רשומות

יום שישי, 20 בנובמבר 2015

לקראת חנוכה- המלצה על ספרי ילדים חדשים ומארז יצירה ומדע של השירות הבולאי



החג הכי שמח ומואר מתקרב ותכף נדליק נר ראשון, נאכל סופגניות ולביבות ונחלק דמי חנוכה לילדים. כהרגלי, אני רוצה להמליץ לכם על ספרי ילדים לדמי חנוכה וגם על מארז נחמד של יצירה ומדע לחג החנוכה מבית השירות הבולאי.

ערכת יצירה ומדע לחג החנוכה

השירות הבולאי של דואר ישראל בשיתוף עם " גליליאו צעיר- ירחון לילדים סקרנים" חשבו על מארז מיוחד לחג שיעסיק את הילדים בזמן החופשה. הם הפיקו ערכת יצירה ומדע העוסקת בחג החנוכה ומיועדת לפעילות משותפת של כל המשפחה בנושאים שמעניינים את ילדינו ומתוך מטרה להביא תוכן מעניין, מסקרן ומעשיר.

המארז המיוחד כולל 6 מתנות באריזה אחת: חוברת מיוחדת לחנוכה – עם לקט עובדות מרתקות וניסויים מדעיים מצולמים עם הדרכה לילדים; גיליון "הבול שלי" מיוחד לחנוכה; סביבון הפתעות לגזירה; ערכה ליצירת מצלמת קמרה אובסקורה; ברכה קופצת לחג החנוכה – פופ אפ; מופע צלליות לחג החנוכה.


המארז יימכר בסניפי חברת דואר ישראל ובאתר האינטרנט של חברת הדואר http://www.israelpost.co.il במחיר 39.90 ₪ בלבד.


ירון רצון, מנהל השירות הבולאי של דואר ישראל ציין, כי השירות הבולאי קשוב לצרכי הילדים וההורים, בפרט לקראת החופשות הצפויות לנו עם בוא החג. לכן הפקנו מוצר חדש לכל המשפחה לפעילות משותפת ומשעשעת. המוצר מקרב את ההורים והילדים לתחביב חינוכי, לערכיות, לשעות פנאי תרבותיות שיסחפו בשמחה את קהל הילדים ומשפחותיהם.


קופיקו בעקבות הבלשים- ספר שני בסדרת קופיקו מאת תמר בורנשטיין- לזר


הוצאת "דני ספרים" מחזירה לנו את סדרת ספרי קופיקו בעריכה מחודשת ועכשווית ואיורים הומוריסטיים וחמודים של דדי ונגר. אני מעיינת בספר ומחייכת, לקופיקו יש קסם שלא חלף עם השנים. החן, התמימות, ההומור והכתיבה הקולחת, מצליחים גם היום לרתק.


הפעם צריך קופיקו להתמודד עם מנהל הקרקס פטרוזיליה הרשע שרוצה להחזיר אותו לקרקס. איך יצליח קופיקו להתמודד? מה יקרה לבלשים שהמנהל שלח כדי לעקוב אחריו?

" קופיקו כשהוא חוגר את החגורה החונטוזית שקיבל מסבא שלו, אין אף משימה שלא יצליח לבצע. קופיקו לחץ על לחצן הרעיון שבחגורה- והופ! צץ במוחו רעיון נפלא". נראה לי שגם הילדים המתוחכמים של ימינו, יהיו מוכנים לעזוב את המחשב ולשקוע בעלילה החביבה והמחויכת שרוקמת תמר. היא יודעת כיצד להפתיע ולחדש. כיצד לעשות או לומר ברגע ובזמן המתאימים את מה שלא מצפים לו אך הוא הנכון, המתאים, המועיל והמצחיק.


בספר הראשון בסדרה, "קופיקו האורח", פגשנו לראשונה את קופיקו ואת שאר החברים המוכרים והאהובים: שלומקה, נוגה, יורם, ז'קו התוכי והשכנה המצחיקה שושנה. קופיקו מגיע לשכונה, ואנחנו מזמינים אתכם להצטרף לחגיגה.

תמר בורנשטיין-לזר, הסופרת האהובה, הידועה גם כ"אמא של קופיקו", כתבה יותר מ- 150 ספרי קופיקו ועוד עשרות ספרים אחרים לילדים. קופיקו שלה הופיע לאחרונה גם בגרסת קומיקס בספר "קופיקומיקס – תעלומה בקרקס".

גם עתה, למעלה מ- 60 שנה לאחר שהגיע אלינו מאפריקה הרחוקה, מוסיף קופיקו להפתיע, לחדש ולהתאים עצמו לזמן המשתנה ולצרכי הילדים, וממשיך להיות מותג מוביל בתחומו.


"קופיקו בעקבות הבלשים" מאת תמר בורנשטיין-לזר, איורים: דדי ונגר, הוצאת "דני ספרים", 88 עמ'. מחיר לצרכן 78 ש"ח, מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il  


שביל האותיות המכושפות מאת אירית וייסמן- מינקוביץ 




סבתא חנה פוגשת יום אחד ששה אדונים לבושים בסגנון מיושן, מסתבר שהאדונים הללו הם סופרים מפורסמים שכבר מזמן אינם בין החיים. הם הגיעו כדי לעזור לסבתא הרוצה מאד שנכדה אייל יתחיל לקרוא ספרים "אנחנו נעניק לך כוחות קסם.כל ספר שתגעי בו יהפוך מיד לספר מכושף. כל מי שיגע בספר אחריך, אם יקרא בקול את שם הספר, יכנס מיד לתוך עלילת הסיפור". ואכן, למרות שסבתא לא מאמינה לאותם זרים, כך בדיוק קורה. הספרים הישנים בביתה של סבתא חנה קמים לתחייה ואייל יוצא להרפתקאות מדהימות בין דפיהם של הספרים הקלאסיים המוכרים לנו.


הקוראים יפגשו יחד עם הנכד אייל דמויות מד"ר ג'קיל ומיסטר הייד, את הנסיך הקטן, את שרלוק הולמס, את שלושת המוסקטרים ועוד דמויות אהובות ומרתקות. כך דרך הקריאה לומד אייל לעוף על כנפי הדמיון והקוראים יחד איתו. זה ספר שמעורר את הרצון לקרוא, מעורר את הסקרנות ומביא לקוראים עולם רחב של קלאסיקה לילדים. אני מקווה שקריאת הספר תעורר אצל הקוראים רצון לקרוא גם את היצירות בהם מבקר אייל.


אירית וייסמן-מינקוביץ, משוררת וסופרת, פרסמה יותר מ- 20 ספרי ילדים עד כה. ספריה זכו להצלחה רבה ונמצאים על מדפי הילדים בכל הארץ. אהבת הקריאה היא נר לרגליה, ואת הספר "שביל האותיות המכושפות" היא מקדישה לכל הילדים שאוהבים לקרוא, ומאחלת להם שנים רבות של ספרים מרגשים ונפלאים.


"שביל האותיות המכושפות" מאת אירית וייסמן-מינקוביץ, איורים: גל שדה, הוצאת "דני ספרים", 183 עמ'. כריכה קשה, מנוקד. מחיר לצרכן 58 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il   


המסע המופלא לכיתה א' מאת לירז טל




שמו של הספר מסגיר מיד למי הוא מיועד. הסיפור של נועה הוא סיפורם של ילדים רבים העולים לכתה א'. המסע של נועה מתאר את תחושותיה וחרדותיה לפני היום הגורלי.


"נועה מתרגשת מאוד. היא גם מתוחה ועצבנית מאוד. בתוך הגוף יש לה מערבולת של רגשות. מחר היא עולה לכיתה א'. כל כך הרבה זמן היא חיכתה להיות גדולה. אבל עכשיו, כשזה מתקרב, החששות מכרסמים."

כדי שנועה תתגבר על החשש היא יוצאת למסע מרתק בדימיון עם אביה. היא יוצאת להפלגה מיוחדת ומלאת הרפתקאות, בה היא זוכה להצצה בכל מה שיקרה לה בשנה הקרובה ובתשובה לשאלות שכל כך מציקות לה: איך יהיה היום הראשון ללימודים? מי תהיה המורה? האם היא תרכוש חברות חדשות?

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים והססגוניים של יפעת נחשון, אשר הפיחה חיים בסיפור והוסיפה לייחודיות שלו.


לירז טל, (36), אם ל- 4 ילדים, תושבת צפריה היא פסיכולוגית חינוכית, מנחה בתכנית "אילנות" ובעלת תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית וקלינית של הילד. במסגרת עבודתה היא מטפלת בילדים בגן, בבית ספר, במסגרות חינוך מיוחדות, וכן מנחה הורים בביתם.

לירז טל מספרת: "ילדים העולים לכיתה א' חווים זאת כאירוע מכונן. 'המסע המופלא לכיתה א' עושה שימוש בכלי עוצמתי של דמיון מודרך השייך לזרם מתפתח וצובר תאוצה של הפסיכולוגיה החיובית. כלי זה קרוי 'היזכרות לאחור', ובו אנחנו כביכול 'נזכרים בעתיד' ממרחק, צופים באירוע מרגש ומעורר דאגות הממשמש ובא. בתהליך קריאת הספר יוכל ילדיכם לצייר לעצמו תסריט של חויית הסתגלות ולמידה חיובית, אשר מנצחת את הדאגות והפחדים ומותירה אותו עם תחושה של ציפייה והתרגשות לקראת היום הגדול והמרגש".


"המסע המופלא לכיתה א'" מאת לירז טל, איורים: יפעת נחשון, הוצאת "דני ספרים", 29 עמ'. כריכה קשה, מנוקד. מחיר לצרכן 48 ש"ח, מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il    . ניתן גם לשמוע את הספר בגרסת אודיו ללא עלות נוספת באמצעות קיו אר קוד שבגב הספר.


ארון הקסמים של טליה מאת גיל טרונסקי



בארון הקסמים של טליה ימצאו הקוראים כל מיני דברים מדהימים. פיות וקוסמים ואפילו לוויתן ואלף דגים. "הדלת אחרינו מעצמה נסגרה, ואנחנו בפנים, כל החבורה, מסתכלים סביב, ממש לא יאמן, עולם של קסמים ופיות גם כן. הלכנו בשביל המוביל אל ההר, והשביל נראה כאילו הוא נגמר, בסוף השביל נחל, מים זורמים ובו לוויתן ואלף דגים"- כך בחרוזים מספר גיל על עולמה של טליה ועל הקסם הנמצא בארון שלה. אך העולם הקסום מתנגש בעולם ש "אסור ואסור" בעולם שהמציאות שלו היא הרבה פחות קסומה. איך מגשרים בין עולם הקסמים למציאות הפחות נחמדה? לגיל יש לכך תשובה וגם מסר שאותו הוא מעביר לקוראים.

האיורים של נוגה גולדשטיין רעננים, חביבים ומוסיפים עניין לסיפורה של טליה.

גיל טרונסקי,  מספר כי "הספר נכתב בהשראת החיים. "התייתמתי מהורי כשהייתי בן 17. החיים לימדו אותי שמאד נעים לחיות בעולם הדמיון אבל בעולם המציאות גורלנו אך ורק בידינו.

גיל טרונסקי אומר, כי "חריזות בכתיבה ובדיבור הן עניין שגרתי בביתנו. לעתים כשנחה עלינו המוזה אנחנו מנהלים בבית שיחות ארוכות בחרוזים והכול כמובן מאולתר. באירועים משפחתיים ובאירועים אחרים כשצריך לכתוב ברכה בחרוזים, מהבית שלנו תמיד ייצאו הטקסטים הכי מתנגנים והיה זה רק טבעי שיום אחד אחרוז ספר שלם להנאתי.  כיום הוא בשלבי כתיבה של ספר נוסף שיעסוק בחשיבותם של חברים בחיים והדרך לרכוש אותם.

"ארון הקסמים של טליה" מאת גיל טרונסקי. איורים: נגה גולדשטיין, הוצאת הספרים "אוריון", עמודים לא ממוספרים. מחיר לצרכן 45 ש"ח, לגילאי 6-3. מנוקד. להשיג בכל חנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה