רשומות

יום רביעי, 28 באוקטובר 2015

פסטיבל "דוקואביב גליל" יצא לדרך



לפני כשבועיים כתבתי על פסטיבל "דוקו אביב גליל" המתקיים זו הפעם השביעית בעיר מעלות –תרשיחא והפצרתי בכם להגיע לפסטיבל ולקחת חלק באירועים השונים המתקיימים בו. וכמו שנאמר "נאה דורשת- נאה מקיימת"- הגעתי אתמול לאירוע הפתיחה המושקע והמרגש של הפסטיבל וצפיתי בסרטו של הבמאי סילבן ביגל אייזן "עד קצה הזריחה".

כ- 500 איש מילאו את היכל התרבות היפה של מעלות תרשיחא וזו גם הייתה ההזדמנות לבקר במקום ולהתפעל מההיכל הנעים, האלגנטי והמרווח. ואיך תתכן פתיחה ללא תקרובת ראויה שתשמח את לב האנשים שהגיעו? גם כאן היה מזנון ראוי, אסתטי וטעים ביותר. לאחר ששבענו ונהנינו, נכנסנו לאולם והכרנו את גליה בדור מנכ"לית הפסטיבל שהודתה לכל הגורמים שתרמו לקיומו והצלחתו. אורח הכבוד של הפסטיבל, שלמה בוחבוט, ראש העיר מעלות תרשיחא סיפר כמה לא פשוט לקיים פסטיבל כזה בפריפריה וכמה מאמץ ורצון נדרשים כדי לקיימו. עוד אמר " דוקואביב גליל מוכיח זו השנה השביעית שמעלות תרשיחא היא בירת התרבות של הצפון. אל הפסטיבל מגיעים מבקרים מכל האזור. אנו נמשיך לפעול להגדלת תקציבים לטובת תרבות ואמנות לתושבי האזור ולהבאת פסטיבלים נוספים ברמה ובאיכות כדוגמת דוקואביב". הייתי שמחה לו היו מגיעים אירועים נוספים כדוגמת "דוקו אביב" לצפון. לדעתי, יש בכך חשיבות גדולה וגם לנו יש חלק בהצלחת פסטיבלים אלו בעצם הגעתנו והשתתפותנו באירועים. ככל שיגיעו יותר אנשים, יצפו בסרטים וימלאו את היכל התרבות, מרכז האמנויות, המתנ"ס והכנסייה בתרשיחא כך ניתן יהיה לפעול לטובת התרבות באזור.
בצילום- שלמה בוחבוט ראש העיר מעלות תרשיחא. צילום: נועם פריסמן
 
 

הסרט של הבמאי סילבן ביגלאייזן שהוקרן באירוע הפתיחה סבב סביב השיחות שערך הבמאי עם אמו בת ה-94 המרותקת למיטתה. זה נושא שנמנעים, בדרך כלל, מלעסוק בו. הקירבה למוות, הידיעה שהזמן קצוב, הזיקנה, כל אלה נושאים מורכבים וכואבים. סילבן נגע בהם ברגישות ועדינות. היה מרגש לראות ולהקשיב לשיחות שניהל עם אימו ולאופן שהיא תפסה את מצבה. המסר שעבר היה שהסרט עוסק בחיים ולא במוות. אחד הקטעים שריגשו אותי במיוחד היה הקטע שבו אומרת האם " ליטוף הוא שפה" ואז מושיטה יד לעברו של בנה והוא מושיט את ידו אליה והידיים יוצאות במחול של קירבה, אהבה ויופי. הסרט יוצג בהמשך גם בסינמטקים בארץ ושווה ללכת לצפות בו.
 

 
הפסטיבל ימשך עד מוצ"ש ה- 31.10. יארח למעלה מ-30 סרטים דוקומנטריים מהארץ ומהעולם. יהיו מפגשים עם שחקנים ויוצרים; אירועים לכל המשפחה; עבודות בתהליך; סדנאות וימי עיון; טיולים להכרת האזור ומפגשים קולינריים.  מחירי הכרטיסים זולים מאד! מחיר כרטיס לסרט/אירוע/סדנה – 20 ₪, מנויי ההיכל ותושבי אשכול גליל מערבי  1+1, סטודנטים וחיילים – חינם

כאן תמצאו את התכנית המלאה והמפורטת- http://www.docaviv.co.il/galilee2015/

ואני שוב אומרת לכו! אתם תיהנו .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה