רשומות

יום חמישי, 4 באוגוסט 2016

אמהות רעות- קומדיה קיצית וכייפית שתצחיק ותעורר מחשבה

 
אמהות רעות הוא סרט כייפי, מהנה ומאד עכשווי. בעידן הנוכחי שבו נדרש מנשים להצליח בכל כך הרבה תחומים- קריירה, זוגיות, אמהות, טיפול בבית, בהורים המזדקנים ובטח שכחתי עוד כמה מטלות, אין פלא שלעיתים אנו מרגישות שנכשלנו, שלא עמדנו בציפיות ושנמאס לנו. אלו הנושאים שהסרט עוסק בהם ועושה זאת באופן קליל, מצחיק אך גם מעורר מחשבה. נראה לי שרובנו נזדהה עם חלקים ממה שקורה לגיבורות הסרט. גם אם הדברים מוקצנים, הרי שנבין בדיוק על מה מדובר.
מילה קוניס, כריסטינה אפלגייט , קתרין האן וקריסטן בל – הכוכבות הראשיות עושות את הסרט למה שהוא. הן קומיקאיות כישרוניות ומצחיקות שמפיחות חיים בדמויות אותן הן מגלמות ונזהרות מלהפוך אותן לקריקטורה.
 
העלילה עוסקת באיימי מיטשל(מילה קוניס) אם בורגנית ומותשת המנסה ללהטט בין משימותיה. כשהיא מגלה שבעלה מנהל רומן וירטואלי באינטרנט, היא מחליטה שנשבר לה להיות האישה והאם המושלמת ומחליטה על שינוי. בדרך נלחמת ביו"ר וועד ההורים המושלמת והמעצבנת (כריסטינה אפלגייט) מתאהבת באלמן שווה במיוחד, מנצחת את הבוס ומוצאת לעצמה חברות חדשות.
 
באופן מפתיע לסרטים הוליוודיים יש בסרט עירום מלא. אמנם, לשניה וחצי אבל בכל זאת. יש בדיחות מיניות וגסויות. שיחת הבנות עוסקת, בלי בושה, באיברים אינטימיים ובהשוואות לא ממש מחמיאות לגברים. הגברים יוצאים פה לא ממש טוב לעומת הנשים. ילדותיים, לא אינטליגנטים, זקוקים לאם שתטפל ותדאג להם.
 
מהנה לצפות באחוות הנשים שעל המסך, בידידות שעוזרת להן להשתנות ולהתפתח ולהפוך לנשים חזקות יותר מאשר היו לפני כן. ברור שהדברים מוקצנים אך אין בכך כדי להפוך אותם לנכונים פחות. הקצנה מאירה נקודות חשובות כמו: ההפרזה בנושא התזונה הנכונה, הזנחה הורית, אלכוהוליזם, מתירנות מינית- יש לכך ביטוי הומוריסטי בסרט שמעורר למחשבה. מה קורה אצלנו כאן? האם זה כך גם בבתי הספר שלנו? אמהות שייצפו ישאלו את עצמן שאלות אלו ואיך הן היו מטפלות בכך? וזו, לדעתי, העוצמה של הסרט. מעבר להומור ולצחוק, למוזיקה המקפיצה ולסטיילינג המדליק, מציעים לנו תובנות לגבי זוגיות ואמהות ואנחנו נשארות עם ההתלבטות של מה נדרש מאיתנו כדי להיות נשים מצליחות, קרייריסטיות, אמהות טובות? ומה נקריב לשם כך.
מומלץ? בהחלט! אני יצאתי מהסרט עם מצב רוח טוב וחיוך על השפתיים.
 
 
 

גילוי נאות- הוזמנתי לפרמיירה של הסרט.

2 תגובות:

  1. ראיתי את הטריילר וחשבתי שזה נראה כמו סרט שאפשר לצחוק בו בפה מלא

    השבמחק
    תשובות
    1. נכון. באמת אפשר לצחוק בפה מלא. את תהני. זה סרט שיוצאים ממנו עם מצב רוח טוב ומבסוטים. תודה על התגובה ושבת נהדרת.

      מחק