רשומות

יום רביעי, 25 בנובמבר 2015

"ריחות וטעמים"- שוק כפרי ייחודי ומגוון ברמת השרון

 


השבוע הוזמנתי לבקר במקום מיוחד במינו. "ריחות וטעמים" שמו. בלב רמת השרון הקימו לימור ועודד שוק כפרי מלא בצבעים, ריחות וטעמים. הכל ניתן למצוא בו- ירקות ופירות שעודד מביא ישירות מהמגדלים, גבינות מצוינות, תבלינים מושכי עין ולב, חמוצים, שמנים שונים, פיצוחים, ממתקים שונים ללא סוכר, ריבות, חלווה, עוגיות , שימורים וגולת הכותרת אוכן ביתי טרי וטעים שמכינים במקום- סלטים, מיצים סחוטים, קוסקוס, מרקים, קובה, חמין ועוד ועוד. אפשר לאכול במקום ארוחת בוקר הכוללת מגוון סלטים, ירקות וביצים במחיר של 49 ₪ לארוחה חופשית כולל שתייה. אפשר לאכול ארוחת צהריים הכוללת תבשילים שונים מעדות ומטבחים בעולם- תוכלו לבחור בין סוגי חמין שונים, ממולאים, קובה, מפרום וסלטים- כל זה במחיר של 49 ₪ בלבד.  ואפשר, כמובן, גם לקחת הביתה.
 

אני ממליצה להגיע למקום, להתפעל מהאווירה הנעימה והחמימה. לשתות מיץ רימונים סחוט טרי ולשבת לאכול ארוחת צהריים מתבשיליה של פרחיה- אמו של עודד. אחרי שתשבעו תתחילו למלא סלים כדי לקחת הביתה. כדאי שתדעו שבכל יום משתנה התפריט של הארוחות. הכל לפי התוצרת הטרייה של אותו היום וההשראה הקולינרית של הבשלנים. כך, שבכל יום מצפות למגיעים הפתעות חדשות.

 

"ריחות וטעמים" נפתח בראש השנה ומשתרע על פני שטח של 300 מ"ר. הבעלים הם לימור אורן- מסעדנית ויזמית קולינרית שהיתה מנכ"לית ג'ירף ומנכ"לית ג'פניקה ובן הזוג עודד שהרבני יועץ מס, משפטן וסוחר ירקות מזה 20 שנה. כוונת בני הזוג לפתוח מקומות דומים בערים שונות ברחבי הארץ והם כבר מחפשים מקומות נוספים בכפר סבא, קרית אונו והוד השרון. המטרה היא להקים שווקים עירוניים שיתאימו לחזון שלהם שהוא האהבה לבישול, מתח רווחים נמוך והעברת אהבה זו לקונים. "העסק זה הלב שלנו" אומרת לימור בעיניים בורקות ואני מאמינה לה. היא מספרת לנו שאת ההשראה לבניית "ריחות וטעמים" קיבלו בני הזוג מהביקורים בשווקים ברחבי העולם. כמו בתאילנד, רומא, ברצלונה ולונדון. המקום נבנה מחומרים ממוחזרים והמוטו הוא " כמה שיותר קרוב לאדמה, כמה שיותר קרוב ליצרן, כמה שיותר קרוב לטבע". למעלה מ-1000 מוצרים ניתן למצוא במקום. הכל במחירים הוגנים וללא פערי תיווך. בנוסף, מעניק השוק תעודת אחריות על הפירות והירקות שימכרו, אשר תאפשר החזרת מוצרים שנקנו פגומים. השוק מתוכנן לפעול בעתיד גם כשוק לילה ולשלב הופעות, מוזיקה והפתעות. עוד יפעלו במקום סדנאות שף למבוגרים וילדים ואירוח שפים מובלים. ניתן גם לערוך במקום אירועים שונים וגם קייטרינג עד מאה איש.
 

אמו של עודד, פרחיה אחראית על האוכל הביתי העירקי ואני יכולה להעיד שהממולאים שלה מעולים וכך גם הקובות, החמין ושאר התבשילים שטעמתי מהם. עודד מספר שהוא זוכר את אימו עומדת על הקופה מידי יום, ביד אחת שוקלת וביד השנייה מטגנת חצילים לסביח, קובות ומבשלת ממולאים. היא בחרה לא לזרוק כלום ותמיד דאגה להפוך את הפירות והירקות שנותרו, לריבות, רטבים, ממרחים שקשוקה ועוד. אין מתחרה לחמוצים של פירחיה שנהגה להאכיל את כל השכונה. מכל זה יוכלו ליהנות הלקוחות והיא תשתלב במיזם החדש עם אישיותה, מאכליה ומתכוניה – ולא לשכוח 7 כוסות קפה שחור ביום" .

 

לכו לבקר ולטעום ותזכרו שאני שלחתי אתכם.

"ריחות וטעמים"- החרש 8 אזה"ת רמת השרון, א-ה 08:00-22:00 , ו- 10:00-16:00

חמישי ושישי- אוכל ביתי עירקי של אמא פרחיה

 

2 תגובות: