רשומות

יום שני, 22 בפברואר 2016

מתכוני מרק פטריות ופילה סלמון אפוי מתוך ספר הבישול "גם טעים גם בריא"


כולנו יודעים שתזונה בריאה ומותאמת מועילה לבריאותנו. אבל, אנחנו רוצים שיהיה לא רק בריא אלא גם טעים. יוזמה מבורכת של השף עומר מילר, אלינוער רבין ופרופ' דן טרנר, מנהל המכון לגסטרו ילדים ותזונה במרכז הרפואי שערי צדק, הוליד ספר בישול חדש עם מתכונים שהם גם בריאים, גם טעימים וגם קלים להכנה. הספר מיועד לכל המעוניינים לשמור על תזונה בריאה, אך בעיקר לחולי קרוהן וקוליטיס כיבית ולבעלי הפרעות מעי שונות – תסמונת המעי הרגיש, צליאק ואי סבילות לחלב.
 

אהבתי את גיוון המתכונים שיש בספר ואת שיטת הסימון הצבעונית ליד כל מתכון המאפשרת לבדוק מיידית למי מתאים המתכון ולמי לא. בסיום המתכון מצאתי גם כל מיני טיפים והסברים הנוגעים למצרכים ולבישולם. הצילומים אסתטיים והצליחו לעורר בי חשק להיכנס למטבח ולהתחיל לבשל. מצאתי לא מעט מתכונים קלי הכנה ואני מתכננת להכינם. יש בספר סלטים, מרקים, מנות ראשונות, עיקריות, פשטידות, תוספות וגם מתוקים. כל המתכונים נטולי רכיבים תעשייתים ותוספות מלאכותיות, אין בהם שומן טראנס ומעט מאד שומן מהחי, סוכר או טיגונים.

אני הכנתי מתוך הספר מרק פטריות ופילה סלמון אפוי. קל לעקוב אחר ההוראות, נוח ופשוט. גם מי שאלו צעדיו הראשונים בעולם הבישול יצליח להכין את המאכלים ולהשיג תוצאות טעימות. בני המשפחה נהנו מהמרק ומפילה הסלמון וביקשו עוד.

מתכון למרק פטריות

מצרכים

1 בצל קצוץ דק

מעט שמן זית לטיגון

500 גרם פטריות שמפיניון קצוצות או פרוסות

1 תפוח אדמה מבושל חתוך לקוביות

4 כוסות (1 ליטר) ציר עוף או ירקות ביתי חם

מלח, פלפל

אופן ההכנה

מטגנים את הבצל במעט שמן, רק עד שיתחיל להזהיב. מוסיפים את הפטריות, מערבבים, מכסים את הסיר ומבשלים כ-חמש דקות. מוסיפים את קוביות תפוחי האדמה ומערבבים. מוסיפים את הציר ומתבלים. מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש, מכסים את הסיר ומבשלים כחצי שעה. מרסקים בבלנדר או במוט ממחה, מחזירים לסיר לחימום.

בצילומים- מרק הפטריות מתבשל ולבסוף מגיע לצלחת וכולם נהנים.

מתכון פילה סלמון אפוי

מצרכים

1 קילו סלמון ללא עצמות, עם העור

2 כפות שמן זית

מלח ופלפל שחור

1 לימון פרוס דק בקליפה

גבעולי שמיר

אופן ההכנה

מחממים את התנור לחום גבוה, 220 מעלות. מניחים את פילה הסלמון על נייר אפייה ומורחים בשמן זית, מתבלים במלח ופלפל שחור. מפזרים מעל את פרוסות הלימון והשמיר. אופים 15-20 דקות, עד שהדג מוכן בחלקו העבה. מרחיקים את פרוסות הלימון ואת השמיר. (אני מוסיפה לעיתים גם עלי רוזמרין)
 

בתיאבון.

חשוב לציין שכל התמלוגים ממכירת הספר מוקדשים לפעילויות תמיכה ולסדנאות לילדים ובני נוער חולים המתמודדים עם מחלת קרוהן וקוליטיס כיבית, המתקיימות במרכז הרפואי שערי צדק ופתוחות לילדים מכל הארץ ללא תשלום.

"גם טעים גם בריא"- שף עומר מילר, אלינוער רבין. ליווי מדעי פרופ' דן טרנר. הוצאת מטר. ניתן להשיג בחנויות הספרים, ברשת חנויות "סטימצקי" "צומת ספרים" ובאתר של הוצאת מטר. מחיר קטלוגי- 98 ₪.

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה