה. העיצוב שלה הוא בצבעי שחור לבן, אלגנטי, משדר יוקרה ונינוחות. ספות רחבות ונוחות, כורסאות שניתן להתרווח בהם. מאד עכשווי, מאד אורבני. גם כלי ההגשה מעוצבים בצבעי אפור, שחור, לבן- אלגנטיים ויפים. מיכאל גם לקח אותי למטבח הנוצץ והמדוגם. "הכל הוזמן מחו"ל ובאיכות הטובה ביותר." אמר. הוא אף פתח את המקרר כדי להראות לי את נתחי הבשר הטריים אותם מגישים במסעדה. אני לא מכירה הרבה מסעדנים שהיו מזמינים את אורחיהם למטבח ולא חוששים להציג אותו. אלא שמיכאל התגאה במטבח. אמרתי לו שנראה לי שהוא נמצא במסעדה כל שעות היממה כדי לבדוק שהכל כשורה והוא סיפר שאכן נמצא בה שעות רבות ועושה הכל. גם שטיפת כלים ורצפות כשצריך. וזה בעיניי, מסמל יותר מכל את האכפתיות, הרצון להצליח ולתת לסועדים חוויה גסטרונומית איכותית ומהנה.

ממליצה לכם להגיע, לטעום ולהנות.

ALTO- מרכז הקונגרסים, חיפה

בפייסבוק


 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה