רשומות

יום שישי, 16 בדצמבר 2022

הגן הבוטני בירושלים פתח השבוע את האירוע המרהיב של החורף WINTER LIGHTS. חגיגת אורות, טבע ואוכל שיתקיים עד סוף ינואר 2023


 

הגן הבוטני בגבעת רם בירושלים מציג את האירוע הגדול של החורף,

אותו אסור להחמיץ

א-ה 17:00-21:30 מוצ"ש 18:00-21:30 

הגן הבוטני בגבעת רם בירושלים עד סוף ינואר 2023

 

ביום חמישי הגעתי בערב לגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם בירושלים אשר בסיוע משרד ירושלים ומורשת והרשות לפיתוח ירושלים פתחו את האירוע הגדול של החורף בירושלים ה-Winter Lights.

כבר בכניסה התלהבתי משלל האורות שקרצו מרחוק. הגן נראה קסום ושונה. כאילו סרט פנטזיה התממש מול עינינו הנדהמות. זה היה מופע שהזכיר לי את הביקור בלפלנד ואת מופע האורות שראיתי שם. בשביל בו טיילנו דלקו שלל אורות בשלל צבעים ובדרך פגשנו גם בפיות מנצנצות, בפרפרים ובפרחי אור יפהפיים.




לקראת סיום המסלול הגענו לשוק אוכל גדול עם דוכנים רבים ובהם ערמונים קלויים, תפוחי אדמה ברטבים, קרפ צרפתי, ופל בלגי וכן נקניקיות, המבורגר, שניצלונים, מרקים, שתיה חמה, סנגרייה, שוקו  ועוד. היו במקום פינות ישיבה והקהל נהנה לשבת לאכול ולצפות במופע האורות.


פינה קסומה לשבת לאכול

האירוע השנה נחשב גדול ועשיר יותר מכל שנה אחרת. כיוון שזו השנה הראשונה בה הגעתי לצפות ב- WINTER LIGHTS אני יכולה לומר שזה היה מרהיב ויפהפה ונהניתי מאד לטייל בין האורות הקורצים.

אמן האור גיל טייכמן וצוותו השתמשו בכ 2.5 מיליון נוריות קטנות התלויות לאורך קילומטר ופרוסות באמצעות 25 קילומטר של כבלים ברחבי הגן. הנורות הן אקולוגיות מסוג "לד" וחסכוניות בחשמל. מדובר על מסלול מיוחד אותו תחם הגן הבוטני והוא באורך של כקילומטר ומתפרש על שטח של כ-14 דונם. זו חוויה נהדרת לטייל לאורך המסלול כשמסביב חשיכה ומוזיקה מתנגנת בין העצים. זו הייתה מוסיקת רקע של התזמורת הסימפונית ירושלים שהתאימה להפליא לאורות המנצנצים.


בין הצמחים נתלו שרשראות של אורות קטנים, דמויות של איילים, פרחים, פרפרים ואלמנטים מוארים, חלקם מנצנצים וחלקם עומדים, מעוצבים ברוח החג. להבות מוארות ריצדו ליד האגם וסככה שכולה מוארת בנוריות צהובות שימשה כבית קפה קטן. ברחבי המסלול הוצבו עמדות צילום מוארות ואנחנו הצטלמנו ליד לב אדום מואר. הצילום הכי רומנטי שלנו אי פעם.


יפה היה לראות כיצד העצים המוארים משתקפים במימי האגם ומכפילים את מימד הצבעוניות ולפגוש שחקנים לבושים בתלבושות מוארות בדמויות שונות. מה שהוסיף לאווירה הפנטסטית ולקסם.




הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם הוא פנינה של טבע בלב ירושלים. הגן פועל כמרכז חינוכי, גנני ומחקרי ובו אוסף מגוון של צמחים מכל העולם בתצוגה גיאוגרפית. הגן הוא מוקד לבילוי, לתיירות ולאירועי תרבות ואומנות כמו גם מרכז לחינוך, הדרכה ומחקר. זהו הגן הבוטני הגדול בישראל, שטחו משתרע על פני 120 דונם, ובו אוסף הצמחים החיים הגדול ביותר בישראל ובמזרח התיכון. בגן גדלים יותר מ-7000 מינים וזנים של צמחים שונים מהעולם, המוצגים בשש חלקות גיאוגרפיות (אפריקה הדרומית, אירופה, אמריקה הצפונית, אוסטרליה, דרום-מערב ומרכז אסיה והים התיכון). חלקות הגן מדמות את נופי הצומח של כל אזור ומציגות פריחות מרהיבות לאורך כל השנה. הגן הבוטני, הגדול במזרח התיכון, מהווה מקור של רוגע, שלווה ושפיות למאות אלפי אנשים שנהנים להגיע אליו.

 

שעות הפעילות: ימים א-ה בשעות 17:00-21:30 ומוצ"ש  18:00-21:30. כניסה אחרונה בשעה 21:00

עלות: 50 ₪ מבוגר, ילד (מגיל 12-5) 35 ₪, חייל/סטודנט/גמלאי – 40 ₪, ילדים עד גיל 5/מנויי הגן - חינם

כרטיסים מוזלים בוועדים השונים ולמחזיקי כרטיס ירושלמי, מבצעים בחברות האשראי,

לפרטים והזמנת כרטיסים: בימות 6226* ובאתר

ההזמנה מראש. מספר המקומות מוגבל

לפרטים נוספים: הגן הבוטני האוניברסיטאי זלמן שניאור 1 י-ם 02-6794012  באתר ובעמוד הפייסבוק של הגן

 

צילומים: ניסן גביש

גילוי נאות: היינו אורחי הגן הבוטני. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה