רשומות

יום ראשון, 4 באוקטובר 2015

מחר של גיום מוסו וקסם בשולי הדרך של אילונה אנדרוז



מה הקשר בין "מחר" של הסופר הצרפתי גיום מוסו ו- "קסם בשולי הדרך" של אילונה וגורדון, בעל ואישה המוכרים בשם העט אילונה אנדרוז ומתגוררים וכותבים בארה"ב? ובכן, למרות הכתיבה השונה, המבנה והקצב האחר והסיפורים המתקיימים בעולמות אחרים, מצאתי שקיים דמיון רב בגרעין הסיפור עצמו. גם אצל גיום מוסו וגם אצל אילונה אנדרוז מדובר בפנטזיה רומנטית, בדיונית, לעיתים סנטימנטלית, לעיתים מותחת, הבנויה סביב המתח בין גבר לאישה.
"מחר" כתוב היטב וסוחף. גיום מוסו בונה עלילה מפתיעה העוסקת בסיפור אהבה הבז לחוקי הזמן. או כמו שנהוג לומר אצלנו "אין מוקדם ומאוחר בתורה" כך, גם בספר זה המלהטט עם חוקי הזמן וטווה עבר ועתיד לכדי סיפור מתח רומנטי. מתיו, גיבור הספר מאבד את אשתו בתאונה טראגית ונותר מטופל בילדה קטנה. שנה לאחר מכן הוא קונה מחשב משומש בסייל, מוצא במחשב תמונות של מישהי ויוצר איתה קשר על מנת להעביר לרשותה את הצילומים. מכאן, מסתבכים העניינים, מתפתחים באופן בלתי צפוי ומשאירים את הקורא דרוך, סקרן ומופתע עד הסוף. המוות, בספרו של גיום, הוא רק אחד האופציות וניתן להתגבר גם על גורל. עוד דבר- סודות סופם לצוץ והטובים מנצחים, גם האהבה. תמצאו בספר תככים, שקרים, מסתורין, פנטזיה וגם ציטוטים חכמים של פילוסופים וסופרים בראש כל פרק. מה עוד צריך ליום חם והביל? דיינו בכך.
"קסם בשולי הדרך"- כתוב אף הוא מרתק וסוחף. לעזרתו באים הקסמים ומיקום העלילה באזור השוליים- הוא האזור שבין העולם השבור (בו, אללי, בני אדם רגילים כמונו, מתגוררים) לבין העולם המוזר של האריסטוקרטים השולטים בקסמים. במרחב הזה בין העולמות. הקסום והלא קסום, הוא אזור השוליים בו גדלה רוז, גיבורת הסיפור. היא נאבקת לשרוד ומגדלת בעזרת סבתה את 2 אחיה הקטנים. רוז מאמינה שתוכל לבנות חיים טובים יותר לעצמה ולאחיה, אבל הדברים יוצאים משליטתה וסכנה נוראה פולשת לחייה ולחיי עולם השוליים, יצורים מפלצתיים אשר מבקשים לעצמם את הקסם של אנשי השוליים. מי מגיע לסבך עוד יותר את העניינים? דקלן קמריין, אריסטוקרט מהעולם המוזר אשר רוז מאמינה שהוא רוצה להינשא לה עקב כוחות הקסם שלה. התערובת הזו של קסמים, מתח ורומנטיקה חזקה דיה כדי למשוך את הקורא להפוך עוד דף ועוד אחד. יש לנו גיבור רומנטי מצטיין, גיבורה נזקקת ומכשף רשע. מה אין לנו? אין ערפדים, אין אנשי זאב ואין חייזרים- שזה מצוין.
לסיכום- האהבה מנצחת וכשהיא מרופדת בבדיון, פנטזיה וקסמים היא מצליחה לחדש את עצמה, להפתיע ולגרום להנאה. 2 ספרים נחמדים למדי ולא רק לחובבי הג'אנר.
"מחר" - גיום מוסו, הוצאת כנרת, זמורה ביתן. תרגם- מונה גודאר
"קסם בשולי הדרך"- אילונה אנדרוז, הוצאת ספרים אהבות. תרגמה- יעל אכמון
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה