רשומות

יום שבת, 27 באוגוסט 2016

ספר חדש לילדים- גשר הקשר מאת בלינדה בן-עטר- קוטלר



"גשר הקשר" הוא ספר של תקווה ואמונה. בלינדה בן- עטר- קוטלר מאמינה שאפשר וניתן לשנות את העולם. יחד אפשר ליצור עולם של שוויון ושל שלום. הדמויות בספרה- פיני הפיל האפריקני ונורית השפירית מנהלים ביניהם דיאלוג שבסופו הם מגיעים לסוג של פתרון שיביא לאחדות וקבלה של אחד את השני.
" על גשר הקשר כולנו משלבים ידיים, סנפירים, מחושים וכנפיים. הגיעה העת, די להתלבט! בתפילה משותפת וראיה קדימה נבטיח לעצמנו עולם של שלום בכל השפות לכל הגזעים, הדתות והתרבויות". – מתוך הספר.
אל כתיבתה של בלינדה התוודעתי כשיצא ספרה הראשון
"מה אבא היה אומר"- ספר שעוסק בנושא משמעותי וחשוב של שכול בעקבות מוות של הורה. התרשמתי מאד מהספר ואף המלצתי עליו כאן-
http://iaffablog.blogspot.co.il/2015/12/blog-post_19.html
בשני הספרים משתמשת בלינדה בעולם החיות כדי להעביר את מסריה ולדעתי זו דרך חכמה ומוצלחת לעשות זאת באופן הזה וכך גם לקרב את הילדים לטבע ולחיות.
 
בספר "גשר הקשר" הדמויות המרכזיות הן פיני הפיל ונורית השפירית. לכאורה, עולמם שונה ומרוחק זה מזו. אך, הידידות ביניהם מובילה לסוג של מסע ושיח. פיני, פיל אפריקני צעיר, תמים וטוב לב חולם לפגוש את בני משפחתו החיים ביבשת אסיה הרחוקה, אולם אינו יודע כיצד לעשות זאת. הוא פוגש בנורית, שפירית עליזה ואופטימית, דמות שונה ממנו ויחדיו הם מוצאים פתרון לבעיה.
 
 
 
יש בסיפור מסר שמוביל ומחנך ילדים לכבד זה את זה. לא לוותר על הגשמת חלומותיהם הכמוסים, תמיד לקוות לטוב ולאופטימיות בעולם (גם כשקשה וברגעי משבר וקושי). מתוכן הסיפור עולה כי בעזרת אמונה בכוחה של ידידות, עזרה הדדית וחברות, שנרקמת בין שתי דמויות כה שונות וזרות האחת מהשנייה, יש סיכוי להוביל לשינוי מחשבתי - אפילו מציאותי. זאת בפעילות למען מטרה משותפת ושמירה על הסביבה, על בסיס כבוד הדדי כלפי דתות, תרבויות וצבע עור. האמונה באותו רעיון יש בה סיכוי לעולם יפה וטוב יותר לכולם.

האיורים בספר הם של בועז גבאי והם מקסימים. צבעוניים, מעוררים חיוך, ייחודיים ומוסיפים לסיפור חן רב ויופי.
 
 
הספר מיועד לגילאי 9-5.
 
בלינדה בן-עטר-קוטלר (52) אם לבן ותושבת קיבוץ רמת יוחנן, מורה לחינוך מיוחד מעל 20 שנה, יועצת חינוכית ומטפלת באמצעות בעלי חיים.
 
בלינדה מספרת על ההשראה לכתיבת הסיפור: "ללא ספק אהבתי לבעלי חיים משפיעה ומשליכה על כל רעיון שיש לי. דמויות וגיבורים לכל ספר שעולה בראשי יהיו כנראה עם בעלי חיים. כך בעיני קל לילדים להזדהות עם הדמויות בסיפור, למרות שגם דמויות של ילדים ומבוגרים יכולים להיות מקור להזדהות עמם. מכאן כנראה שלי קל ונוח עם דמויות של חיות שלכל אחד מאפיינים ודפוסי התנהגות שונים וייחודים".
 
"כמטפלת באמצעות בעלי חיים ואהבה אדירה לכל יצור חי, משאלת ליבי שתפחת האלימות והאכזריות כלפי ילדים ובעלי חיים בעולם ובעצם כלפי כל חסרי ישע ויכולת. תקוותי ושאיפתי שכולנו נחיה בעולם טוב יותר לצד שמירה על מה שיש ועדיין קיים - שלא יהיה עוד הרס וחורבן בעולם. אני מאמינה שהכול מתחיל בחינוך הילדים, אותם אני מחנכת כל השנים ומשתדלת לחנך את תלמידיי לסובלנות וסבלנות זה כלפי זה. אני חשה שחובתי לקדם ולהפיץ מסר זה השזור בשמירה על כדור הארץ ועל כל בעלי החיים שחיים עליו - חיות ובני אדם. בחוויה שלי "הזמן אוזל" וככל שהוא חולף בלי פתרון ותגובה מיידית יהיה יותר מה לתקן ובעיקר מה להפסיד - את הגלגל אי אפשר להחזיר לאחור...  מה שהיה וכל בעלי החיים שנכחדו לא יחזרו".
 
הספר מוקדש לאמה של בלינדה שחלתה במהלך כתיבת הספר ונפטרה ולאחיה שנפל בצבא בחודש יוני 1986.
 
 
"גשר הקשר" מאת בלינדה בן-עטר-קוטלר. איורים: בועז גבאי. הוצאת הספרים "אוריון", עמודים לא ממוספרים. מחיר לצרכן 48 ש"ח, לגילאי 9-5. מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il
 
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה