רשומות

יום שישי, 8 ביולי 2022

התערוכה הבינלאומית המקורית של האמן הנודע גוסטב קלימט הגיעה למדעטק בחיפה, היינו והתלהבנו


 

 KLIMT – כשמדע פוגש אמנות

התערוכה הבינלאומית המקורית של האמן הנודע גוסטב קלימט הגיעה למדעטק, המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל בטכניון 

גוסטב קלימט, אחד מהציירים הנודעים בעולם, נולד בשנת 1862 לאב שהיה חרט זהב במקצועו. הוא למד במדרשה לאמנות בוינה וציוריו הנודעים מתאפיינים בשימוש בזהב ובצבעוניות כובשת.

השבוע, ביקרנו בתערוכה הבינלאומית של האמן שהגיעה למדעטק בחיפה. זו תערוכה ייחודית ומלהיבה, תערוכה רב-חושית מצליחה, שהוצגה בבירות העולם ומגיעה לראשונה לישראל. התערוכה חושפת את עולמו הסוחף של גוסטב קלימט, הצייר האייקוני, ומשלבת פעילויות מדעיות מקוריות לכל המשפחה, הממחישות את המפגש המסקרן בין מדע לאמנות ומעניקות ערך לימודי חווייתי.

 

KLIMT כשמדע פוגש אומנות במוזיאון מדעטק. צילום  Javier Naval

הגענו לתערוכה עם ילדים בני 8 ו-4, חששנו שהקטן עלול לאבד את סבלנותו. אך, התערוכה מאד מיוחדת ומותאמת גם לילדים, אמנם ילדים מבוגרים יותר יתעמקו ויכנסו לעומק היצירה. אך, אין מה לחשוש מלהביא ילדים צעירים יותר לתערוכה. נכנסנו לעולם אגדתי, עולם שכולו קלימט. עולם של ציורים השופעים צבע, קישוטים וזהב.

 




במתחם המבואה אפשר ללמוד על חייו של האמן ועל תרומתו האדירה לאמנות. משם עברנו במנהרה מוזהבת של מראות אין-סופיות, אל האולם, שבו מוקרנות יצירותיו של קלימט במופע מהפנט של 360 מעלות, בליווי אורות וצלילים.



 




בתערוכה מגלים מחדש את "הנשיקה", אחד מציוריו המפורסמים, שהפך לאייקון תרבותי מהמוכרים של המאה העשרים, במוצג תלת-ממדי בטכניקת אנמורפוזה. ולבסוף – מתחם מציאות מדומה, הלוקח למסע בין יצירותיו, המתעוררות לחיים בתלת מימד – מומלץ מגיל 12.

 

אנאמורפוזה של הנשיקה צילם Javier Naval בתערוכת KLIMT כשמדע פוגש אומנות


KLIMT כשמדע פוגש אומנות במדעטק בטכניון צילום Javier Naval

בימי התערוכה יתקיימו במוזיאון הפְעָלות מדעיות מיוחדות לסקרנים הצעירים: סדנה לציור באמצעות מגנטים, סדנת "סחרחרות צבע" לציור בהתזת צבע על דיסקיות, קיר ציור אינטרקטיבי, מופע ציור באמצעות מטוטלת והדגמות מרתקות בנושא אור וצבע, שבהן יגלו איך ייצרו צבעים לציור בתקופות שונות, איך השפיע ייצור הצבע על יצירות האמנות ומה הקשר בין אורות לצבעים. החלק הזה של התערוכה "היפנט" את הילדים שנהנו מהיצירה מאד והיו מוכנים להישאר שם שעות.






במעבדת "פאב לאב" של המוזיאון תתקיים בתשלום סמלי נוסף סדנה ליצירת תמונה תלת-ממדית בהשראת האנמורפוזה של תמונת "הנשיקה" המוצגת בתערוכה, כולל הדגמת הכלים לייצור דיגיטלי. 

התערוכה והפעילויות מתווספות ל-5,000 מטרים רבועים של בילוי משפחתי, הנאה ולמידה בתערוכות הקבע של מדעטק, עם מאות מוצגים אינטראקטיביים להפעלה עצמית במגוון עצום של נושאים מדעיים מרתקים בפארק המדע הפתוח, המאפשר התנסוּת פעילה במוצגי ענק הממחישים עקרונות מדעיים, ובמתחם ההתנסות לגיל הרך, המשלב משחקים עם חוויית הבנה מדעית-טכנולוגית. קחו בחשבון זמן נוסף כדי לאפשר לילדים ליהנות מהמוצגים ומההפעלות. אנחנו מגיעים למוזיאון בתדירות של 2-3 פעמים בשנה והילדים תמיד נהנים מהמוצגים ומההפעלות.

 











יוסי אני, מנכ"ל מדעטק: "אנחנו שמחים לארח תערוכה בינלאומית מצליחה ועוצמתית של צייר מהמפורסמים בעולם. כיום אין אפשרות אחרת לצפות בכל יצירותיו של קלימט במקום אחד, והטכנולוגיה החדשנית, המעוררת לחיים את יצירותיו באופן המפעיל כמה חושים גם יחד, מנגישה אותן גם לילדים צעירים, שלא בהכרח מזדמן להם לפגוש אמנות קלאסית ולהתחבר אליה. החשיפה המוקדמת לאמנות, לצד החיבור לפן המדעי והטכנולוגי באמצעות ההפעלות הייחודיות למוזיאון, הן חוויה לימודית מפתחת ובלתי נשכחת".

 

KLIMT כשמדע פוגש אומנות במדעטק צילם Javier Naval

אמיר שור, אוצר התערוכה: "כמוזיאון מדע מוביל, מדעטק מעודד סקרנות, יצירתיות ודרכים לא שגרתיות להתבונן בטבע. אין כמו אומנות על מנת לפתח תכונות אלו ומכאן הקשר הכל כך חזק בין אומנות לבין מדע. תערוכת הקיץ היא סופר טכנולוגית, ומאפשרת מבט מיוחד אל תהליך היצירה. זוהי חוויה תרבותית ומהנה באיכות הגבוה ביותר, שאסור לפספס. מצד אחד, אין תחליף להתבוננות מקרוב ביצירה מקורית, אבל מצד שני, יצירות מוגדלות בחדר הקרנה עצום, קילוף השכבות בצורה דיגיטלית כשברקע מוזיקה קסומה ותפאורה, מאפשרים חיבור רגשי חזק, וחקר המתאים לזמננו". 

 

לסיכום: חוויה משפחתית מומלצת, המשלבת בין עולמו של הצייר הנודע קלימט ובין פעילויות מדעיות מסקרנות ומעניינות לכל המשפחה. אנחנו בילינו במוזיאון שעות מהנות וחווייתיות והיה נהדר לראות את הילדים פעילים, נלהבים ועסוקים ביצירה ולמידה.

מומלץ בחום.

 


"KLIMT –
כשמדע פוגש אמנות": מדעטק – המוזיאון הלאומי למדע, טכנולוגיה וחלל בטכניון, רחוב שמריהו לוין 25, חיפה, מיום שבת 9.7. מומלץ לשריין מקומות ולרכוש כרטיסים מראש דרך אתר האינטרנט במחיר 80 ₪ לכרטיס. מחיר ברכישה ישירה בקופה: 89 ₪ לכרטיס. עד גיל 5 הכניסה חינם. לשעות הפתיחה ולשעות הפעילויות יש להתעדכן באתר המוזיאון: https://www.klimt.madatech.org.il/

2 תגובות:

  1. וואו ריגשת- אחד האמנים האהובים עלי ביותר? עד מתי התערוכה פתוחה?

    השבמחק
    תשובות
    1. אין תאריך סיום. אני מניחה שלפי בקשת הקהל וגם עלי הוא אהוב מאד

      מחק