רשומות

יום ראשון, 24 ביולי 2022

האטרקציה של הקיץ "בוטניזאור" – טבע ודינוזאורים בגן הבוטני בגבעת רם ירושלים


 

ביום ששי יצאנו לבילוי בעיר הבירה- ירושלים, שמתגלה מידיי שנה כיעד אטרקטיבי מלא אטרקציות לילדים. אנחנו ביקרנו באטרקציה ייחודית בגן הבוטני בירושלים ששינה את שמו לימי הקיץ ל"בוטניזאור". כן, לא קשה לנחש, הגן הבוטני מתמלא בדמויות דינוזאורים למשך ימי הקיץ.



ראשית, אפתח ואומר שזו אינה הפעם הראשונה שאנחנו מבקרים בגן הבוטני בירושלים, המקום יפהפה, נעים להליכה ומושך תמיד, על אחת כמה וכמה כאשר מתווספות דמויות דינוזאורים לטובת הילדים שמגבירות את החוויה.







ובכן, הבילוי היה מוצלח מאד ולא פחות חשוב מאורגן למופת. כאשר נכנסנו קיבלנו חוברת פעילות לילדים מלאה בהסברים על הדינוזאורים השונים, כולל מפה של מסלול ההליכה בגן וחידות שונות הנוגעות לדמויות דינוזאורים ברחבי הגן. הילדים גם למדו פרטי טריוויה מעניינים וגם נהנו לפתור את התשובות לחידות.




איך הדינוזאורים חיו ומתי? איך כדור הארץ נראה בתקופת הדינוזאורים? איך הם הסתדרו בינם לבין עצמם? אילו בעלי-חיים היו לפניהם ואילו בעלי-חיים שאנחנו מכירים היום התפתחו מהם? מדוע נכחדו הדינוזאורים ואיך אנחנו בני האדם יכולים לחקור ולגלות את הסודות הכמוסים ביותר של הדינוזאורים. על כל השאלות האלה ועוד קיבלו הילדים תשובות.

הבוטניזאור לקחה אותנו למסע גילוי דרך שלוש תקופות שונות בציר הזמן: טריאס, יורה וקרטיקון, ומציגה איך הדינוזאורים התפתחו וכיצד השתלבו בסביבה ובין בני מינם.

כפי שציינתי, הגן ערוך מאד להגעת מבקרים רבים עם ילדים. המסלול קל ונעים להליכה, ברחבי המסלול מפוזרות מעין ממטרות מים קטנות שעזרו לקרר אותנו בשעות החום. ישנן פינות אוכל שונות ברחבי המסלול ולא פחות חשוב, ליד כל דמות דינוזאור הקשורה לחידה פוזרו עטים לטובת הילדים וכן עזרים שונים שיעזרו בפתרון.



הגן הבוטני עצום בגודלו, ישנן עשרות דמויות של דינוזאורים ברחבי הגן. חלקן קטנות, חלקן גדולות, חלקן לא נעות וחלקן זזות ואפילו משמיעות קולות מאיימים. ממש מדליק, כאילו פוגשים את הדינוזאורים בסביבתם הטבעית. 


 



במרכז המסלול לערך הגענו לדמות המרשימה ביותר בגן, הלא הוא מלך הדינוזאורים- הטי רקס האימתני.




ליד כל דינוזאור היה פירוט עם שם הדינוזאור, משמעותו, פרטים על גודלו ומשקלו, התקופה בא חי וכן פרטי טריוויה מעניינים לגביו. פגשנו 45 דינוזאורים וגם הכרנו את הצמחים בתקופת הדינוזאורים ומה אכלו וכך למדו הילדים כיצד יוכלו לקחת היום חלק בשמירה על הטבע ולהגן על צמחים בסכנת הכחדה.



בנוסף, היו בגן גם פעילויות מגוונות, פינת יצירה וסדנה, בילוי במתחם מים, בילוי בחממה הטרופית וגם ומתערוכת האמנות הבינלאומית של מציאות רבודה.

יש מתחם צילום בו הילדים רכבו על דינוזאורים והצטלמום עימם כמו גם הצטלמו בתוך ביצי דינוזאורים גדולות ודימו עצמם כגורי דינוזאורים. מתחם נוסף בגן הוא מתחם חפירה בו הילדים חפרו בחול וגילו עצמות דינוזאורים

 




הילדים נהנו מאד כשנכנסו לאוהל ממוזג למתחם חדשני של מציאות מדומה עם משקפי VR  וצפו בסרט מציאות מדומה מקסים מלא בדינוזאורים.





שווה לפנות בין שעתיים לשלוש לטובת הביקור בתערוכה, אם מגיעים בשעות השמש חשוב מאד לבוא עם תכשירי הגנה כמו כובעים, קרם הגנה וכמובן לשתות המון מים.

הבילוי הוא חובה לכל מי שמתכוון לבלות בירושלים מספר ימי חופשה, אך שווה להגיע במיוחד ולבקר אך ורק בתערוכה, חוויה מקסימה לא רק לילדים.

התערוכה תפעל עד סוף אוגוסט והיא נערכת בשיתוף עיריית ירושלים והחברה  העירונית "אריאל"

 

הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם הוא פנינה של טבע בלב ירושלים. הגן פועל כמרכז חינוכי ומחקרי ומכיל אוסף מגוון של צמחים מכל העולם בתצוגה גיאוגרפית. הגן הינו מוקד לבילוי, לתיירות ולאירועי תרבות כמו גם מרכז לחינוך, הדרכה ומחקר. זהו הגן הבוטני הגדול בישראל, שטחו משתרע על פני 120 דונם, ובו אוסף הצמחים החיים הגדול ביותר בישראל ובמזרח התיכון. בגן גדלים יותר מ- 7000 מינים וזנים של צמחים שונים מהעולם, המוצגים בשש חלקות גיאוגרפיות (אפריקה הדרומית, אירופה, אמריקה הצפונית, אוסטרליה, דרום-מערב ומרכז אסיה והים התיכון). חלקות הגן מדמות את נופי הצומח של כל אזור ומציגות מופעי שלכת ופריחה מרהיבים לאורך כל השנה.

 

שעות הפעילות: בכל ימות השבוע: 09:00- 19:00 ( כניסה אחרונה תתאפשר עד 18:00). יום ו' 09:00-15:00

עלות: כרטיס רגיל מגיל שנתיים ומעלה - 89 ₪ מבצעים בכל חברות האשראי של 1+ 1 

         כרטיסים מוזלים בוועדים השונים, למחזיקי כרטיס ירושלמי  ובמועדוני כוחות הביטחון.

 

לפרטים והזמנת כרטיסים: בימות 6226* ובאתר

 

לפרטים נוספים: הגן הבוטני האוניברסיטאי טל. 02-6794012 באתר ובעמוד הפייסבוק

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה