רשומות

יום שבת, 30 בדצמבר 2017

היכן למדתי להכין רביולי? ב"סקולינרי" יגור - מתחם סדנאות בישול ואפיה


אני חובבת אוכל ידועה, כפי שאתם יודעים. תנו לי לנסות מצרכי אוכל חדשים, לבקר במסעדות, ללמוד מתכון חדש ואני מבסוטית. בשבוע שעבר הוזמנתי, יחד עם קבוצת בלוגרים, לסדנת אוכל איטלקי במתחם "סקולינרי" ביגור. לא הכרתי את המקום קודם לכן ושמחתי על ההזדמנות להגיע, להתנסות וללמוד.

הסתבר לי ש"סקולינרי" הינו מתחם סדנאות בישול ואפיה מרשים ביותר ומושקע ביותר. עד כה, לא היה בצפון מתחם כזה. מתחם גדול, מעוצב באופן אסתטי, מוקפד ויפה. ניכר שהבעלים הבינו שגם לאנשי הצפון מגיע מקום שווה ויפה בו יוכלו להגיע לסדנאות בישול שונות ללמוד וליהנות. במתחם יש מספר כיתות מעוצבות באופן דומה ומאובזרות בכל הציוד המקצועי הנדרש. הקירות בכיתות עשויים זכוכית וכך ניתן להביט החוצה וליהנות מהנוף הנשקף של המטעים ומרגלות הר הכרמל.



בכתה בה הייתי הרגשתי כאילו אני באיזו תכנית ריאליטי. קיבלתי סינר וכלי מטבח להם אזדקק, הסבר קצר וקדימה ללמוד כיצד מכינים בצק לרביולי וטורטליני, מילוים שונים ורוטב. את הסדנה העביר לנו השף אסף יגר שהוא אחד מצוות השפים המובחר של "סקולינרי". אסף הדגים לנו את השלבים השונים, עבר בינינו ועזר והצליח ללמד אותנו להכין רביולי מושלמים ולשכנע אותנו שזה כלל לא קשה להכנה וגם לא דורש זמן רב.

              השף אסף יגר







זו הייתה אחת הסדנאות הכי מהנות שבהן התנסיתי. הזמן עבר ביעף ואסף התגלה לא רק כשף מעולה אלא גם כמדריך מצוין. בסיום הסדנה כשאכלנו את הרביולי המעולים שהכנו ידעתי שארצה להגיע למקום שוב ולהתנסות בסדנאות נוספות. הפעילות המשותפת קירבה אותנו זה לזה ויצרה חיבור שלא היה קיים קודם. מי שאומר שאוכל הוא גורם מחבר ומלכד- צודק!
                           בצילום השף שגיא שטיינפלד והשף אסף יגר



מתחם "סקולינרי" נפתח לפני כשנה והבעלים הם דניאל קיטובסקי, שגיא שטיינפלד שהוא השף של מסעדת דוניה רוסה בעין הוד (המשובחת עד מאד. אכלתי שם לפני זמן רב ואני זוכרת כמה נהניתי) והאחים רוכפלייש.
שגיא שטיינפלד אתו שוחחתי לפני תחילת הסדנה סיפר לי שהם מפעילים גם את פאב החונטה בטכניון וגם את דיינר רוסה בעין הוד. "זיהינו צורך ורצון אצל אנשי האזור במקום שבו יוכלו ללמוד לבשל ושלא יאלצו לנסוע למרכז לשם כך" אמר שגיא "ולכן החלטנו להקים את מתחם סקולינרי ובו אנו מתמקדים בסדנאות בשרים, אוכל איטלקי, סושי, תאילנדי ועוד. בנוסף יש לנו סדנאות שוקולד, קונדיטוריה ואפייה "

                        השף שגיא שטיינפלד

אילו סדנאות מתקיימות במקום? הנה לוח הסדנאות לחודש ינואר אותו העתקתי עבורכם. אלו סדנאות הפתוחות לקהל. אבל, יש גם סדנאות מיוחדות הנבנות עבור צוותי עובדים, קבוצות שונות, השקות של מוצרי קולינריה, חגיגות מיוחדות כמו ימי הולדת ומסיבת רווקות, ימי גיבוש ועוד. יש גם קורסים הנמשכים מספר מפגשים ויש סדנאות המשך.





מתחם סקולינרי קיבוץ יגור, 072-2787272‏, ראשון-חמישי 18.00-9:00, שישי 15:00-9:00, כשר.

סקולינרי בפייסבוק- https://www.facebook.com/schooli.co.il/
.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה