רשומות

יום ראשון, 2 באוגוסט 2020

"חזקה יותר מהרוח" –כך קראה רחלי בן גלים להרצאתה על משבר כמנוע צמיחה


רחלי בן גלים היא אושיה מוכרת בחיפה והקריות. עיתונאית ב"ידיעות חיפה" אישה יפה ודעתנית, נשואה לקבלן מצליח ומבעלי הקאנטרי "גלי גיל" ותיאטרון הצפון ואם לשניים. דבר לא הכין אותה לרגע שבו קם בן זוגה והכריז "זה נגמר". הותיר אותה המומה בביתם, לקח את כל חפציו ועזב.

רחלי הכירה היטב את החיים הטובים. נסיעות לחו"ל, מטוסים פרטיים, מסיבות, השקות ואירועים עם חברים. כל זה נגמר ברגע ורחלי נאלצה להתמודד עם מציאות של תחושת נטישה, קשיים כספיים והצורך לסמוך רק על עצמה בלבד. מתוך הקושי והמשבר היא מצאה בעצמה כוחות שלא הכירה, גילתה את יכולותיה והפכה לאישה עצמאית וחזקה המכלכלת את עצמה ומתמודדת עם קשיי החיים בהצלחה.  

על הדרך שעברה היא מספרת בהרצאתה "חזקה יותר מהרוח". נכחתי בהרצאה שלה שהתקיימה בביתה, לפני 10 נשים ( כפי שנדרש בזמנים אלו של קורונה) זו הייתה הרצאה מרגשת, אמיתית, כנה ומעצימה. רחלי פותחת הכל, מספרת על חייה ועושה זאת בגובה העיניים. אין מי מאיתנו שלא חווה משברים וקשיים בחייו. איך עבר זאת ובמי נעזר? כך מתחילה ההרצאה ורחלי מאפשרת למשתתפות לספר על כך ולשתף.

המשתתפות בהרצאה

רחלי ואנוכי


ובלי כיבוד טעים אי אפשר.

" גיליתי" אומרת רחלי " את היכולת לאהבה עצמית. כלומר, אני האדונית של חיי ואחראית על זמני ועל מעשיי ומותר לי לחשוב גם על עצמי ולא רק על היקרים לי" עוד דבר שקרה בעקבות המשבר הוא התחזקות האמונה בבורא עולם ובהבנה שיש מי ששומר עליה מלמעלה. דבר נוסף, ההבנה כי יש אנשים שיהיו איתה תמיד. אוהבים אותה ללא תנאי ויעזרו לה.

"חונכתי לחומריות. הכסף הוא שהיה חשוב אצל הורי. לאמי היה חשוב שאנשא לאדם בעל ממון. וכך היה" סיפרה רחלי " כשבעלי עזב את הבית, לא ידעתי איך אשרוד. התביישתי לצאת מהבית. חשבתי שאולי אני לא מספיק טובה, לא מספיק יפה ולא האמנתי שאצליח להסתדר לבד". רחלי עשתה מאמצים רבים כדי שבעלה יחזור הביתה. ביקשה שלום בית וניסתה לשכנע אותו לחזור. אך כשהבינה שזה לא מסתדר ועליה לקבל את הגזרה, פנתה לבקש עזרה. "לפנות לבקש עזרה זה שלב חשוב ומשמעותי ואסור להתבייש. קשה מאד להתמודד לבד וצריך להיעזר באנשי מקצוע" אומרת רחלי. בתחילה יצאה לסדנת מיצים בקפריסין- סדנה שלא ממש הועילה לה ושם חשה מנותקת ובודדה מתמיד. כששבה לארץ פנתה לחברה שהיא גם מטפלת קלינית וזוגית אורלי שלומי שחיזקה אותה ועזרה לה לעמוד על הרגליים. ( אורלי שלומי הייתה מדריכתי בלימודי עבודה סוציאלית בביה"ס לע"ס באוניברסיטת חיפה. היא מנהלת את מכון "מעברים" ומטפלת בחסד) עוד נעזרה באורלי הופמן- מדקרת סינית והומאופטית, ברב גבריאל עזרן שליווה וממשיך ללוות אותה בתהליך שעוברת וממנו שאבה עידוד רב וכוחות נפש. נעזרה באלי שחף שהוא מנטור, עברה היפנוזה אצל ד"ר איתן אברמוביץ' ולאחרונה נעזרת במנטורית איב אליה. בכל התהליך נעזרה גם בחברותיה הטובות שבלעדיהן לא הייתה מצליחה לעבור את המשבר.

"חשוב לדעת שאנשים יושיטו יד כאשר תבקשו" היא אומרת "יש הרבה אנשים טובים המוכנים לעזור וצריך רק לבקש ולא להסתגר".



התהליך שעברה שינה את אורח חייה. בעבר, בילתה זמן רב בשופינג ובמראה החיצוני. כיום, נושא הכסף הרבה פחות חשוב. "כסף חשוב כמובן. צריך להחזיק בית, לשלם חשבונות, לרכוש מצרכים ודברי מאכל, אך הוא אינו תכלית הכל" . בשנתיים שחלפו מאז התרסקו חייה, היא גילתה בעצמה עוצמה ויכולות רבות. היא מתנדבת בגמ"ח המחלק אוכל לנזקקים. אינה מתביישת לחלק עיתונים כדי להשתכר ועובדת כמורה מחליפה בבית הספר. (רחלי מורה במקצועה) היא משתתפת בקבוצת כדורמים "כרישות נופית" ופועלת למען עצמה. עזרה למעצבת האופנה "רעומה" לקדם את הסניף החיפאי במרכז חורב, אירגנה והנחתה תצוגות אופנה. עזרה ליחצ"ן רני רהב בפתיחת סניף גולף בחוצות המפרץ ועוד. כיום, היא גם מנחה תכנית רדיו מדי שבוע ברדיו לב העיר עם מעצב האופנה ניקולאי קדוש.

התהליך שרחלי עוברת עדיין בעיצומו. היא עדיין לא גרושה ויש לסיים זאת. עליה להתמודד עם הקשיים הכלכליים ולקחת משכנתא לבית. אך "במקום שיש אהבה יש הכל" כך היא מאמינה בכל לב.

לסיכום: השם שנתנה רחלי להרצאתה "חזקה יותר מהרוח" משקף את היכולת לצמוח ולהתגבר. כל אחת מאתנו יכולה לשאוב השראה מסיפורה של רחלי. כיצד מתמודדים, איך נעזרים באנשים המתאימים, משנים את דפוסי המחשבה והופכים לאנשים עוצמתיים, רגישים ותורמים.

ממליצה בחום.

 

 

הרצאות נוספות שיתקיימו בקרוב בביתה שברחוב קק"ל 34, קרית ביאליק

7.8.20- שעה 10.00

10.8.20- שעה 19.00

12.8.20- שעה 19.00

להזמנה: טלפון: 054-4244-292

 

 


5 תגובות:

  1. למה בכל הפוסטים שלך יש אפס שמירת מרחק, אין מסכות? שמעת על קורונה?

    השבמחק
    תשובות
    1. אני שמחה לקרוא שיש מי שעוקב אחר הפוסטים שלי ודואג לבריאותי. תודה לך.

      מחק
  2. יש את זה ביותר פרסום לאנשי מקצוע? מה זה רלוונטי במודגש עוד שם המהפנט ושם המטפלת ושם המנטור. הסיבה היחידה שאני יודע את השם של הזוג גבי ורחלי בן גלים הוא בגלל שנתתי לזוג הזה שירות בתור חייל משוחרר לפני יותר מעשור, מסוג האנשים שבטוחים שהם בני אצולה ובטוחים שהכל מגיע להם, אחרי זה הסבירו לי מיהם. באופן די מפתיע הגירושים הגיעו יחד עם ההתרסקות הכלכלית, משום מה כל אחד שמתרסק דואג גם להתגרש והשהמבין יבין.

    השבמחק
  3. ניגמר הכסף הגיעו הגירושים כמה צפוי

    השבמחק