רשומות

יום רביעי, 27 בדצמבר 2017

תמונות מרפאות- קלפי הטארוט ככלי טיפולי מאת ענבר גור אריה


הספר חדש של המטפלת הרוחנית ענבר גור אריה עוסק בנושא שתמיד תהיתי לגביו ועניין אותי לשמוע עליו יותר. כעובדת סוציאלית השתמשתי לעיתים בקלפים ככלי טיפולי. אבל, קלפי הטארוט נתפסו יותר כסוג של ניבוי עתידי ולא ככלי טיפולי.
ולמי שלא מכיר את קלפי הטארוט הסבר קצר- קלפי הטארוט הם מערכת של סמלים ויזואליים עתיקים שמקורם נותר מסתורי. מערכת סמלים זו יכולה לקשר אותנו עם החלקים הלא מודעים בנפש ודרכם לשאוב מידע על עצמנו. הסמלים שבטארוט מתחברים לכל תחומי החיים ומדברים על נושאים רבים ומגוונים, החל מענייני היומיום וכלה בתהליך הרוחני שעוברת נפש האדם. סמלים  אלה כאשר הם מופיעים הם כמו חלום שיש לפענח כיוון שהם תוצר של בחירה לא מודעת לחלוטין והם מגיעים ממקומות עמוקים בנפש ויכולים לספק לנו מידע רב על השואל. זוהי מהות הקריאה בטארוט.
ענבר גור אריה מציעה גישה אחרת לקלפי הטארוט – קריאה שהיא קריאה טיפולית והספר שכתבה מדגיש שחשיבות קלפי הטארוט אינה העיסוק בעתיד- אלא היכולת להתמודד עם ההווה.
ענבר גור אריה, מורה ומטפלת בטיפול רוחני על כל גווניו, מציעה בספרה התבוננות חדשה וייחודית בטארוט. הספר מדגיש את חשיבות הסמל בתהליכי התפתחות והעצמה, את הקשר בין הטארוט לתורתו של קרל גוסטב יונג ומציג את קלפי הטארוט כמפה של הנפש האנושית על כל רבדיה. הספר מדגיש שהחשיבות של הקלפים אינה העיסוק בעתיד - אלא היכולת להתמודד עם ההווה.

                    ענבר גור אריה

הספר מיועד לכל מי שמתעניין בתהליכי התפתחות אישית, הוא ספר שניתן להיעזר בו בכל פעם שיש צורך בחיבור עם האינטואיציה ועם הקול הפנימי.

ענבר גור אריה, מסבירה בשפה פשוטה וקלה את המשמעות של כל קלפי הטארוט וכך כל אדם יכול להשתמש בקלפים כגשר  בין המודע ללא מודע, בין הרוחני ליומיומי.

ענבר גור אריה, מייסדת ומנהלת "מרכז ענבר לרוחניות מעשית" ומפתחת דרך ייחודית לקריאה טיפולית בקלפי הטארוט, היא מורה ומטפלת כבר 25 שנה בטיפול רוחני על גווניו, ועוסקת בחיבור בין תורתו של קרל גוסטב יונג לבין הדרך הרוחנית.

מחיר לצרכן 89 ש' (בסניפי סטימצקי) / 70 ש' באתר
וקצת לגבי מהו טיפול רוחני?
טיפול רוחני הוא טיפול המתייחס אל הרבדים השונים המרכיבים אותנו: גוף, נפש, אנרגיה ונשמה. הטיפול הרוחני מאפשר הקשבה ותקשורת בין רבדים אלה ויצירת אינטגרציה ביניהם. הטיפול הרוחני מתייחס לחיים כמסע שאותו עוברת הנשמה  דרך החיבור אל הגוף ומחפש את המשמעות האישית של האדם במסע הזה.
כאשר אדם יכול להעניק משמעות לדרך בה הוא הולך קל לו יותר ללכת בה.
מיהו המטפל הרוחני?
המטפל הרוחני פועל כמקשר בין ארבעת החלקים המרכיבים את האדם – גוף, נפש, אנרגיה ונשמה.
המטפל הרוחני מלמד את האדם להתבונן על חייו בכללותם- במבט של 360 מעלות, על מנת להבין ולחוות את ההשפעה והמשמעות של כל סימפטום, בין אם הוא  פיזי, רגשי, מחשבתי, אנרגטי - על חייו, בריאותו והתנהגותו.
המטפל הרוחני מחפש יחד עם המטופל את המשמעות לסבל, לקושי ולשאר הסימפטומים שמעלה המטופל ועוזר  למטופל להתחבר למוטיבציה הפנימית שלו, כחלק מתהליך השינוי והריפוי.
הטיפול רוחני נותן תמונה רחבה ועמוקה של הנפש על ידי מפגש עם תפיסות רוחניות ושמאניות שונות:                                                      
  • מדיטציה
  • קריאה טיפולית בקלפי הטארוט
  • תקשור
  • הקשבה עמוקה
  • עבודה עם מנטרות
  • עבודה עם הארכיטיפים היונגיאניים
  • עבודה עם סמלים רוחניים
  • עבודה עם סמלים מן הטבע
  • עבודה עם כוח המחשבה החיובית
  • פרחי באך

.
 מהי הקריאה הטיפולית?
·         בתוך הלא מודע שלנו קיימים חלקים רבים: חלקים של צל, פחדים, תשוקות , חלקים של פנטסיות ושאיפות וכן חלקים של ידע עמוק ומקיף על חיינו. בלא מודע קיימים חלקים נוספים והם החלקים המרפאים. כוחות מאזנים המכוונים את הנפש לבניה, לימוד, הכלה וקבלה עצמית. והם כמובן אלה המתמודדים עם כוחות הצל.

בקריאה הטיפולית כאשר אנו פותחים את הקלפים אנו בעצם מכוונים לקבל את הידע שהטארוט מביא לנו מתוך החלקים המרפאים שבנפש. אנו מתחברים בקריאה אל המרפא והמאזן הפנימי שיש לכל אחד מאיתנו ומבקשים ממנו עזרה. מבקשים שישלח לנו מידע שיעזור לנו להתמודד עם הבעיות הניצבות בפנינו יאיר לנו מקומות של עוצמה בתוכנו ויכוון אותנו כמו מצפן פנימי לכיוון הנכון לנו ביותר.

כאשר אנו מתלבטים בנושא מקצועי למשל, מצד אחד עומדת הבחירה הקלה, המתבקשת והבטוחה. לעומתה מופיעה הבחירה של החזון האישי שלנו, בחירה הדורשת מאתנו תעוזה, אומץ וביטחון עצמי. הקלפים ידגישו את הסיבות לבחור בבחירה המאתגרת, אם זו הנכונה, יסבירו לנו מי מה נובעים הפחדים ללכת בה ואף יציעו לנו כלים על מנת להתמודד עם הפחדים האלה.

הפתרונות פעמים רבות הם לא פשוטים וקלים ומחייבים אותנו לשינויים, לאמת עמוקה ולפרידה מהדחקות אבל המרפא הפנימי  שולח לנו מפה כדאי שנוכל לצאת מהמבוכים שנכנסנו לתוכם.

הקריאה הטיפולית תמיד תציף ותעלה את הבעיה העיקרית אתה אנחנו מתמודדים עכשיו ותמיד תהיה ממוקדת אל המשימה אתה אנו מתמודדים. הקריאה תחבר אותנו עם הקשיים העמוקים שלנו, עם טראומות המשפיעות על חיינו כמו גם עם הפתרונות שמביאה הנפש כדי לאזן את עצמה ולהתמודד.
·         תפקידה של הקריאה הטיפולית בקלפי הטארוט הוא לחבר בין האדם ובין הכוחות הפנימיים שלו.
·         הידע שיעלה בפתיחה יהיה תמיד רלוונטי לשאלה הפנימית הבוערת לנו ויעזור לנו למצוא דרכים בהם נוכל לממש את הפוטנציאלים הקיימים בנו לגדול ולהתפתח. 
·         הקריאה הטיפולית היא קריאה תהליכית שבה בהדרגה מקריאה לקריאה אנו יכולים להעמיק ולחדור לליבו של הנושא אתו אנו מתמודדים. העבודה עם הקלפים תוכל גם ללוות את השואל לאורך זמן ובכל פעם להבין את השלב בו הוא נמצא עכשיו ולדייק אותו.

צילומים- יח"צ


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה