רשומות

יום שבת, 5 בספטמבר 2020

הכירו את כפר הנופש המונגולי בדרום הגולן "באיי גלי אירוח בטבע"- נוף, שלווה ומחיר נוח

השנה ביקרתי ברמת הגולן מספר פעמים. הגולן מציע חוויה של טבע, מקומות קסומים, יקבים, אוכל משובח ומראות מופלאים. בכל ביקור אני מגלה עוד מקומות חדשים ויפים.

הפעם זה היה טיול נשים. יחד עם אחותי ואחייניותיי יצאנו לטייל ברמת הגולן ולנו בכפר הנופש המונגולי "באיי גלי אירוח בטבע" הנמצא בדרום הגולן במושב גבעת יואב.

הגענו לכפר אחר הצהריים, לאחר שביקרנו ביקב טרה נובה שבמושב כנף וטיילנו במעיינות שבמקום. הנוף כבש אותנו מיד. היורטים ממוקמים מול הנוף המשגע של הכנרת והשקיעה הייתה מדהימה. עמדנו מהופנטות.

מה יש בכפר?

22 אוהלי יורטים המתפרשים על פני כ-15 דונם ומאפשרים מספר אפשרויות אירוח.

1.      יורט משפחתי/זוגי שהוא למעשה צימר ממש ומכיל מיטה זוגית להורים, כורסאות נפתחות לילדים, שירותים/ מקלחת, מקרר קטן פינת קפה מאובזרת., והחשוב מכולם- מזגן המקרר בקיץ ומחמם בחורף.

2.      יורט צוותא- לקבוצות חברים או משפחות מעל 5 אנשים, האוהלים מצוידים במזרנים על הרצפה (עד 10 מזרנים), ומכילים בתוך האוהל שירותים, מקלחת , מיזוג ומקרר.

3.      אוהל כנסים גדול שמאפשר לערוך כנסים, ארוחות וסדנאות או לינה משותפת של כ -30 איש בלינה משותפת.

יורט זוגי/משפחתי. צילום- יח"צ

יורט צוותא- צילום יח"צ

במרחב הציבורי, מטבח העומד לרשות האורחים המכיל  מקררים גדולים, כירות גז, משטחי עבודה מנירוסטה, מיקרוגל, טוסטר אובן, תמי 4 ,סירים ומחבתות (לא כולל כלי בישול והגשה), ומלא עמדות של מנגל.

בחצר המטבח פזורות פינות ישיבה מקסימות לבילוי , משטח התזה- ספלאש לילדים וגם למבוגרים להתרעננות כיפית. מכיוון שהיום היה חם במיוחד החלטנו להצטרף לילדים ששיחקו במשטח ונהנינו להשתולל בין המתזים, לספוג דליי מים ולרוץ בין המזרקות. גם אחותי שבתחילה היססה הצטרפה אלינו לבסוף וכולנו התרטבנו מכף רגל עד ראש.

יש גם מתחם מיוחד למדורות ופוייקה שמשלים את ההווי הייחודי של המקום והצוות יספק עצים למדורה, ללא עלות.

ליד כל יורט יש ספסל גדול שבו ניתן לשבת, לאכול ולהתבונן בנוף. אנחנו הזמנו ארוחת בוקר שהגיעה אלינו בשעה שהזמנו וישבנו לאכול בחוץ, נהנים מהמקום. ארוחת בוקר כוללת ביצים, סלטים, מטבלים, לחם ושתייה. (מחיר ארוחה 120 ₪ לזוג. 240 ₪ ל4 נפשות)

בחנות של באיי גלי תוכלו לרכוש בשרים מהקצבייה של מסעדת מושבוצ למנגל, יש גלידות, יש יין מיקב התאנה, בירות, שמן זית ואפילו ערכות יצירה לילדים.

טיולים בסביבה

המיקום של הכפר מושלם לטיולים בכל עונה. לפני שהגענו צוות הכפר שלח לנו המלצות על מסלולי טיול קרובים והמלצות על מסעדות, מה שעוזר לתכנן את הטיולים ולהכיר מקומות חדשים.

הכפר נמצא כעשר דקות נסיעה מהכנרת, שביל הגולן עובר ממש למרגלות היורטים. היקבים, המפלים  והמעיינות הנסתרים של הגולן נמצאים ממש מרחק נגיעה מהאתר. אנחנו, כאמור, טיילנו במעיינות מושב כנף וביקרנו ביקב.

ניתן לקפוץ לבריכות הקצינים הנמצאות קרוב:

1. עין איה-רבע שעה מבאיי גאלי

2. עין שוקו-רבע שעה מבאיי גאלי

3. עין אורחה-20 דק מבאיי גאלי

4. עין עלמין-25 דק מבאיי גאלי

למי שיש רכב שטח מומלץ לרדת למזלג נחלים סמך-אל על-יופי של מקום לרחצה.

המפל הלבן-

תחילת המסלול בכניסה לאליעד,40 דק ירידה עד למפל יפה בגובה של 20 מטר על אבן גיר עם בריכה גדולה.

חזרה באותה דרך בסביבות שעה הליכה.

אפשר לעשות את כל המסלול של נחל אל על רק צריך להשאיר רכב בנקודת סיום באבני איתן.

המפל השחור-

תחילת המסלול באבני איתן(עשר דק מבאיי גאלי )20 דק הליכה מגיעים למפל עם בריכה יפה והחזרה באותה דרך רק בעלייה אז בסביבות ה-25 דק.

מסלולים רטובים שמתאימים לימים חמים-

1. המג'רסה -מסלול קצר של הליכה במים,מתאים לכל גיל-25 דק מבאיי גאלי.

2. זויתן/יהודיה,

שני מסלולים הליכה שמתחילים בחניון יהודייה ומובילים לבריכות עם מים-יש להצטייד במים וכובעים.

25 דק מבאיי גאלי.

לסיכום: באיי גלי- טבע במונגולית, הוקם ע"י תושבי המושב , חקלאים בנשמה אשר לקחו את הארכיטקטורה המונגולית והוסיפו לה את הנוחות הישראלית. הכפר נעים מאד, רחב ידיים ומציע נופש במחירים נגישים במיוחד. אנחנו נהנינו מהשלווה, הנוף, המרחבים ומשטח הספלשים המדליק.

בזמן שהותנו במקום ראינו משפחה שארגנה אירוע משפחתי ברחבה שליד היורט וזה נראה נהדר.

ממליצה בחום לזוגות, משפחות, וקבוצות חברים.

יש לציין שהאירוח איננו כולל אוכל, ניתן  להזמין  ארוחות בוקר (בתאום מראש).