רשומות

יום שבת, 26 בנובמבר 2016

"הזמן השבור- אל העיר האפלה" – מאת אריאלה בנקיר. ספר נוער חדש ומומלץ



ספר הנוער ' הזמן השבור- אל העיר האפלה' הוא הספר השני בסדרת הזמן השבור ואמנם אני כבר מזמן לא נוער, אך נהניתי לקרוא את העלילה המותחת והמעניינת שטוותה אריאלה בנקיר.

 

גיבורת הספר היא מיקי הנשאבת לתוך ספר מסתורי ויוצאת למסע בזמן. בספר הראשון היא מוצאת את עצמה בממלכה עתיקה של ימי הביניים ושם גם מתברר לה הסוד שעד לאותו רגע הוסתר מפניה – אביה האהוב לא נהרג אלא נמלט מפני מעסיקיו לשעבר, אנשי המעבדה רבי-העוצמה, המאיימים לחסלו לאחר שהצליח לבנות פורטלים המאפשרים מסע בזמן. כדי לשוב ולהתאחד עמה, הוא השאיר סדרה של ספרים שיובילו אותה בחזרה אליו דרך תקופות שונות בהיסטוריה. מיקי נחושה למצוא אביה. אך כעת, משהיא יודעת את האמת על נסיבות בריחתו, גם חייה שלה נמצאים בסכנה נוראית. על מנת לשרוד, חייבת מיקי לצאת שוב לדרך, והפעם ברחובותיה האפלים ושורצי התככים של שיקגו בסוף המאה ה-19.

 

בנקיר מצליחה להביא לפנינו את שיקגו של העבר. החל מהלבוש שהיה נהוג אז וכלה במעמדות שהיו נהוגים, בפערים בין עשירים ועניים ובהתייחסות לילדים. התרשמתי מהדקדקנות בפרטים ומהאופן ששולבו בעלילה פרטים היסטוריים אמיתיים. גיבורי הספר פוגשים דמויות מרתקות ששינו את פני ההיסטוריה כמו ג'יין אדמס (ממייסדות מקצוע העבודה הסוציאלית והאישה הראשונה בעולם שזכתה בפרס נובל לשלום), פלורנס קלי (אחת הלוחמות הראשונות לזכויות הילדים), בני שבט הלקוטה, ואפילו את בפאלו ביל קודי - אחד הרוכבים המיתולוגיים בהיסטוריה, ודמות ידועה מימי המערב הפרוע. כמו כן, נחשפים הקוראים לסיפוריהם של המהגרים היהודים, האיטלקים והאירים שברחו מאירופה והגיעו לארצות הברית והקימו בה קהילות חדשות, וללידתן של המצאות טכנולוגיות מלהיבות ורעיונות חברתיים חדשניים ששינו את פני החברה.

 

מיקי היא גיבורה שניתן לשאוב ממנה השראה. נערה בעלת תעצומות, נדיבה ואמיצה. היא פועלת ועושה למען עצמה. פמיניסטית צעירה ועשויה לבלי חת. יחד עם חבריה למסע היא צולחת מכשולים, קרבות, הרפתקאות ואפילו מפגש עם אינדיאנים העוזרים לה בדרכה. אחר צעד מתקרבת מיקי אל האמת, אך עד מהרה היא מגלה ששום דבר איננו כפי שנראה בתחילה. גם האנשים הקרובים אליה ביותר מסתירים סודות אפלים, ומתחת לפני השטח אויבים מסוכנים מתכננים את המהלך הבא. על מנת להציל את עצמה ואת האנשים שהיא אוהבת, יהיה על מיקי ללכת רחוק יותר מכפי שאי פעם האמינה שתהיה מסוגלת.

 

 אריאלה בנקיר (35) נולדה בירושלים. היא עיתונאית וסופרת, מתגוררת באיטליה, וחולמת על היום שבו גם היא תוכל לצאת למסע בזמן. הספר הראשון בסדרת הזמן השבור (הוצאת "ידיעות ספרים" 2012) זכה להצלחה רבה ולשבחי הביקורת, וכיכב במצעד הספרים  של משרד החינוך.

 

אריאלה בנקיר מספרת כי צפויים ספרים נוספים בסדרת "הזמן השבור", ובמקביל היא עובדת על פרויקט נוסף, שעדיין מוקדם מכדי להרחיב עליו את הדיבור. "אני מבטיחה להעלות פרטים נוספים בקרוב לאתר האינטרנט של הסדרה".  

 

"הזמן השבור – אל העיר האפלה" מאת אריאלה בנקיר. הוצאת הספרים "בנקיר", 361 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים, או דרך אתר הספר www.hazman-hashavur.com   

 

לרגל ההשקה, מטיס "הזמן השבור-אל העיר האפלה" את הקוראים להרפתקה מדהימה בחו"ל! פרטים ופרסים נהדרים נוספים מחכים לכם באתר : www.hazman-hashavur.com

 

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה