רשומות

יום שישי, 13 באוגוסט 2021

מסעדת נור בג'וליס- חוויה קולינרית דרוזית אותנטית וטעימה



 


מסעדת נור בג'וליס מוכרת לי היטב, סעדתי בה לפני שנה והתוודעתי לסיפורה המיוחד של בסמה הינו בעלת המקום ולאוכל הדרוזי הטעים והאיכותי שמוגש במסעדה. השבוע הגעתי שוב למסעדה לרגל שינוי התפריט כשגולת הכותרת היא "ארוחת טעימות" המביאה לסועדים את הניחוחות והטעמים הדרוזים המסורתיים.




אנחנו הגענו בבוקר לארוחת בוקר דרוזית עשירה. אני יכולה להבטיח לכם שאחרי הארוחה הזו לא תוכלו יותר לאכול במשך כל היום. כך זה היה אצלנו. היינו שבעים עד היום למחרת.

 


אבל, לפני שאספר על הארוחה, אני רוצה שתכירו את בסמה ואת סיפורה המעצים והמרגש. בסמה הינו פתחה את המסעדה בשנת 2015 וקראה למסעדה נור על שם בנה היחיד. בסמה, אלמנת צה"ל, שאיבדה את בעלה בעת מילוי תפקידו בשירות מילואים, היא קונדיטורית בהכשרתה עבדה במספר קונדיטוריות ביניהן קונדיטורית שני, עד שפתחה את שלה ועשתה זאת בגפה וחרף התנגדות זקני הכפר ומשפחתה, וכנגד כל הסיכויים והמסורת הסגורה, מתוך רצון להגשים את עצמה וחלומה הגדול, ולהוכיח לכולם שהיא בהחלט יכולה לעשות זאת לבד.

בסמה הינו 

כיאה לאירוח הדרוזי, המסביר פנים, עוברת בסמה בין שולחנות הסועדים ומספרת את סיפורה המיוחד ומעורר ההשראה לסועדים. 

תפריט המסעדה עבר שינוי. בתחילת הדרך היה מדובר על בית קפה וקונדיטוריה ששירת את צעירי ותושבי המקום ואז היו בתפריט סלטים, כריכים, פסטות, עוגות, עוגיות ועוד. אבל, לפני כשנה וחצי לאור ההצלחה והביקוש בקרב קהל חדש, שהגיע מחוץ לכפר, החליטה בסמה לשדרג את המקום ולהפכו למסעדה דרוזית אותנטית, שתציע ממיטב תבשיליה המסורתיים של העדה. התפריט מציע מגוון תבשילים ומנות דרוזיות אותנטיות, המוגשות ברוחב לב ובאהבה מעשה ידיה של בסמה, כשגולת הכותרת הינה "ארוחת הטעימות", צמחונית (70 ₪ לאדם) או בשרית (90 ₪ לאדם). ארחיב על כך בהמשך.

אנחנו, כאמור, הגענו לארוחת בוקר דרוזית. מדובר על הרבה יותר מארוחת בוקר והיא כוללת מבחר מטעמים, כפי שאתם רואים בצילומים, שולחן עמוס וגדוש. 



בין היתר ניתן לבחור בין חביתת ירק לשקשוקה. אני בחרתי, כמובן, בשקשוקה והיא הייתה נהדרת. ניסן בחר בחביתת ירק שגם הייתה מעולה. על השולחן הונחו: מנקיש – 3 מיני פיתות עם זעתר, גבינה ובצל ופלפלים;

 





מטבלים: חומוס, טחינה, כדורי לאבנה עם שמן זית, זעתר יבש, ג'יבנה (גבינה ערבית), באבא גנוש, זיתים, ריבת הבית, סלט פטוש, כדורי פלאפל, ומחבת של כרובית, חציל, פלפל, ועגבנייה מטוגנים. הארוחה מוגשת עם פיתות דרוזיות חמות.




 







לקינוח מעמולי פיסטוק ופינג'אן קפה עם הל. 

 



מחיר הארוחה : 70 ₪ ליחיד ו-130 ₪ לזוג ושווה כל שקל. זו הייתה חוויה ייחודית וטעימה מאד. מומלץ בחום רב. לא רק בגלל האוכל הטעים. המקום שלו ונעים מאד, בסמה מקסימה ועיצוב המסעדה מוסיף לאווירה. עיצוב המשלב אלמנטים דרוזים כמו ספות נמוכות צבעוניות, קישוטי בדים ארוגים, וכלים מיוחדים. ועל הקירות תוכלו לראות צילומים של בסמה ידוענים רבים שהגיעו לטעום מתבשיליה.

 

פנים מסעדת נור 2 צילום אפיק גבאי




פינה במרפסת המסעדה

נחזור ל"ארוחת הטעימות" אותה מציעה בסמה לאורחיה. תוכלו לבחור בין ארוחת טעימות צמחונית (70 ₪ לאדם) או בשרית (90 ₪ לאדם)

ארוחת טעימות בשרית צילום אפיק גבאי

הארוחה הבשרית המיוחדת והעשירה כוללת: זיתים, חריף תוצרת הבית, טחינה, חומוס גרגרים, סלט באבא גנוש (חצילים בטחינה), עלי גפן ממולאים באורז ותבלינים, קישואים וחצילים ממולאים באורז ותבלינים, מג'דרה, קובה עוף - מטוגן עשוי מבורגול ובמילוי עוף עם בצל, מנסף עוף - תבשיל של פרגית ועוף קצוצים עם, כרובית, חציל, גרגרי חומוס, אפונה, וגזר גמדי, צנוברים, ושקדים מוגש על אורז, מטאבק - (קדירה לוהטת של חצילים, תפוחי אדמה, שום בצל ופלפלים), וספיחה בשר- פיתה עם בשר עגל, בצל, צנובר ותבלינים. הארוחה כוללת פיתות דרוזיות חמות, הנאפות על סאג' במקום, קנקן לימונדה טרייה, ולקינוח: מעמולי פיסטוק, וקפה עם הל מהפינג'אן.

 

פטאייר גבינות וזעתר צילום אפיק גבאי

ספיחה בשר צילום אפיק גבאי

מנסף טלה צילום אפיק גבאי


עוד בתפריט תבשילים ומאפים כמו: פלטת סמבוסק במגוון מילויים: אישי ( 20 ₪), משפחתי (35 ₪); מטאבק – קדירה לוהטת  של חצילים, תפוחי אדמה, שום, בצל, ופלפלים. (45 ₪); מנסף טלה – אישי (78 ₪ ), משפחתי (138 ₪) - תבשיל של טלה קצוץ עם צנוברים, שקדים מוגש על אורז. עלי גפן ממולאים באורז ותבלינים (30 ₪); מנסף עוף – אישי (56 ₪), משפחתי (98 ₪). הפיתות הדרוזיות נאפות במקום על סאג' מסורתי, והמאפים נאפים בטאבון המסעדה.  


תבשיל מטאבק צילום אפיק גבאי


פלטת ממולאים צילום אפיק גבאי

כקונדיטורית מציעה בסמה גם מגוון קינוחים דרוזים כמו: כנאפה זוגית (30 ₪); עוגת לילות ביירות (20 ₪); ואת המעמול פיסטוק המפורסם, עשוי מסולת, קמח, מי הדרים (זהר), פיסטוקים וחמאה, ששמעו יצא למרחוק, וזכה לתשבוחות רבות,  גם בתוכנית "הקינוח המושלם", בקשת 12 שם השתתפה בסמה לאחרונה. ניתן לרכוש במקום קופסת מעמול פיסטוק (40 ₪); קופסת מעמול אגוזים (40 ₪); וקופסת עוגיות רחת לוקום/אניס (30 ₪). 


מקרר הקינוחים המפתה.


במסעדה בסמה מארחת קבוצות גדולות בתיאום מראש, וכן עורכת אירועים שונים אינטימיים עד 100 איש במסעדה ובשטח. 

 

 

מסעדת נור, מטבח דרוזי גלילי, כפר ג'וליס, שעות פתיחה: א',ב', ד', ה', ו' ושבת: 09:00-22:00; שלישי סגור. טל' להזמנות: 04-6293460

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה