רשומות

יום חמישי, 24 באוגוסט 2023

חוות האירוח של יקב כרמי בת שלמה THE FARMHOUSE מציעה חוויה ישראלית מיוחדת ויוצאת דופן


השבוע הוזמנתי לבקר באחד ממתחמי האירוח היפים והמרשימים בארץ- THE FARMHOUSE. שילוב של מורשת, היסטוריה, אמנות, יין וקולינריה שהפך את הביקור במתחם לחוויה ייחודית ומהנה במיוחד.

THE FARMHOUSE- מציע מתחם אירוח יוקרתי המיועד לזוגות שנבחר ע"י מגזין הטיולים האמריקאי Condé Nast Traveler לאחד המקומות שהכי כדאי לבקר בהם בעולם לשנת 2023.


חוות האירוח שוכנת במושבה בת שלמה. מושבה וותיקה שנוסדה בשנת 1889 ע"י הברון אדמונד דה רוטשילד מתוך חזון של הקמת ישוב חקלאי משגשג שיעסוק בתעשיית היין. הכפר הראשון שהוקם, זיכרון יעקב, נקרא על שם אביו של הברון. הכפר השני, בת שלמה, על שם אמו הברונית בטי דה רוטשילד שהייתה פילנתרופית ידועה.

בית חוות האירוח נבנה במקור בשנת 1889 והוא אחד מאתרי המורשת שעדיין קיימים במושבה. בביקורי במקום טיילתי לאורך רחוב המייסדים והתרגשתי לראות את בית הכנסת העתיק והבתים המקוריים השמורים והמשופצים, המזכירים לנו את ההיסטוריה שלנו ואת ערכי החזון, הציונות וההגשמה של אותם חלוצים. הסיור בשביל המייסדים מגיע עד למצפה הכרמים ונמשך כ-15 דקות, אך אם תגיעו בשעת שקיעה אני בטוחה שתאריכו את השהות ותעמדו אל מול הנוף דקות ארוכות, כפי שעשינו אנחנו.



THE FARMHOUSE- שופץ ועוצב באופן מרהיב, מתוך כוונה להזכיר לנו את מורשתנו. מחסן סוסים ששופץ הוא המקום בו מארחים את מפגשי היין. לגמתי מהיין, טעמתי מהגבינות, התפעלתי מיצירת האמנות המדהימה של האמנית איילה צור שיצרה במיוחד עבור החווה את "טרואר" העבודה מציגה את דוגמיות אדמת ארץ ישראל החל מאדמות הגיר בדרום ועד אדמות הטרה רוסה בצפון ומדגימה את השפע והאפשרויות שיש באדמה ואת ההוקרה על כך. והרהרתי בחלוצים שחיו כאן מתוך ציונות ואהבת הארץ.




היצירה של איילה צור

מה במתחם?

במתחם יש 5 סוויטות אירוח, מוקפות בגנים ססגוניים, בריכת אינפיניטי שמשקיפה אל הנוף הכפרי, פינות ישיבה מסוגננות ומרכז מבקרים שמציע לאורחים ולמטיילים באיזור טעימות של יין משובח המיוצר בכרמי היקב לצד ארוחות שף בהזמנה מראש.




המתחם עשיר בעבודות אמנות ישראליות מקוריות ומעבר ליופי שהן משרות על המקום, יש בכך אמירה ברורה ואמונה באמנות הישראלית.

אהבתי את השלווה, השקט והיופי של החווה. הרגשתי שהתנתקתי מהמציאות שבחוץ והגעתי אל עולם אחר המאפשר לנוח באמת, ליהנות ולחוות את האווירה הכפרית. אהבתי את העיצוב, את ההקפדה על כל פרט ופרט, את ההשקעה והחשיבה המעמיקה.

אלי וורטמן, הבעלים של חוות האירוח כרמי בת שלמה הצליח במשימתו ו- THE FARM HOUSE הוא יותר מאשר רק מתחם אירוח מפנק. המתחם ההיסטורי מצליח להעביר חוויה כוללת יוצאת דופן באיכותה המשלבת ערכים של ציונות, הגשמה וקיימות עם אמנות ישראלית, קולינריה המבוססת על תוצרת מקומית ויין משובח.

מהן אפשרויות האירוח בכרמי בת שלמה?

מפגש יין – טעימות של ארבעה סוגי יינות, בהובלה ובהדרכה של יינן מקצועי, כולל הסברים מעמיקים על היינות, סיור לתצפית, מנת טאפאס משתנה, פלטת גבינות משק ישראליות, ירקות ופירות מהחווה האורגנית, לחם ומטבלים.



ארוחות שף – ללנים במקום ולאורחים מיוחדים המעוניינים באירוע במקום יוצא דופן אנחנו מציעים ארוחת שף בסגנון של “Farm to table”, בשילוב דגים, מנות צמחוניות ותוספות שנקטפו הישר מהגינה האורגנית במקום. האירוח מותאם ל 10-14 אנשים בתיאום מראש בלבד.


לינה ביקב – סוויטות אירוח מעוצבות, בריכה מול נוף מרהיב, ארוחות השף וכמובן יין משובח.


אחת הסוויטות - כמה יפה ומיוחד

חוויות נוספות –יום הולדת, ימי נישואין או חופשה שמאפשרת ניתוק מוחלט מהשגרה הלוחצת, בכרמי בת שלמה תוכלו להוסיף חוויות ספורטיביות, סדנאות שף, רכיבה על סוסים, טיולי אופניים סביב מסלולי טבע המקיפים את האזור, מסאג, שיאצו, יוגה ועוד, בנוסף ללינה באירוח הכפרי ולהפוך את החופשה במקום  לריטריט אישי ומפנק סובב יין ואוכל מעולה.

על מפגש טעימות היין וארוחת השף

את טעימות היין ליווה ואדים היינן שהיה איתנו במשך כל הביקור, הציג את היינות אותם לגמנו וסיפר על תעשיית היין בבת שלמה. לא מפתיע לגלות שאחד היינות אותם לגמנו "רגבים" נקרא על שם פרויקט חקלאי לנוער שהחל בבית שאן ומיושם כיום בבת שלמה. בני הנוער משולבים בעבודת החקלאות, מקבלים שכר ומלגות על עבודתם וכמובן מתחברים לקרקע ולחקלאות. ואדים סיפר לנו על היקב שהיה היחיד שהשתמש במיכלי בטון בצורת ביצה להתססת היין ועל ההערכה הגדולה לה זוכים יינות היקב בעולם.

ואדים היינן שליווה אותנו בביקורנו

היקב הוא יקב בוטיק המייצר כ-ששים אלף בקבוקי יין בשנה ורואה את ייעודו ביצירת יין בעל טעם וארומה מיוחדים.

את ארוחת הערב הכין שף המקום דניאל והיא הייתה משובחת וטעימה מאד. הארוחה מבוססת על התוצרת המקומית. הירקות אורגניים. אין בשר בארוחה אך יש דגי ים, לא דגי חוות. התפריט נבנה יום- יומיים לפני הארוחה על בסיס גידולים עונתיים. את הארוחה ליוו היינות האיכותיים של היקב- סוביניון בלאן, שרדונה, Betty’s Cuvee על שם הברונית שהוא תמהיל של קברנה סוביניון, פטיט ורדו וקברנה פרנק ורגבים המצוין תמהיל של קברנה סוביניון וסירה.

השף דניאל

על יינות היקב- קראו כאן

הארוחה כללה מאפי תאנים וברי ומאפי עשבים,

סלט זוקיני, נענע, תפוח ויוגורט

סלט כפרי

מסבחה חומוס עם מרווה ועשבים

סשימי טונה עם קייל ושקדים ברוטב מנגו, אניס וקינמון

מוסר ים עם מנגולד ותרד

קינוח מוס מלבי ושוקולד לבן עם עסיס תאנים.

לא יכול היה להיות מושלם יותר וטעים יותר. נהניתי מכל ביס ומכל לגימה. אירוח למופת, מדויק, לבבי ונהדר.

מחיר, פרטים והזמנות:

טעימות יין החל מ- 155 ₪ לאדם.

החל מ-2,500 ש"ח ללילה ע"ב לינה וארוחת בוקר .
לפרטים נוספים והזמנות לינה: 054-2246866
Reservations@batshlomo.com
להזמנות לחדר טעימות : 054-2651889

לאתר חוות האירוח- לחצו כאן

בשיתוף יקב כרמי בת שלמה THE FARMHOUSE

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה