רשומות

יום שישי, 8 באפריל 2022

אוהבים את הכנרת שלנו? יש לי המלצה לאטרקציה חדשה ומדליקה במיוחד- 'חווימה' בכנרת -שייט בנהיגה עצמית, עם הדרכה קולית, ומפה חיה באפליקציית נווט מתקדמת


מתכוננת לשיט


נכון שאתם אוהבים להגיע לכנרת? אוהבים לטבול במימיה, לשוט, להסתלבט וליהנות? אז יש לי המלצה נהדרת עבורכם. אטרקציה חדשה ומלהיבה הנקראת "חווימה"

מה זה "חווימה"?








ובכן, מדובר על שיט בנהיגה עצמית בכנרת. נכון, בזה אין חידוש. רובנו חווינו שיט בנהיגה עצמית. אבל, ופה מגיעה ההתלהבות הגדולה הנווט של הסירה נעשה בעזרת מערכת חכמה של מפה חיה באפליקציית נווט מתקדמת, הכוללת תכנים והסברים קוליים במהלך השייט אודות הגאוגרפיה וההיסטוריה של מסלול השייט עצמו ושל הכנרת. זו כבר חוויה אחרת לגמרי שתפתיע אתכם כאשר תגלו פינות חמד בכנרת ומקומות שלא תיארתם לכם שנמצאים בכנרת. כמו מפלים למשל. הייתם מאמינים שיש בכנרת מפלים? אני מודה שלא ידעתי ולא הכרתי.



השבוע, הגעתי לחוף גינוסר להכיר את "חווימה" כמובן שהייתי סקרנית ושמחתי להכיר אטרקציה חדשה. הכנרת כעת מלאה ונמצאת ברום שיא ומשמח לראות אותה כך. לאחר ששמענו מפי שי, מייסד המיזם על ההשראה שהביאה להקמת המיזם, יצאנו לחוות את השיט.


שלגית משיטה את הסירה , ליאור לידה והטאבלט מולה.

חווית השיט



השייט מתקיים בסירות מנוע קטנות ואיכותיות. לא צריכים רישיון משיט. מגיעים למזח שעל שפת הכנרת וכל משתתף מקבל אפוד הצלה, עולה על סירת המנוע המאובזרת במסך טאבלט, עליו נבנתה מערכת ניווט ייחודית, הכוללת מפת נווט חיה והדרכה קולית, המלווה את המשתתפים בשייט. קל מאד לתפעל את הסירה ולהשיט אותה ואיש צוות מסביר באופן מדויק איך עושים זאת. כאשר יצאנו מהמעגן קיבלנו צידנית עם בקבוקי שתייה ופירות חתוכים שחלילה לא נהיה צמאים או רעבים. ההדרכה הקולית כוללת גם שירים נהדרים הקשורים לכינרת ולאזור ונהניתי מאד לשמוע את קולו הצרוד של אריק לביא ( ואם אתם יודעים מיהו אז אני יכולה לדעת מה גילכם).

איש הצוות מסביר איך להשיט ומה עושים


איזה כיף



השיט מתאים לכל המשפחה וגם ילדים קטנים ייהנו מאד. מנווטים לפי ההוראות, מקשיבים להדרכה ומגלים מקומות קסומים ומיוחדים. בסירה יש צלון המגן מפני השמש והשיט אורך כשעה ורבע. אצלנו השיטו את הסירה הבנות ואילו הבנים עסקו בצילום. המהירות אינה גבוהה וניכר שחשבו והשקיעו בנושא הבטיחות שהיא מעל לכל. בכל סירה יותקן גם מכשיר קשר.










על הקמת מיזם "חווימה"

חוק החופים שנכנס לתוקפו בתשס"ח, 2008 הביא בשורת שינוי לכנרת. החוק  הסדיר את השימוש בחופי הכנרת, פתח אותם למבקרים ועורר לחיים את חלומו של שי, בן קיבוץ גינוסר, להקים מיזם שישלב שיט, טבע וערכים . התפרצות הקורונה ותקופת הסגרים, הובילו את מייסד המיזם שחזר לנוף מולדתו, לגינוסר, להגשים חזון תיירותי המשלב טכנולוגיה חדשה ופורצת דרך. החלום קרם עור וגידים  וכך נולד המיזם - "חווימה" - חוויה לכל המשפחה בימה הלאומית - בכנרת. 

חווימה צ. עין השופט הפקות 





מנווטים עם הטאבלט. מקשיבים למוזיקה ולהסברים

שי, סיפר לנו על חוויות ילדותו על שפת הכנרת ועל ההיכרות העמוקה עם כל נקודה בה. ההיכרות הזו היא שהביאה אותו לחשוב על מיזם תיירותי אותנטי, ערכי, אקולוגי וחינוכי שיש בו אהבה לנופי הכנרת ומורשת. "עם שאינו יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל" ציטט שי את משפטו האלמותי של יגאל אלון, אשר המוזיאון להנצחת מורשתו נמצא בקרבה ל"חווימה".

למי מתאימה אטרקציית "חווימה"?

כפי שכבר כתבתי זו חוויה המתאימה למשפחות ובנוסף מומלצת גם לבודדים, חברים וקבוצות מאורגנות. חווימה מאפשרת לנו להכיר את הכנרת מזווית חדשה, ייחודית, חווייתית ומרתקת. באמצעות השייט מגיעים לשש נקודות נסתרות ומרהיבות ביופיין, תוך מפגש בלתי אמצעי עם הטבע, בעלי החיים ונופי הכנרת, הגולן והארבל.

הסיורים מתחילים מהנץ החמה ועד רגעי השקיעה שכל שעה ביום מספקת תפאורה ואווירה שונה.





בטיחות

הפעילות ב"חווימה" מתקיימת על פי תקנות הבטיחות המחמירות ביותר. לפני היציאה לשייט, יעברו המשתתפים הדרכת בטיחות ויחגרו אפודת הצלה במהלך השייט. כמו כן, במהלך השייט יחידת הפיקוח של "חווימה" תפקח על תנועת הסירות לאורך המסלול ותספק מענה לכל צורך בשטח. 

אטרקציות נוספות במקום

בסיום השייט ניתן ליהנות במתחם "חווימה" המשקיף לכנרת, מבית קפה כשר ואיכותי, בניית חכות ודיג, סדנת פיסול, טיולי תצפית לאורך חוף הכנרת, מלתחות, שירותים ומקלחות, עמדת החתלה, וגישה חופשית לחוף החורשה הסמוך למתחם. 

צוות 'חווימה' מתמחה בפעילות ODT  ו IDT לקבוצות וארגונים ויודע לתפור חבילות בילוי וגיבוש לכל מטרה.

הפעילות ב"חווימה" מתקיימת בימים ראשון עד שישי, לא כולל שבתות וחגים, האטרקציה שומרת שבת וכשרות. 

הרשמה ותיאום הגעה באתר האינטרנט:   havayama.co.il 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה