רשומות

יום שבת, 5 בספטמבר 2020

בדרך לצפון נכנסים לכפר מנדא למסעדה האיטלקית IL FORNO ונהנים מאוכל איטלקי בניחוח גלילי


מסעדת IL FORNO (טאבון באיטלקית) ממוקמת בכפר מנדא ומציעה אוכל איטלקי בניחוח גלילי. על המסעדה שמענו מחברים שביקרו, נהנו והמליצו. המסעדה בבעלות האחים עמאר ומוחמד בושנאק שנמצאים מעל 25 שנים בענף המסעדנות. עמאר ניהל והיה אחראי במספר מסעדות מזרחיות והחליט שהגיע הזמן לפתוח מסעדה שלהם. מכיוון שהוא אוהב מאד אוכל איטלקי החליט שהמסעדה שלו תציע אוכל איטלקי אבל בלי לשכוח את השורשים וכך תמצאו בתפריט מנות כמו מאפה ספיחה שמשלב בין גבינת מוצרלה ועלי זעתר או לחמג'ון המשלב בין בשר טחון עם בצל ובהרט ואפוי בטאבון.

המסעדה מעוצבת בסגנון איטלקי קליל, היא רחבת ידיים והמטבח פתוח ומאפשר לראות כיצד מכינים את האוכל. מאד נעים לשהות בה ואנחנו בילינו ערב ששי טעים וארוך במסעדה. היועץ הקולינרי של המסעדה הוא השף עומר עילוואן הידוע, שעזר לאחים בושנאק לבנות את התפריט.







המסעדה פתוחה שבעה ימים בשבוע. מהשעה 9.00 ועד חצות. ניתן לאכול בה ארוחות בוקר מושקעות עם מאפים מהתנור, מטבלים, שקשוקה או אומלט, ירקות חתוכים, מוזלי ועוד במחיר של 100 ₪ לזוג. כמו כן ניתן לרכוש במסעדה גם מוצרי גלם איטלקיים איכותיים המיובאים מאיטליה.

"איך היה בזמן הקורונה" שאלתי. "עברנו למשלוחים ביתיים" ענה עמאר "ובזמן הרמאדן עבדנו במלוא המרץ, גם בשעות הלילה, כדי לספק את הדרישה וכך גם הכירו אותנו יותר וגם לא נפגענו מהמצב".

                                עמאר בושנאק

מה אכלנו?

מנות ראשונות

התחלנו עם פוקצ'ה מהטאבון בלווי מטבלים של טפנד זיתי קלמאטה, ממרח בזיליקום במיונז, קונפי שום ומלפפונים. (27 ₪) – הפוקאצ'ה הייתה קריספית ומעולה. ואני התלהבתי במיוחד מממרח הבזיליקום וקונפי השום. מעדנים מיוחדים וטעימים מאד.



ארטישוק מטוגן- הארטישוק מוגש בלווי גבינת עיזים עם צלפים ושמן בזיליקום. (48 ₪) מנה ייחודית שאסור לוותר עליה.



מאפה ספיחה- בצק הממולא בתערובת גבינות של מוצרלה וגיבנה עם עלי זעתר, אפוי בתנור ומוגש עם רטבים. (49 ₪) מנה נהדרת, טעימה מאד. הגבינות הנאפות בטאבון עם הציפוי הקריספי של הבצק נותנות לכל ביס טעם נהדר.




עוד תמצאו במנות הראשונות פטריות ממולאות, ארנציני כמהין, חציל מוצרלה, קרפצ'יו פילה ועוד. אני מתכננת לחזור ולטעום מהארנצ'יני כמהין והפטריות הממולאות.

סלטים

אכלנו סלט חלומי מצויין שהיו בו ירקות, קרוטונים וגבינת חלומי מטוגנת ברוטב עשבי תיבול (39 ₪)



סלט בייבי מוצרלה וסלט שמיר טעימים מאד ומיוחדים בתיבול עדין ומוצלח.(39 ₪)




בסלטים יש גם טאבולה, סלט עגבניות ואגוזי מלך, סלט קיסר, סלט ארטישוק, בוראטה עגבניות , סלט פאטוש ועוד.

פסטות

המגוון כאן גדול מאד. ספגטי בולונז, ספגטי פטריות, ספגטי פירות ים, פטוצ'יני סלמון, פפרדלה דניס, טורטליני, רביולי, לזניה, קרבונרה שמנת, קנלוני ריקוטה.

אנחנו הלכנו על רביולי גבינות שהגיע מלווה בפטריות, שמן בזיליקום ופיסות פרמזן (58 ₪) מנה טעימה מאד ומוצלחת.



עיקרית

קבב בטאבון- קבב בתוספת רוטב עגבניות וירקות אנטי פסטי עטוף בבצק ומתבשל בטאבון. (80 ₪) . זו מנה נהדרת, טעימה מאד, קציצות הקבב המתבשלות ברוטב הן נימוחות ועדינות. מנה מומלצת בחום.




קינוחים



טרמיסו- קרם מסקרפונה עם בישקוטים וקקאו (38 ₪) מנה קלאסית וטעימה.



קרם ברולה פיסטוק- קרם אינגליז עם מחית פיסטוק מקורמל בסוכר דמררה (38 ₪) אהבתי את הטוויסט של מחית הפיסטוק שהוסיפה למנה הידועה טעם עשיר ועמוק יותר. זו מנה שחייבים לטעום.

 


בתפריט יש גם מגוון של פיצות, מאכלי דגים ובשרים כמו סטייק אנטריקוט, פילה בקר, דג שלם בטאבון (בפעם הבאה זה מה שאקח) מיקס פירות ים, שרימפס ועוד. אלא שהיינו כל כך שבעים שלא יכולנו להכניס עוד פירור לפה. יש גם מנות ילדים במחיר של 42 ₪ למנה כמו: ספגטי בולונז, ניוקי, שניצלונים (60 ₪) ופיצות.

לסיכום, ארוחה עשירת טעמים, המשלבת אוכל איטלקי עם שורשים מקומיים. אנחנו נהנינו מאד ובילינו במסעדה מעל שלוש שעות טעימות במיוחד ונשוב לטעום מהמנות שלא טעמנו הפעם.

מומלץ בחום.

מסעדת IL FORNO, רחוב יוסף מוסטפא, כפר מנדא.

 

גילוי נאות- היינו אורחי הבעלים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה