רשומות

יום רביעי, 18 בינואר 2017

על 3 ספרי ילדים- "גם אני רוצה" בעברית ואנגלית ו"גם אני עובר דירה" מאת לאה קירשנברג


ד"ר לאה קירשנברג, ראש החוג לשעבר להוראת אנגלית במכללת לוינסקי (2009-2012) ומרצה לשיטות הוראת אנגלית במכללת לוינסקי ובסמינר הקיבוצים, חיברה שישה עשר ספרי לימוד וגם ספרי ילדים בעברית ואנגלית.

קיבלתי לסקירה את "גם אני רוצה" שנכתב בעברית ואנגלית ואת "גם אני עובר דירה".

ספרי "גם אני רוצה" הם בכריכה רכה ועוסקים בכלב קטן ושמו פוגי האוהב לספר סיפורים על עצמו, על המשפחה וגם על נושאים אחרים. פוגי מספר לקוראים על כלב שחור בעל קול ערב שאינו מתחבר לכלבים אחרים וחש עצמו מלך. כלב שיש לו הכל- גר במלונה שהיא ארמון, יש לו צעצועים רבים ואוכל טעים. כלבלבנו פוגי היה רוצה להיות כמוהו- עם פרווה מבריקה, מלונה מפוארת וארוחה מתובלת. כלבלב קנאי הוא פוגי. משאלתו מתגשמת כשהוא נאלץ לעבור ליממה להתארח אצל קינג הכלב השחור ואז מה הוא מגלה? את הגילוי אשאיר לכם לקרוא עם ילדיכם.

הספרון חביב מאד, קריא, מתאים לגילאי 3-8. אני הייתי נותנת אותו לקריאה לילדים בכיתה א' שמתחילים לקרוא בכוחות עצמם. מכיוון שהספרון מנוקד והאותיות גדולות הם ייהנו לקרוא וילמדו תוך כדי על משפחה וחברות. האיורים של בהנגה סנטוסו מתוקים עד מאד ומעלים חיוך. אהבתי את הצבעוניות שלהם ואת הנאיביות שיש בהם. הגרסה האנגלית של הסיפור דומה מאד לעברית, מחורזת אף היא וקריאה מאד. אישית, אהבתי את הגרסה האנגלית יותר. מצאתי בה חיוך וזרימה שחסרים לי מעט בגרסה העברית. ילדים שמתחילים ללמוד אנגלית ייהנו לקרוא את הסיפור החביב הזה וזו גם דרך נהדרת לרכוש מילים חדשות וללמוד את השפה.

הספר "גם אני עובר דירה" עוסק אף הוא בכלבלב פוגי. פוגי מספר לקוראיו שהנביחות שלו הן כמו מילים ויש מי שמבין אותם. הוא מספר על מעבר דירה ועל תחושותיו בעת המעבר. הקושי להיפרד מפינתו האהובה במטבח, מכך שאף אחד לא הסביר לו מה קורה ומדוע אורזים את כל חפצי הבית. החשש מלהישאר לבד בבית ריק ואז האיחוד עם בני המשפחה וגילוי מקומות חדשים. הסיפור כתוב בגוף ראשון מפי הכלבלב החמוד והנבון. האיורים הם של עמנואל גלעדי והם מוסיפים לסיפור ומשלימים אותו. הסיפור מחורז, מנוקד והאותיות גדולות. מתאים לבני 3-8. אין לי ספק שהילדים יזדהו עם הכלבלב העובר קשיים ויאהבו את הסיום. ספר חביב מאד, נעים לקריאה, בהיר, רגיש ומובן. כל מי שעובר דירה, יחד עם ילדיו, מומלץ שירכוש את הספר ולאחר קריאה ישוחח עם הילדים על הקשיים, התחושות וההתגברות.

ניתן לרכישה באתר


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה