רשומות

יום שני, 29 במאי 2023

"כרמית" חוגגת 50 שנה וחנכה מפעל שוקולד חדש בצפון

קרדיט צילום: נאו מדיה NEO media.
 

ביקור במפעלים הוא בין הדברים המסקרנים אותי ביותר. אני אוהבת לראות איך מייצרים את המוצרים שאנחנו צורכים וכשמדובר במפעל שוקולד חדש, למי שאוהבת שוקולד כמוני, זו ממש חגיגה.

"כרמית" חוגגת 50 שנות פעילות וחנכה מפעל שוקולד ייחודי מסוגו באזור התעשייה ציפורית. למי שלא מכיר, חברת כרמית היא חברה וותיקה מאד שמתמחה בייצור, ייבוא ושיווק שוקולד וממתקים. מפעל השוקולד החדש מרשים מאד ויש בו מכונות חדישות ומתקדמות לייצור שוקולד.




לרגל חנוכת המפעל אפשרו לנו לבקר בו ולמדנו כיצד יוצרים שוקולד, ראינו את תהליכי הייצור השונים ואף טעמנו שוקולד חם, חלום שלי שהתגשם. רק יש בעיה, אחרי שטועמים שוקולד חם וטרי אין שום דבר שישווה לכך.



בחנוכת המפעל נכחו בין היתר: שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת, ראש עיריית נוף הגליל, רונן פלוט, ונשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר .

לפני הנאומים מנשנשים כמובן

מפעל השוקולד משתרע על פני שטח של כ-14 אלף מ"ר המייצר 10,000 טון שוקולד בשנה ומספק שוקולד לתעשייה המקומית ואף מייצא לחו"ל. עלות הקמת המפעל מוערך בכ-130 מיליון שקל. המפעל מעסיק כ-280 עובדים ובסיור ראיתי את המכונות החדישות והמתקדמות לייצור שוקולד, ואת המכונות לבישול שוקולד גולמי - נוזלי, ו-3 מכונות יציקה מתקדמות שמייצרות חפיסות, מטבעות, צ'יפסים ופרלינים.




למעשה, מזה כ-40 שנים לא נבנה בישראל מפעל שוקולד בסדר גודל כזה, אשר מספק שוקולד לתעשייה הישראלית ולצרכן הפרטי בקמעונאות.



החברה החלה את דרכה בחנות קטנה בנמל התעופה בן גוריון - אותה הקים בשנת 1973 לני סאקסטיין [היו"ר הנוכחי] אשר עלה מדרום אפריקה עם מעט אמצעים אבל עם חזון גדול לבנייה ופיתוח של ישראל ומאז הפכה לגאווה של התעשייה הישראלית. כשנשא דברים סיפר לני על השנים הראשונות ועל הדרך שעברה חברת "כרמית" עד להקמת המפעל החדיש.

לני סאקסטיין יו"ר כרמית

מוטי כהן, מנכ"ל חברת כרמית: "אנחנו שמחים להשיק את המפעל החדש, המהווה אבן דרך משמעותית בפעילות החברה בתחום השוקולד והמוצרים הנלווים לו בישראל. אנו שואפים להרחיב באופן משמעותי את ייצור השוקולד במפעל ולהיות אחד מהספקים המובילים לרשתות הקמעונאיות ולצרכנים בישראל. אנו שמים דגש מרכזי על איכות התוצרת, וכמובן רואים חשיבות רבה בכך שהמפעל יתרום להגברת התעסוקה באזור הצפון. המפעל עומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר, הן ברמת האבזור והן ברמת חומרי הגלם".

שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת, התייחס באירוע ה-50 לחברת כרמית ליוקר המחייה: "שנים ארוכות שהתרגלנו שאנשים, מפעלים, יבואנים, מעלים מחירים - כי הם יכולים, ואני מתכוון להילחם מלחמת חורמה ולשנות את התרבות הזו, לפתוח את דלתות המדינה לתחרות, לאפשר לאנשים לרכוש בזול בחו"ל ולהביא מוצרים לכאן, לעודד את התעשייה המקומית, כמו שעושים באירופה על פי הצורך - כי מה שטוב לאירופה, טוב לישראל. וזה אומר לעודד תמיכה ישירה בחקלאות ובמפעלים רלוונטים, לאפשר ולפתוח את התחרות, אני נחוש יחד עם משרד הכלכלה לעשות שינוי גדול, גם אם זה קצת יכאב, המטרה היא אחת - להוריד את יוקר המחייה, את מחירי מוצרי הצריכה, למחיר שבו

שר הכלכלה ניר ברקת

שר הכלכלה והתעשייה, ניר ברקת עם  לני סאקסטיין   קרדיט צילום: נאו מדיה NEO media.

לדברי נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים: ״הציונות האמיתית היא מה שאתם עושים פה במפעל כרמית. הצלחתם להקים פה מפעל לתפארת, שמעסיק מאות עובדים, ואני מבטיח שנעזור להביא לפריפריה עוד הרבה חברות תעשייתיות, כי זו הדרך להוביל את המשק הישראלי לצמיחה. כרמית היא גם דוגמה לאיך יוצרים תחרות מבית - לני מייסד כרמית הפך חזון למציאות, ויצר מותג מנצח שמהווה תחרות אמיתית ובריאה שמעודדת צמיחה. לכן אנחנו צריכים עוד יזמים כמו לני, ומדינת ישראל ביחד עם השלטון המקומי, צריכה לעודד את היזמים הללו ולעזור להם להתפתח על ידי הגדלת היקף ההשקעה הממשלתית בתעשייה. התעשייה הישראלית היא מנוע הצמיחה של הכלכלה הישראלית ולכן המדינה צריכה להשקיע במאיצי צמיחה שיקלו על עשיית העסקים והתעשייה בישראל כגון הגדלת היקף ההשקעות הממשלתיות התעשייה, הגדלת התקציב למחקר ופיתוח, הגדלת היקף הסיוע ליזמים וכדומה״.

 

ד"ר רון תומר  נשיא התאחדות התעשיינים

ראש עיריית נוף הגליל, רונן פלוט: "פתיחת כרמית היא יום חג לנוף הגליל שהופכת באופן רשמי לעיר הכי מתוקה בישראל! מעבר לארומת השוקולד, המפעל מספק פרנסה כ - 300 משפחות, מרביתן תושבי נוף הגליל ומהווה עוגן כלכלי חשוב בעיר המתחדשת. אני מברך על ההחלטה לעבור מהמרכז לנוף הגליל - עיר השוקולד של ישראל

מעמד הביניים והמעמד החלש יוכלו להתמודד עם האתגר הגדול. לשם כך נבחרנו, אתם תראו אותנו שם, גם אם המשמעות לעשות צעדים שהם יותר קיצוניים כדי להגיע למטרה".


חברת כרמית חורטת על דגלה את סמלי התעשייה הישראלית: איכות, חדשנות ותעסוקה בפריפריה ועל כן מהווה חוד חנית לתעשייה וגאווה ישראלית.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה