רשומות

יום חמישי, 28 בדצמבר 2017

יומיים של גילויים וחוויה בירושלים


עיר הבירה שלנו היא אחת הערים המרתקות והיפות בעולם. אנחנו מבקרים בה לפחות פעם בשנה ותמיד מגלים בה צדדים נוספים, אטרקציות חדשות, פסטיבלים, מיצגים ומסלולי טיולים מרהיבים. כשאני שואלת מכרים האם ביקרו בירושלים השנה, התשובות הן בדרך כלל- היינו כבר בכותל, ביקרנו בכנסת ובמוזיאון ישראל. טיילנו בעיר העתיקה. מה עוד יש לעשות? יש. יש כל כך הרבה מה לעשות בירושלים וכל כך הרבה מה לגלות שגורם לי לרצות ולשוב אליה שוב ושוב.

הפעם, הגענו לירושלים בהזמנת האתר של גו ז'רוזלם. האתר מאגד את כל מה שקשור לתיירות ופנאי בירושלים. באתר ניתן למצוא את המידע העדכני ביותר אודות אירועים, מסעדות, אטרקציות ומלונות ולבצע הזמנות ישירות לכל מה שמעניין אתכם- בית מלון, מופע, סיור או אטרקציה. אנחנו בחרנו דרך האתר את הסיורים והאטרקציות בהם עוד לא היינו ורצינו לחוות. בתחילה חשבנו על יום סיור אך לאחר מחשבה החלטנו להישאר ללון בירושלים וזכינו ביומיים מרגשים של הנאה שעשו לנו חשק לשוב במהרה.

פתחנו את היום הראשון בעלייה להר הזיתים אל תצפית רחבעם, משם ניתן להשקיף על הנוף היפהפה של ירושלים והעיר העתיקה. אחרי ששבענו מהנוף, ירדנו אל שער יפו ועלינו לטיילת החומות הצפוניות של העיר העתיקה. 
הסיור מתחיל בשער יפו ומסתיים בשער האריות. נמשך בין שעתיים ל-4 שעות ועובר בין הפטריארכיה הלטינית, אכסניית נוטרדאם, השער החדש, שער שכם ושער הפרחים. השקפנו מבין החומות וצפינו על העיר מגבוה, תוך שאנו מקשיבים להסבר הקולי מאפליקציה שהורדנו לנייד "סיורים קוליים בירושלים"




             בצילומים- מעט מהמראות בסיורנו על החומות

שעות פתיחה ומחירים- החברה לפיתוח מזרח ירושלים טיילת החומות- כאן 

אחרי הסיור הארוך נעשינו רעבים. היכן נסעד את ליבנו? הפור נפל על מסעדת "אדום" הידועה, השוכנת במתחם התחנה. אנחנו מכירים את המסעדה עוד מימיה ב"חצר פיינגולד". מדובר על מסעדת שף מצוינת שתפריטה מציע מגוון רחב של מנות מהמטבח הצרפתי- הים התיכוני כמו: מנות בשרים מיושנים, מנות דגים, פירות ים, ריזוטו ועוד. חומרי הגלם הם מקומיים ואיכותיים.



אנחנו טעמנו 2 מנות פתיחה של מסבחה דגים ומנת חלקי פנים, ללקק את האצבעות. במקום הסביצ'ה המוכר לכו על מנת המסבחה דגים המפתיעה והנהדרת שיש בה קוביות דג, לימון כבוש, פטרוזיליה, צ'ילי ויוגורט מתובל.


מנת חלקי הפנים עם הצ'ילי החריף, הפטרוזיליה והטחינה נטרפה במהירות והייתה טעימה להפליא.


למנה העיקרית הזמנו ריזוטו פירות ים עם שרימפס, קלמרי, מולים, קארי,כוסברה, שום ושמנת. וזה טעים בדיוק כמו שהצילום מראה. נעשיתי רעבה רק מלהביט.



קינוח- קרמל קראמבל שהכיל תפוחים אפויים, שטורייזל, קינמון, קרם קרמל מלוח, עוגיות פיננסייר תבלינים, גלידת וניל ובזיליקום. מיוחד וטעים.



מסעדה מומלצת בחום.

לאתר מסעדת "אדום"- כאן  


אחרי ששבענו המשכנו אל מוזיאון מגדל דוד כדי לצפות בחזיון הלילי במגדל דוד, המספר את סיפורה של ירושלים. מוזיאון מגדל דוד שוכן במצודה עתיקה ומרהיבה והחיזיון הנמשך כ-45 דקות נערך תחת כיפת השמים ומשתמש בחומות המצודה להעלאת המראות עוצרי הנשימה. זו הפעם השנייה שאני צופה במופע האור קולי המרשים והתרגשתי כאילו זו הפעם הראשונה.

מופע שחייבים לצפות בו.





לאתר המוזיאון והחיזיון- כאן



את היום השני פתחנו בביקור בגבעת התחמושת. זהו אתר לאומי המנציח את המערכה לשחרור ירושלים ב1967, המנציח את זכר 182 הלוחמים שנפלו ועושה זאת באופן מרגש מאד. טיילנו בין התעלות והשוחות, צפינו במודל האור קולי המספר על המערכה על ירושלים בקולות הלוחמים שלחמו אז. למוזיאון לא הספקנו להיכנס כיוון שניתן לסייר רק בלוויית מדריך והשעה התאחרה. נעשה זאת בפעם הבאה. זהו אתר חובה לכל יהודי.





לאתר גבעת התחמושת- כאן 

מהאתר המרגש המשכנו לסיור סגווי באתריה היפיפיים של ירושלים עם SMART TOUR הממוקם במתחם התחנה. האמת? חששתי בתחילה. סגווי? אני? אך בן הזוג לחץ והחלטתי לנסות וזו הייתה חוויה נהדרת. מני המדריך שליווה את הסיור עשה זאת במקצועיות רבה והפגין שליטה וידע יוצאים מן הכלל. אחרי שקיבלנו הסבר והדרכה על אופן השימוש בסגווי, נוכחתי שמדובר בכלי קל לתפעול ומאד כייפי. 

                         בצילום- מני המקסים מסביר אודות תפעול הסגווי.

בסיור בן השעתיים עברנו דרך מלון המלך דוד, העיר העתיקה, שער יפו, השער החדש, מגדל דוד ועוד. בעלי טוען שהסיור היה ההיי לייט של ביקורנו בירושלים ומאד התלהב ונהנה מהסגווי. זה באמת אחת האטרקציות המלהיבות והמיוחדות ששווה להתנסות בהם. ואגב, גם טריפ אדוויזר ממליץ על סיורים אלו.




במתחם של SMART TOUR ניתן גם לשכור אופניים, טרקטורון חשמלי, טרקטורון פדלים ועוד.

לאתר של SMART TOUR- כאן


סיימנו את היום בשוק מחנה יהודה עם כרטיס הטעימות של יאללה באסטה.   הכרטיס מכיל קופונים לדוכני אוכל שונים שנבחרו בקפידה והסיור מתוכנן כך שיכולנו ליהנות מהאווירה בשוק והמאכלים המיוחדים שיש לו להציע. מורידים אפליקציה קולית לנייד ומקשיבים גם לסיפורי השוק. אנחנו טעמנו מאפה גרויני מעולה, פלאפל, מרק פיקנטי, סביח, מיץ בריאות, גלידה ועוד. כל זאת בקצב האישי שלנו. כרטיס טעימות עולה 105 ₪ ובעיניי זה רעיון נפלא המאפשר סיור מהנה ומשביע. רעבים לא תצאו. להפך, אנחנו ביקשנו שאת המאפים יארזו לנו לקחת איתנו, כי לא יכולנו לאכול יותר.







יש מספר אפשרויות לסיורים וכרטיסי טעימות. תוכלו למצוא את מה שמתאים לכם באתר- כאן 

לסיכום- יומיים משגעים שעשו לנו חשק לשוב בהקדם ולגלות מקומות חדשים נוספים בעזרת האתר של גו ז'רוזלם - אין ספק שהאפשרות להתעדכן באתר ולקבל את המידע העכשווי על כל מה שמתרחש בירושלים, עוזר בתכנון הטיול ובהזמנת האירועים והסיורים בהם נרצה להשתתף. חשוב לי לציין שניתן לצפות בדירוגים של המקומות כיוון שהאתר קשור לאתר הדרוגים המוביל טריפ אדוויזר.

אז, ימי ירושלים מהנים לכם והמלצות נוספות בפעם הבאה. J


4 תגובות:

  1. מסלול מקסים המלצות מעולות, וכתבת מקסים

    השבמחק
  2. שירלי-הבוטיק חנות יד שנייה בשער העמקים3 בינואר 2018 בשעה 9:57

    תודה יפה,בהחלט עושה חשק מקווה ליישם בקרוב את ההמלצות:)

    השבמחק