רשומות

יום חמישי, 15 באוקטובר 2015

"לילה במתנה"- של אבי ברססט עוסק בחן, בהומור ובאופן מקיף בכל מה שקשור לשינה



לא הצלחתם להירדם? התעוררתם באמצע הלילה? התהפכתם מצד לצד? קמתם בבוקר עייפים יותר מאשר כשהלכתם לישון? אתם לא זוכרים את חלומותיכם? ישנים רק על הבטן ורוצים לדעת מה זה אומר? לאבי ברססט מנכ"ל הולנדיה ומומחה שינה עולמי יש עבורכם שלל המלצות, טיפים ורעיונות שיעזרו לכם לישון טוב יותר.

ולא, זה לא ספר משעמם המביא מחקרים ללא סוף. זה ספר מלא חן הכתוב בשפה בהירה ומביא אנקדוטות משעשעות, ציטוטים ואיורים מלאי הומור. תענוג לדפדף בו לקרוא מה אמרו גדולי עולם על שינה.להבין מהם חמשת שלבי השינה ההכרחיים לשינה איכותית. לדעת, סוף סוף, לכמה שעות שינה אנו זקוקים. הידעתם שנשים זקוקות ליותר שעות שינה מגברים? אצלי בבית זה הפוך. הידעתם שטקסי שינה הם חשובים ועוזרים לאותת למוח ולגוף שהגיע הזמן לישון? הרבה מידע חשוב תמצאו בספר שיעזור להבין את המנגנונים הרבים שגורמים לנו לישון טוב או מפריעים לשנתנו.

ברססט אומר" שינה טובה משפרת את מצב הרוח והזיכרון, מסייעת לנו להיות יצירתיים יותר, רגועים יותר, לקבל החלטות טובות יותר והיא אף מאטה את קצב ההזדקנות שלנו."  ועוד הוא אומר " שנת הלילה שלנו היא הגשר הבטוח ליום הנפלא שיבוא לאחריה, ואתם חייבים לעשות הכל כדי שהיא תהיה טובה במיוחד!"

מצאתי בספר עצות לקימה טובה כמו: מקלחת בבוקר שמסייעת להמריץ את זרימת הדם והאנרגיות. ומה החשיבות של פעילות גופנית לשינה אתם יודעים? תקראו אז תדעו. וגם מה מגלות עליכם תנוחות השינה שלכם- ישנים על הבטן, כמוני? אוהו, איך שאתם אוהבים להגיד לאחרים איך להתנהג וצריכים שיעשו הכל לפי דרככם.

על איזו מיטה אתם מעדיפים לישון? איזה מזרן מתאים לכם? ומה לגבי הסדינים? שמעתם על סדיני אלוורה? אני חייבת לנסות את הסדין הזה שמוסיפים לסיבים שלו בזמן הסריגה פרוטאינים מצמח האלוורה והוא מעניק מגע רך ונעים לגוף יחד עם סגולות ריפוי. איפה מוצאים אחד כזה?

יש גם הדרכה להורים ודרכים שיעזרו לפעוטות לעבור את תהליך הפרדה בקלות ולהתמסר לשינה בלי פחד.

ולסיום מקצת מהציטוטים המחויכים שמצאתי בספר. מיגל דה סרוואנטס" שינה היא התרופה הטובה ביותר לצרות בהקיץ". הסופרת האמריקאית פראן ליבוביץ' " אני אוהבת לישון כיוון שמדובר בפעולה נעימה מאד ובטוחה לשימוש" ועוד אחד אחרון, לא התאפקתי, "היש שמחה כשמחת איש ישן בלא אימת מלכים?"- שמואל הנגיד.

ספר שכיף לקרוא, כיף לקבל במתנה והקרדיט לכך הוא גם למאייר יובל רוביצ'ק שהאיורים שלו שעשעו אותי והוסיפו להנאה מהקריאה.

מחיר: 99 ₪ ברשת סטימצקי.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה