רשומות

יום שני, 8 במאי 2023

על תערוכת קית' הרינג- אמן הפופ ארט הידוע המוצגת בקניון ארנה בהרצליה

התערוכה "קית' הרינג" ובה 200 יצירות מקוריות של אמן הפופ ארט המפורסם והאהוב, מוצגת בימים אלו בקניון ארנה בהרצליה.

יחד עם בני דור שהאמן חביב עליו במיוחד, הגענו לבקר בתערוכה המציגה את יצירותיו. הרינג סיים את חייו בגיל 32, כל כך צעיר במותו. ייתכן שעקב מותו המוקדם הפסדנו יצירות רבות ומהפכניות מצדו. אך רעיונותיו ומסריו כפי שמשתקפים בתערוכה המוקדשת לו הצליחו לשרוד את השנים.


התערוכה כוללת אוסף מיצירותיו המקוריות של הרינג לאורך כל תקופות חייו. החל מראשית דרכו בניו יורק, בתקופה שהחל לצייר יצירות גרפיטי בתחנות הרכבת התחתית, לאורך יצירותיו הייחודיות עם הדמויות המוכרות והכל כך מזוהות עמו כמו דמויות האנשים ללא פרצופים או סממנים מזהים [הרעיון שכולנו שווים] ומגיעים אל שיאו של הרינג בפתיחת חנויות הפופ אפ שלו הנגישות עבור כל בני אדם. תקופת שיא שנקטעה די מהר בגיל צעיר עקב מותו של הרינג בעקבות סיבוכים רפואיים שנגרמו ממחלת האיידס.

ראש של מדוזה

הרינג בניגוד לאומנים רבים אחרים היה אקטיביסט ופעיל חברתי, הוא ראה עצמו כחלק מהקהילה ורצה להיות נגיש לקהילה בה חי ופעל. הוא התנגד לנשק גרעיני, מחה נגד האפרטהייד בדרא"פ וכמובן פעל להשגת שוויון לקהילת הלהט"ב שהיה חלק ממנה.


שחררו את דרום אפריקה

כרזת הקראק, 1986

לאורך השנים התחבר הרינג עם דמויות רבות ומוערכות מתחום האומנות דוגמת אנדי וורהול וז'אן מישל בסקיאט. לפני מותו אף זכה להציג תערוכה שיצר עם הסופר נציג דור הביט-ויליאם בורוז בשם: אפוקליפסה.


ניתן לראות ייצוג של כל צד בפעילויותיו ביצירות המופיעות התערוכה. 

 





נוסף על כל ציורי המקור של הרינג. מעוצבת התערוכה בעזרת מספר אמנים ומאיירים ישראלים וישנו חלל נחמד המדמה תחנת רכבת תחתית – 'אנדרגראונד' ניו יורקית. בר/לאונג' ניו יורקי מחתרתי וגם עמדות סלפי מדליקות עם יצירותיו של הרינג.






ברכבת התחתית

הרינג נולד ב-1958 בפנסילבניה. בגיל צעיר למד עיצוב גרפי במשך שנתיים ועבר לניו יורק, שם למד בבית הספר לאמנות חזותית. הוא הושפע מאמנות הגרפיטי והחל לצייר בתחנות הרכבת התחתית של ניו יורק. הציורים שלו משקפים תמימות, הומור והם בעלי מוטיבים חוזרים. יש ביצירותיו נושאים העוסקים במלחמה, מוות, לידה ודיכוי.

רובנו מכירים את הדמויות שצייר והם חלק מהתרבות של המאה ה-20. הוא היה ונשאר אחד האמנים המשפעים בדורו.

בתמונה זו קית' הרינג בסטודיו של אנני ליבוביץ' כפי שצבע את עצמו בסטודיו.1986

זו תערוכת חובה לחובבי אמנות הפופ ארט, היא מושקעת, מוסיפה דעת ומהנה. ניתן להגיע לסיור מודרך עם הסברים על אישיותו, סיפור חייו, יציאתו מהארון, מלחמתו במחלת האיידס ומעבר בין יצירותיו האהובות. הסיור הוא בן 45 דקות עם אורלי גילת, מדריכת טיולי אמנות באירופה וכלול במחיר הכרטיס. יש לבדוק את תאריכי הסיור והשעות באתר התערוכה.

לאתר התערוכה – לחצו כאן

 

 

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה