רשומות

יום ראשון, 22 באפריל 2018

לחג שבועות- יקב 1848 בסדרת יינות לבנים ייחודיים ומרעננים



יינות לבנים חביבים עלי וכך גם יינות רוזה. אנחנו חיים בארץ אשר ברוב ימות השנה סובלת מאקלים חם עד חם מאד. מזג האוויר אצלנו מתאים ליינות קלילים, מרעננים וקרירים. לכן, שמחתי לנסות את יין הרוזה והיין הלבן של יקב  1848 שיצאו בחגיגה של יינות לבנים מעולים. מכיוון שחג שבועות מתקרב, הרי שאני שמחה להמליץ על היינות הלבנים של יקב 1848 שאין כמותם ללוות את ארוחת החג החלבית.
בין היינות הלבנים מציג היקב את -

שרדונה דור 7

שרדונה דור 7


יין לבן יבש, עוצמתי עם טעמי יישון, בציר 2016.

מדובר ביין לבן בצבע קש בהיר עם ארומות של אגס בשל, הדרים, עישון קר ומינרליות נעימה. היין בעל  טעמים עשירים של אגוזים קלוים, אפרסק לבן ואננס. ליין גוף מלא ופריך עם סיומת לימונית מרעננת וארוכה. הרכב היין 100% שרדונה כאשר הוא ייושן 10 חודשים בחבית. אחוז הכהל: 14.8%.  

על הכרם: היין מופק מכרם שרדונה הממוקם בהרי יהודה במורדות המזרחיים של הרי ירושלים.

על עשיית היין: הענבים שהגיעו לרמת הבשלה אופטימאלית נבצרו באמצע חודש אוגוסט 2016 בבציר ידני לילי לתוך ארגזים קטנים של 8-10 ק"ג ועברו סחיטה עדינה של אשכולות שלמים. היין תסס בחביות עץ אלון צרפתי בנות 400 ליטר, והתיישן על משקעי השמרים במשך 10 חודשים.

לדברי אילן אסולין, יינן יקב 1848: "אנו גאים להציג את השרדונה, דור 7, היין החדש שלנו המצרף לנבחרת היינות הלבנים המצוינים שלנו. גם השרדונה, כמו שאר היינות שלנו, עומד בסטנדרטים הגבוהים והבלתי מתפשרים של יקב 1848 ואני צופה שיהיה יין הדגל מבין היינות הלבנים של יקב 1848."

רוזה דור 2




מדובר ביין שצבעו וורדרד בהיר עם הבזקים בגווני אפרסק. באף רמזים של אשכולית אדומה, אפרסק, דובדבן בהיר . היין בעל גוף נעים וחמיצות פריכה עם סיומת ארומטית, פירותית ומרעננת.
הגוון המיוחד של היין הרוזה מתקבל משהייה קצרה עם קליפות הענבים. אחוז הכהל: 12.5%. הרכב הזנים: 65% גרנאש- 35% ברברה.

על הכרם: הענבים מגיעים מכרמים הנטועים למרגלות הר תבור בגליל. יבולים מוגבלים ומשטר מים מבוקר תורמים לקבלת ענבים איכותיים וארומטיים. כורמים מנוסים ומעקב אגרונומי רצוף אחרי התקדמות הגפן מאפשרים לבצור כל חלקה בשיאה.      
על עשיית היין:הענבים שהגיעו ליקב בשעות הבוקר המוקדמות והקרירות הועברו מה"crusher" ישירות אל מיכלי נירוסטה מקוררים. לאחר השריית המיץ במשך כחמש שעות על קליפות הענבים, במהלכה התירוש קיבל את הגוון הוורדרד, הופרד המיץ הטרי והותסס במכלי נירוסטה בטמפרטורה קרה של 12-14 מע"צ על מנת לשמר את טעמי הפרי המרעננים.
טעמתי את היין- נעים, רענן ופירותי. כייפי לשתייה והשלים להפליא את ארוחת הפסטה שלנו. יין מצוין לארוחת חג חלבית.
יינות לבנים- דור 5

דור 5 לבנים 

מדובר ביין שצבעו ירקרק זהוב בהיר. באף רמזים של פסיפלורה, אגס בשל,  קליפות הדר, אפרסק לבן ואגוז קלוי. גוף מלא ופריך עם סיומת פירותית מרעננת. אחוז הכהל: 12.5%. הרכב זנים: 40% שרדונה, 40% סוביניון בלאן ו-20% שנין בלאן.

על הכרם: מקור השרדונה והשנין בלאן מכרמים בוגרות בכוכב השחר אשר בהרי ירושלים בגובה של כ- 600 מטר. אדמת כוכב השחר מסוג "טרה רוסה" עם אבני בזלת הינה קרקע מנוקזת שמפתחת את השורשים המעצימה את כוחם של הגפנים. הסוביניון בלאן גדל למרגלות הר תבור בגליל התחתון על פסיפס נדיר של אדמת בזלת וסלע גיר מפורר.
על עשיית היין: הענבים נבצרו בשעות הקרירות של הבוקר ונסחטו עם הגעתם ליקב. היינות הותססו בנפרד בטמפרטורה קרה של 12-14 מעלות. בסיום התסיסה השרדונה הועבר ליישון בחביות עץ אלון צרפתי בנות 400 ליטר לחמישה חודשים. הסוביניון בלאן והשנין בלאן נשמרו במכלי נירוסטה בטמפרטורה נמוכה. בתום תקופת היישון הורכב הממסך הייחודי המשלב מינראליות ,עוצמת הפרי וטעמי קלייה עדינים.
דור 5- זנים לבנים - זכה במקום הראשון עם היין "זנים לבנים" במדליית זהב בקטגוריית היינות הלבנים של תחרות Terravino2017.
טעמתי את היין הוא מהנה לשתייה, רענן ועדין. מתאים מאד למזג האוויר שלנו ולארוחות חג קלות וטעימות.
יקב 1848  חוגג השנה 170 שנות יין. יוסי שור בן הדור ה-8 למשפחת שור מוביל כיום את מהפכת האיכות ביקב. היקב הינו יקב עלית המייצר יינות איכותיים שקנו להם מוניטין רב וזוכים בפרסים בינלאומיים. משפחת גלינה שור שומרת על מסורת ייצור יין במהלך שמונה דורות כדרך חיים, כך שהיקב מוביל את הענף המקומי ביינות סופר-פרימיום. צוות מקצועי של ייננים בינלאומיים, אגרונומים וכורמים, מובילים למצוינות חסרת פשרות ומשלבים את הידע והניסיון שהיקב צבר במשך השנים יחד עם טכנולוגיות הייצור המתקדמות בעולם.

לאתר היקב: http://www.1848.co.il/







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה