רשומות

יום חמישי, 13 באוגוסט 2020

היכן לבלות עם כל המשפחה? בארץ האגדות בגן הבוטני בירושלים

 

מידי שנה עם בוא חופשת הקיץ אנחנו מחכים לראות איזו פעילות יארגנו בגן הבוטני בירושלים. השנה בחרו להביא את עולם האגדות ולהפגיש אותנו עם פינוקיו וסבא ג'פטו, אלזה ורפונזל, עליסה והמפטי דמפטי, פיטר פן וטינקרבל ועוד.

 

רפונזל מחכה לכם בארץ האגדות בגן הבוטני בירושלים. קרדדיט צילום - תום עמית


אנחנו נהנים מאד להגיע לגן הבוטני כי מלבד הפעילויות הייחודיות מדובר במקום יפה ומיוחד שיש בו חממה טרופית מרהיבה הפתוחה לסיור. נעים, רגוע, באוויר הפתוח (הכרחי בימי קורונה) ומזג האוויר נעים מאד בתקופה זו בירושלים. זו חוויה מרתקת לטייל בגן הקסום כשהאווירה היא מופלאה ומרתקת, מלאת צלילים, סיפורים, משחקים מפגשים מפתיעים עם דמויות שמסמלות את חווית הילדות הגדולה מכל- האגדות.

קרדיט צילום - תום עמית

תאורת לילה יוצאת דופן בארץ האגדות בגן הבוטני. קרדיט צילום - תום עמית

ארץ האגדות בגן הבוטני. צילום תום עמית

במהלך השהות בגן (ניתן לטייל עם עגלות, אופניים קטנים לילדים קטנים, אפשר גם לעשות פיקניקים קטנים בפינות חמד בגן) עברנו בין דמויות מאגדות שונות: הדייג ודג הזהב, כיפה אדומה, אליסה מארץ הפלאות, טוב טוב הגמד, הדרקון הראשון שלי, ג'פטו ופינוקיו, רפונדזל ואלזה, המפטי דמפטי ועליסה מארץ הפלאות, מכשפה טובת לב, החלילן מהמלין ועוד. לקראת ערב הואר הגן בתאורה קסומה ומיוחדת ואפקטים של גחליליות, הקרנות על צמרות העצים והצמחים באזור, מוסיקה וצלילים קסומים שקיימים רק באגדות.






את פנינו קיבלו ג'פטו ופינוקיו שהסבירו על כתב החידה והמפה. כתב החידה הכולל מפה של ארץ האגדות ממתין בכל אחת מהתחנות ועל מנת לפתור אותו נדרשים המשתתפים לעזור לג'פטו לאתר את החפצים שהתבלבלו בין האגדות ולמצוא את החפץ הקסום שנעלם.

הדמויות השונות הפעילו את הילדים וחדו להם חידות שונות ומעניינות שפתרונן יעזור להציל את ארץ האגדות.





הילדים הצטלמו עם דמויות מהאגדות וביקרו ב-9 תחנות בהן מתקיימות פעילויות חווייתית מיוחדת המותאמות לתקופה וביניהן: הצגה דינמית הדיג ודג הזהב, מסגרות צילום תוך ריחוק חברתי של הארנב ועליסה בארץ הפלאות, קיר החידות של המפטי דמפטי, שביל המשאלות המסתורי, מפגש עם כיפה אדומה ביער. הילדים ניסו להציל את רפונדזל מהמגדל הגבוה, נהנו ממסלול הדרקון הראשון שלי בשביל הצמרות, פגשו את אלזה במפל הנסתר ועם טוב טוב הגמד בשביל התגליות, רקדו עם מוגלי בספר הג'ונגל והאזינו למנגינת החלילן מהמלין. בחממה הטרופית החדשה פגשו את פיטר פן, טינקרבל והג'יני של אלאדין.

חשוב לומר כי ראינו שהגן הבוטני התמודד יפה עם כללי הקורונה על פי הנחיות משרד הבריאות בהתאם לתו הסגול, שמירה על ריחוק (בעיקר מול השחקנים המפעילים) וחובת חבישת מסיכות.


הגן משתרע על שטח של כ120 דונם, כאשר שטח ארץ האגדות מהווה כרבע מהגן וניתן להכניס בו מאות רבות של משפחות בו זמנית בריחוק חברתי מאושר על פי הנחיות משרד הבריאות.

הגן הבוטני דאג לחיטוי אזורי הקהל והשירותים הציבוריים ומבקר את כמות הנכנסים ואת התנהלות הקהל במהלך הביקור, על פי הנחיות משרד הבריאות. כרטיסים בהזמנה מראש בלבד.

קרדיט צילום רפי דלויה








 

על הגן הבוטני בירושלים

הגן הוא פנינה של טבע בלב ירושלים. הגן פועל כמרכז חינוכי ומחקרי ומכיל אוסף מגוון של צמחים מכל העולם בתצוגה גיאוגרפית. הגן הינו מוקד לבילוי, לתיירות ולאירועי תרבות כמו גם מרכז לחינוך, הדרכה ומחקר. זהו הגן הבוטני הגדול בישראל, שטחו משתרע על פני 120 דונם, ובו אוסף הצמחים החיים הגדול ביותר בישראל ובמזרח התיכון. בגן גדלים יותר מ-6,400 מינים וזנים של צמחים שונים מהעולם, המוצגים בשש חלקות גיאוגרפיות ורובן פורחות כעת (אפריקה הדרומית, אירופה, אמריקה הצפונית, אוסטרליה, דרום-מערב ומרכז אסיה והים התיכון). חלקות הגן מדמות את נופי הצומח של כל אזור ומציגות נופים מרהיבים לאורך כל השנה. 

הקיץ אומנם כבר כאן, אבל בגן יש עוד הרבה פריחה. בכניסה לגן ערוגות של צמחים רב-שנתיים מכל העולם בפריחה מסחררת.

בחלקת דרום אפריקה צמחים בשרניים מיוחדים. בחלקת אמריקה פרחי הענק הריחניים של עצי המגנוליה ופריחת האלמוגן העשבוני האדומה, בחלקת אסיה תוכלו ליהנות מעצים שונים ביניהם אגסים ואלונים ובחלקת הים התיכון עצים גבוהים, צל ופינות קסומות, אל תפספסו את פריחת הקורנית והאזוב, צמחי תבלין שיש להם גם פריחה יפה.

 

לסיכום, מדובר בחוויה מהנה וקלילה לכל המשפחה, בסביבה מיוחדת ונעימה, תוך שמירה על כללי הקורונה. הילדים נהנו לפגוש את הדמויות מהאגדות, לטייל בגן הקסום, להצטלם עם השחקנים ולנסות לפתור את החידות.

 

הפעילות לכל המשפחה מתאימה לילדים בגילאי 3-12 

למינוף ושדרוג החוויה מומלץ להגיע בתחפושות הקשורות לאגדות 

שעות הפעילות:

ימים א-ה בין השעות 17:00-22:30

במוצ"ש עד 22:30.

   

מחיר כניסה:  79 ₪  כרטיס ירושלמי: 29 ₪ מנויים: 25 ₪.

הזמנת כרטיסים באתר בימות בלבד  -   https://bit.ly/2OLEdvJ

 

לפרטים נוספים: הגן הבוטני האוניברסיטאי טל. 02-6794012  באתר ובעמוד הפייסבוק של הגן

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה