רשומות

יום שלישי, 16 במאי 2023

מסעדת דיאנא בנצרת- אוכל מסורתי ערבי טעים ומשובח

השבוע שבנו לביקור במסעדת דיאנא הוותיקה. כשמתחשק לנו אוכל ערבי מסורתי וטעים אנחנו מתייצבים במסעדת דיאנא ויודעים שלא נתאכזב.

המסעדה הממוקמת במרכז נצרת, ברחוב פאולוס, מגישה אוכל מסורתי, ביתי וטעים, המבוסס על האוכל הערבי מבית אמא וסבתא עליו גדלו מייסדי המסעדה.



מי שמוביל כיום את המסעדה הוא השף ווסים ספאדי בעל ההיכרות העמוקה עם המטבח הערבי מסורתי. הכבוד הרב אל המורשת הקולינארית המשפחתית מניבה חוויה קולינארית מיוחדת לסועדים ואנחנו נהנינו מאד לטעום את המנות המצוינות.

השף וואסים ספאדי מכין שיפודים ללקוחות.

מסעדה המצליחה לשרוד מעל 50 שנה ולשמור על הערכת הקהל, אינה דבר נפוץ במחוזותינו. אין לי ספק שזה בזכות המורשת הקולינארית של דיאנא וההקפדה היתרה על שימוש בחומרי גלם עונתיים, טריים ואיכותיים.

מה אכלנו?

בדיאנא פותחים את הארוחה עם קונצרט שלם של סלטים, השולחן מתמלא במבחר סלטים טריים של חצילים, קישואים, חומוס, טחינה, תרד, ג'רג'יר, תבולה, רוקט ועוד. על השולחן היו סלט ערבי, סלט גזר וקולורבי, סלט עם גבינה, סלט ירוק, חצילים במגוון שיטות עשייה, לבנה, קישואים עם טחינה ובוודאי שכחתי עוד כמה סלטים.









הסלטים אינם שיגרתים. יש בהם טוויסט קטן שמוסיף לטעם כמו בסלט הירקות פיסות קראנצ'יות של קרקר פיקנטי, או תוספת של אגוזים ובוטנים לסלט ירוק. וגם התבלון מוסיף ומשדרג.

אהבתי במיוחד את סלט הקולורבי והגזר המצוין והמרענן ואת סלט הירקות והגבינה. אבל, באמת כל הסלטים היו טובים, טריים ואיכותיים.

לעיקריות הזמנתי צלעות טלה כי זו המנה האהובה עלי ואני לא מוותרת עליה. הצלעות היו משובחות ומצוינות. וברור לי שגם בפעם הבאה אזמין את אותה מנה. מנה מנצחת, אין מה לעשות. הכי טעימה.

בן הזוג החובב פירות ים הזמין מנת שרימפס שהייתה עסיסית, עשויה היטב וטעימה מאד.

לקינוח שתייה חמה ומלאבי מצוין.


התפריט כולל גם מגוון של מנות ראשונות מיוחדות כמו: תבשיל מועלאק - חלקי פנים של טלה מוקפצים יחד עם דבש וסירופ רימונים. או חומוס עם בשר טלה, ראס אל-עספור , קובנייה, ספיחה וקובה עם יוגורט עיזים.

בעיקריות תמצאו בשרים על האש, קבאב טלה, פילה טלה, שישליק אוכף טלה, סטייקים, קפתה- בשר טלה קצוץ עם טחינה או רוטב עגבניות, כתף טלה מבושל עם ירקות עונתיים  ועוד.

כמו כן מציעה המסעדה מספר מנות טבעוניות מתחלפות.

המחירים נעים בין 40 ₪ למבחר סלטים (למזמינים גם עיקרית) או 60 ₪ למבחר סלטים ללא מנה עיקריות. העיקריות בין 80 ₪  ל-140 ₪.

לסיכום: מסעדה וותיקה ומשובחת, המגישה אוכל מסורתי וטעים, המבוסס על המטבח הביתי הערבי. מבחר בשרים על האש עשויים מוקפד ונכון. מבחר סלטים בהתאם לעונה ומנות מיוחדות של המטבח הערבי. המנות טריות, נדיבות והשרות מהיר, קשוב ואכפתי. אחרי הארוחה או לפניה מומלץ לטייל בנצרת המיוחדת והעתיקה. כך אנחנו עושים

דיאנא – רחוב פאולוס השישי 51 נצרת
טל' להזמנות – 04-656-0349
מומלץ להזמין מקומות מראש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה