רשומות

יום שבת, 12 בספטמבר 2020

על מסעדת נחמן החלבית בכיכר המוזיקה- חוויה של צלילים וטעמים איטלקיים



השבוע בילינו יומיים בירושלים. השתתפנו בפסטיבל של 'מיפו עד אגריפס'. למחרת עלינו להר הבית, מקום שהייתי בו רק כנערה והיום הוא נראה לי שונה לגמרי, מרשים מאד ומסקרן. היינו גם במגדל דוד בתערוכה על משפחת בנאי. תערוכה העוסקת לא רק בבנאים אלא בירושלים ובתקופה. מומלצת מאד. התלבטנו היכן נאכל ולבסוף בחרנו לאכול במסעדת 'נחמן' הנמצאת בנחלת שבעה בכיכר המוזיקה.



המיקום מקסים. נחלת שבעה משובצת חנויות קטנות של מזכרות, בוטיקים, חפצי נוי ובתי קפה. נעים מאד לטייל במקום ובסיום להגיע לכיכר המוזיקה שם תמצאו את מוזיאון המוזיקה הייחודי בארץ וקומפלקס של מסעדות הנמצא ברחבה יפה אל מול במה שבה מתקיימים מדי יום הופעות שירה ומוזיקה. כשאנחנו היינו במסעדה שר במקום זמר צעיר שליווה את עצמו בגיטרה ונהנינו מאד להאזין למוזיקה היהודית, תוך כדי שאנו נהנים מאוכל איטלקי משובח.










המוזיאון הוא בבעלות פרטית של לורנט לוי, שהגה, יזם והוציא לפועל את כיכר המוזיקה. ביקרתי במוזיאון ואף כתבתי עליו. המוזיאון מציג אוספי נגינה עתיקים ומקוריים.

מוזיאון המוזיקה- לחצו כאן

מסעדת 'נחמן' נקראת כך כשם נצר למשפחת יואל משה סולומון, ממייסדי שכונת נחלת שבעה ועל שם סמטת נחמן המובילה אל קומפלקס כיכר המוזיקה.




התפריט ב'נחמן' הוא תפריט איטלקי כשר למהדרין. הפסטה היא עבודת יד וגם הפיצות במקום הן מבצק שמכינים במטבח. בתפריט מנות דגים טריים, סלטים, ריזוטו, פסטות, פיצות, מנות טבעוניות, מנות ללא גלוטן וקינוחים הנאפים בקונדיטוריית המסעדה. יש גם ארוחות בוקר בנחמן כמו: אגז בנדיקט, פריטטה, ארוחת בוקר ישראלית ועוד.

חשוב לציין שהמסעדה פועלת על פי הנחיות משרד הבריאות, מארחת עד 20 איש בתוך המסעדה ועד 30 איש בחצר.

מה אכלנו?

מנות פתיחה

התחלנו עם מנה קלאסית ידועה מהמטבח האיטלקי ארנצ'יני- כדורי ריזוטו מטוגנים וממולאים בגבינת מוצרלה (42 ₪) הגיעו 4 כדורים פריכים ומתפצפצים בפה. הטיגון הוסיף לקראנצ'יות והגבינה הנמסה השתלבה מעולה עם הריזוטו.



לזה הוספנו סלט אנדיב (59 ₪) סלט מתקתק בעל טעמים מפתיעים שהכיל עלי בייבי, תפוחים, תמרים, אגוזי מלך, סילאן וחומץ בלסמי. אני אוהבת סלט ירוק עם מתיקות של פירות. התמרים היו תוספת מעניינת ושילוב הטעמים היה מצוין.



מנות עיקריות

אני בחרתי לטעום מנת פסטה ושמעתי להמלצת המלצרית והזמנתי טורטליני גבינות (69 ₪) המנה הורכה מטורטליני עם עגבניות שרי, עגבניות מיובשות, שום קונפי, זיתי קלמטה ורוטב איולי. מנה מצוינת. הבצק עשוי כהלכה ומילוי הגבינה היה טעים מאד. אהבתי את שום הקונפי שהוסיף טוויסט מעניין יחד עם העגבניות המיובשות והטריות.




בן הזוג בחר במנת דגים והזמין לברק שלם (119 ₪) מנה טעימה מאד ומומלצת. בשר הדג עדין ורך. עשבי התיבול והלימון הכבוש הוסיפו לטעמו. הדג מוגש בלוויית ירקות בגריל.



קינוח

כחובבת שוקולד אני בוחרת, בדרך כלל, בקינוח שוקולדי. אבל, הפעם חרגתי ממנהגי והזמנתי פאי לימון מפורק (39 ₪) הפאי מגיע כשהקרם והקצפת מונחים בין ביסקוויטים אפויים. קרם הלימון עדין וטעמו רענן וחמצמץ מעט. יחד עם טעם הביסקוויטים והקצפת זו הייתה מנה אליפות.



לסיכום: מסעדת נחמן היא מסעדה מרווחת ונעימה, המציעה אוכל חלבי בסגנון איטלקי. הבילוי כולל הן קולינריה והן מוזיקה חיה ובשעות הערב מופיעות להקות על הבמה המרכזית ומנעימות את הארוחה. המיקום בכיכר המוזיקה הוא אידאלי. אנחנו נהנינו מאד הן מהאוכל והן מהשירות הקשוב וממליצה בחום על המסעדה.

מנות עסקיות בין השעות 11.00-16.00

ניתן לערוך במקום גם אירועים בהתאמה אישית.

פתוח: א-ה 10.00-23.00 יום ו- 09.00-15.00

לאתר המסעדה- לחצו כאן

נחלת שבעה, יואל משה סולומון, כיכר המוזיקה ירושלים.

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה