רשומות

יום ראשון, 13 בפברואר 2022

בואו לבקר בצפת ולהרגיש כמו בני אצולה במלון הבוטיק המפואר פאלסיו דומיין


תמיד מהנה להגיע לצפת, לטייל בין הסמטאות העתיקות והיפות, להיכנס לגלריות ולגלות מקומות חדשים מלאי רוחניות ותוכן. צפת, היא אחת הערים המרתקות והיפות בארץ. עיר עתיקה שבה התגוררו גדולי המקובלים של עמנו ויש בה אווירה של רוחניות וקדושה שיש אולי רק בירושלים. אני אוהבת מאד להגיע לצפת והפעם יש לי עבורכם מספר המלצות על מקומות חדשים בהם כדאי לאכול ולבקר והמלצה נלהבת על מלון הבוטיק הייחודי והמדהים פאלסיו דומיין שבו תחושו שאתם בצרפת בביתו המפואר של אחד מבני האצולה.

מלון פאלסיו דומיין







מלון הבוטיק המפואר מכיל 7 סוויטות לזוגות ושני בתי נופש מפוארים עם כניסה נפרדת. זה מלון קטן ומוקפד מאד, הנמצא בלב קריית האמנים, בעיר העתיקה של צפת. כשהגענו אליו לא ידעתי למה לצפות, ראיתי את צילומי המלון באתר, אך כידוע אין כמו מראה עיניים וכשנכנסו למלון נותרנו נדהמים מיופיו וייחודיותו. חשתי כאילו הגעתי לצרפת של המאה ה-19, לאחד מהארמונות שם או טירת פאר. 


בכניסה למלון












האווירה האירופאית מורגשת בכל פינה ופינה וניכרת ההשקעה הרבה והחשיבה על כל פרט ופרט, מתוך רצון להפוך את המקום לקסום וייחודי. אין ספק, שכך קרה. העיצוב נעשה בטוב טעם ומורכב מאוסף אקלקטי של עתיקות מצרפת וחפצי אמנות שנאספו על ידי הבעלים במסעותיו ברחבי העולם. הריהוט, התמונות, הפסלים, שכיות החמדה, השטיחים- הכל מתגבש לכדי אווירה אירופאית של פעם, אריסטוקרטית ומלאת הדר, אלגנטיות ויופי. אני מקווה שהצילומים יצליחו להמחיש טוב יותר ממילים את החוויה שחווינו במלון.




עם לילך ממן המקסימה, אשת התקשורת והשיווק.

המלון ממוקם במבנה היסטורי מהמאה ה-10. המבנה שימש בתקופה העותמנית והממלוקית כדירת המושל ובעלי המקום הצליח לשחזר בקפידה את המבנה העתיק באופן שחשף את יופיו המקורי והארכיטקטורה הייחודית עם הקשתות והחללים הגבוהים. בשבילי לישון במבנה כה עתיק הוא מרגש וניסיתי לדמיין איך חיו אז. בוודאי לא בפאר כה מרשים כפי שזה היום.

עבודות השחזור והשימור של המלון ארכו כ-12 שנים. במהלך העבודות שהתנהלו כחפירות ארכיאולוגיות נתגלו מעברים סודיים וחדרים נוספים, כמו כן נחשפה במקום באר מים עתיקה ועמוקה וקמרוני אבן בני יותר מ-1000 שנה. לילך ממן, אשת התקשורת והשיווק, אשר ליוותה אותנו בסיורנו בצפת, סיפרה לנו כי האגדה שמהלכת אודות הבאר היא שהטלת מטבע לתוך הבאר מושכת את מלאך האהבה. במידה ומלאך האהבה יקבל את ההצעה זורק המטבע יבורך באושר ואהבה לנצח.  

כאמור, במלון 7 סוויטות מפוארות. כל אחת מהן מעוצבת באופן שונה בריהוט אחר, צבעים שונים והקפדה על סגנון אלגנטי ומפואר. למשל: סוויטת הפנטהאוז שבה יש יציאה למרפסת פרטית עם נוף נפלא של העיר העתיקה והרי הגליל. או סוויטת ירח הדבש המפוארת והענקית עם ג'קוזי אישי ומקלחת ענקית אליה יורדים בגרם מדרגות.

סוויטת ירח הדבש
הג'אקוזי וחדר הרחצה

אנחנו לנו בסוויטת אקסלוסיב- חדר אינטימי ומעוצב, עם מיטת קווין סייז, פינת קפה ותה , טלוויזיה בכבלים, מכונת אספרסו ונוף אל קריית האמנים. חדר נעים ונוח. בחדר הרחצה מצאנו חלוקים, כפכפים וכל מה שצריך לשהייה מענגת.


המסדרון לחדרים



הנוף מהמרפסת


המלון הנמצא בלב רובע האמנים, קרוב מרחק הליכה מהעיר העתיקה , הגלריות הרבות והאתרים ההיסטוריים והעתיקים של צפת. אנחנו טיילנו ברגל במקומות השונים ונהנינו מאד.

ארוחת הבוקר במלון מוגשת בחדר אוכל יפהפה ומעוצב והיא כוללת לחמים, סלטים, גבינות, ביצים, עוגה שתייה חמה וקרה, מעדני חלב ועוד. ארוחה טעימה ומשביעה.





לסיכום, אם אתם מתכננים להגיע ללון בצפת ורוצים לחוש כאילו אתם מתארחים בארמון אירופאי עתיק, זה המלון עבורכם. אני נהניתי מאד לחזור אחורה בזמן לתקופה האלגנטית והמהודרת של אירופה. זו חוויה שונה ומיוחדת ולא חשבתי שדווקא בצפת אחווה אותה.

מלון פלאסיו דומיין טלפון: 04-699-9850

לאתר המלון- לחצו כאן

בפייסבוק- לחצו כאן וגם כאן

אינסטגרם- לחצו כאן

 

היכן תאכלו בצפת?




לילך ממן הכירה לנו מקום צנוע וחמוד הנקרא "אצל יובי" האווירה בהם ביתית ונעימה וניתן להזמין חומוס טעים במיוחד, סלט קצוץ דק ומתובל בשמן זית, קציצות קבב ועוד תוספות שונות. ניתן גם להזמין אוכל הביתה. המקום כשר והאוכל פשוט וטעים מאד ובמחירים נוחים במיוחד.






אבו יובי- רחוב ארלוזורוב 148, צפת

טלפון: 050-277-7611

פייסבוק- לחצו כאן

 

היכן לטייל בצפת?




צפת מלאה מקומות חמד לטיולים. הפעם, ביקרנו בקרית האמנים בבית של האמן קסטל, אותו רכש יעקב חדד והוא משמר את מורשתו של האמן ומספר את סיפורם של אמני צפת הידועים שהתגוררו במקום. יעקב חדד, בעל גלריית בית קסטל, השקיע מאמצים רבים להציל את בית קסטל מחורבן והוא זה ששיקם אותו. הוא מספר סיפורים כשרוני ביותר והיה מרתק לשמוע את סיפוריו מימייה של צפת בשנות הששים והשבעים. בגלריה שלו אוסף ציורים מגוון מאד ומקורי ואם אתם רוצים לרכוש ציור הוא האיש. שבו אתו בנחת והקשיבו למה שהוא מספר אודות האמנים, תצאו ממנו עם חוויה בלתי נשכחת, כמוני.






גלריית בית קסטל- לחצו כאן

 

ביקרנו גם אצל האמן אברהם לוונטל שעוסק באמנות קבלה. הוא סיפר לנו על הגעתו לצפת, הכרותו עם הקבלה ועל אמנותו הייחודית הנוגעת למוטיבים שונים של הקבלה. מרתק לשמוע ולראות את ציוריו המיוחדים.






אומנות קבלה- רחוב ט"ו 35, צפת.

טלפון: 04-692-3051

אתר- לחצו כאן

ולסיום ביקורנו, אי אפשר בלי הגבינות הטעימות של קדוש. הגבינות של קדוש ידועות לא רק בצפת. למען גבינת הקאשקבל שלו כדאי לבוא במיוחד! טעמנו אצלו מבחר גבינות וגם חלווה טעימה והכל היה משובח וטעים מאד. אל תפספסו!




כתובת: הרב אהרון בן שמעון 34, צפת

פייסבוק- לחצו כאן

 גילוי נאות- הייתי אורחת מלון פאלסיו

 


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה