רשומות

יום שישי, 6 באוגוסט 2021

מסעדת 'ארמון סהרה' של השף נשאת עבאס – קולינריה מסורתית עם נגיעות עכשוויות וחדשניות המשתלבות לסעודת מלכים



המטבח הערבי גלילי העילי, הוא מטבח מסורתי, קלאסי ואיכותי. בינו לבין המסעדות ה'מזרחיות' עם השולחן מלא הסלטים והשיפודים, אין ממש קשר. השף נשאת עבאס הפועל בתחום הקולינריה למעלה מעשרים שנה, הוא מחלוצי המטבח הערבי העילי בישראל והביא לתודעתנו את איכויות המטבח הערבי. הוא פתח לאחרונה, מסעדה חדשה 'מסעדת ארמון סהרה'.  המסעדה החדשה נמצאת בכניסה לכפר נין, בין עפולה לכפר תבור ושווה מאד לעשות מאמץ ולהגיע אליה במיוחד כדי לטעום מהמנות הייחודיות והטעימות שיש בתפריט. אנחנו היינו והתלהבנו.



השף נשאת עבאס שילב בתפריט המסעדה מנות שיכירו לסועדים את המטבח המקורי הערבי גלילי, תוך מתן פרשנות אישית ועכשווית ושימוש בחומרי גלם איכותיים וטריים. ולטעמי, עושה זאת בהצלחה ניכרת, תוך שימוש במגוון של ירקות ועשבים מקומיים, כשכל מנה נראית כאילו יצאה ממגזין אוכל בינלאומי.

החוויה במסעדה היא רב חושית. ראשית, העיצוב. המסעדה מעוצבת בפאר מאופק, עם נברשות יפהפיות, מרחב גדול בין השולחנות, צמחייה ירוקה וגן מרשים. בהחלט מזכיר ארמון. כלי האוכל אף הם מהודרים ומיוחדים וניכר שהושקעה מחשבה רבה בהתאמתם למנות השונות.







בתפריט מנות מסורתיות קלאסיות  כגון צוואר כבש ממולא, קבב חלבי, מנסף ועוד, כאמור, השף עבאס  מקפיד לחדש ולהגיש יצירות חדשות ולשם כך לוקח מנות וחומרי גלם מוכרים מהמטבח הערבי, מוסיף   טוויסטים עדכניים וטכניקות בישול חדשות. כל אלו יוצרים יחד מגוון מנות חדשות, ייחודיות ומסקרנות .

השף נשאת עבאס במטבח

מה אכלנו?

מאזטים וסלטים

חציל בבא גנוש- חציל עם טחינה, מנה קלאסית ואהובה עלי מאד ומי שאוהב חצילים, אסור לו לוותר עליה.



סלט קישואים עם יוגורט- מפתיע עד כמה היוגורט מוסיף עדינות וטעם לקישואים המבושלים

פטריה ממולאת גבינה על מצע טחינה עם נגיעות זעפרן. מקורי, מפתיע וטעים טעים.



סלט עולש בר עם יוגורט ולימון- מנה מצוינת ומומלצת. אהבתי מאד והתענגתי על טעמי העולש והיוגורט. לטעמי, מנת חובה.



סלט סלק אדום- מנה מרעננת, מתקתקה וכייפית



עלי גפן- בגרסה של עבאס הם עדינים במיוחד, נימוחים וקשה להפסיק לנשנש אותם. מוגשים עם גרגרי חומוס. מנה קלאסית בגרסה עכשווית נהדרת





סלט חאקורה (גינה)- סלט נהדר של פטרוזיליה, שמיר ועוד עשבים, עם שבבי שקדים ורוטב טחינה עם קצאח. מנה מיוחדת ומענגת.



עוד טעמנו פלאפל בגרסה ייחודית וסלט תורכי שהיה מצוין.




עיקריות

צלעות טלה- הוגשו עם מח עצם ותוספת של פריקי והיו רכות, נימוחות, מעט אדמדמות ומושלמות! אני לא מתלהבת במיוחד מבשר טלה. אך זו הייתה מנה וואו. אחת הטעימות שאכלתי. ומי שלא טעם מח עצם, אתם חייבים. בושל בבישול ארוך והמרקם והטעם נהדרים. ממליצה בחום. גם הפריקי היה מעולה, מעליו פוזרו שבבי שקדים ואגוזים. תענוג של תוספת.



מיקס פירות ים- מנה מצוינת, הכילה מיקס של צדפות, קלמארי ושרימפס ברוטב עדין שהוסיף לטעם.




קינוח

כנאפה המוגש על שיפוד ונעשה על גריל פחמים במילוי של גבינת עכאווי ולצידו מלבי עם פטל ופיסטוק. קינוח מטריף, אסתטי מאד וטעים טעים. סיום מרהיב לארוחת מלכים.






מה עוד תמצאו בתפריט?

זאגאליט לאבנה- כדורי לאבנה עם מיקס אגוזים קלויים,שום ופלפל חריף, טחינה מעושנת- טחינה גולמית עם פפריקה מעושנת , עגבניות שרופות ומרוסקות עם לימון, מגדוס- חציל קטן כבוש ממולא באגוזים וחריף. סלט עלי שומר, ריזוטו פריקי- פריקי מבושלת עם שמנת פטריות , גבינת פרמז'ן ופיצוחים .

מגדוס- צילום שני בריל

באגף הבשרים מוצעים  נתחי בשרים מובחרים במגוון סגנונות עשייה כגון: סטייק האוס סטייל, בשרים מעושנים/בבישול ארוך, וכמובן תבשילים מסורתיים. ב"ארמון סהרה" משתמשים בטכניקות בישול שונות החל מהטאבון לצד המעשנה וכמובן המדפונה – שיטת בישול מסורתית בבור בעומק האדמה.

קבאב על האש. צילום שני בריל

שישבארק. צילום שני בריל



גם באגף הדגים ופירות הים ניתן למצוא מנות מסקרנו כגון מיקס פירות ים שנאפה בתנור בפוחארה ( כלי חרס) ומשאוושה קלמארי.

לאלו שרוצים לשבור שגרה בקינוח מומלץ לנסות את המפרוקה - בצק פיסטוק מסורתי במילוי קאימק של מחלבת כפר תבור. 

לסיכום- ארוחה איכותית, עם מיטב חומרי הגלם שיש לעמק יזרעאל להציע. הכל היה טרי וניכר היה שבכל מנה הושקעה מחשבה רבה. נהנינו מכל אחת מהמנות והטעמים היו מגוונים ומצוינים. ממליצה בחום להגיע וכפי שכבר כתבתי שווה לעשות מאמץ, לא תצטערו על כך.

מסעדת ארמון סהרה,
כתובת :כביש מס' 65 לעפולה, בדרך לכפר תבור, נין
 טלפון : 046935101
שעות פתיחה :א-ש  בין השעות 11:30-23:00
מומלץ להזמין מקומות מראש.

גילוי נאות: היינו אורחי המסעדה.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה