רשומות

יום שלישי, 8 באוגוסט 2023

בואו להכיר את הכפר הדרוזי עין קינייא במורדות החרמון ואת מלון גולנד בכפר מסעדה

כולנו אוהבים לטייל ברמת הגולן ובחרמון. ליהנות מהשלג בחורף, מהמפלים, המעיינות והנוף. הפעם, אני רוצה להכיר לכם כפר דרוזי מיוחד ופסטורלי, המציע סיורי גרפיטי, קולינריה וטבע שנקרא גם" כפר המעיינות" כי יש בו מעל 40 מעיינות. לאחר שתטיילו בכפר, תחוו ותתפעלו אני ממליצה ללון במלון גולנד שבכפר מסעדה. מלון בוטיק משפחתי וחדשני עם 16 חדרי בוטיק בלבד.

עין קינייא

הכפר הדרוזי עין קינייא שוכן במורדות החרמון, מתגוררים בו כ-2400 תושבים והוא נוסד לפני במאה ה-14 והיה הכפר הדרוזי הראשון ברמת הגולן. בעקבות מלחמת ששת הימים בשנת 1967 עבר הכפר משליטה סורית לישראלית. עד אז חיו בכפר נוצרים ודרוזים, אך רוב תושבי הכפר הנוצרים ברחו בעקבות המלחמה לאזור חוות שבעא וכיום כל תושבי הכפר הם דרוזים למעט משפחה נוצרית אחת המתגוררת בכפר.

הכפר פסטורלי ושלו, הנוף מלהיב ויש בו תצפיות נוף וטבע מרהיבות להרי הגולן, אצבע הגליל, החרמון ועד דרום לבנון. אנחנו בילינו בכפר יום שלם סיירנו באתרי הגרפיטי המיוחדים שבכפר, נהנינו מהקולינריה העשירה ומסדנת כנאפה אצל שלאלי טעמי החרמון, ביקרנו בבית מונדר בו התארחה הנסיכה עלייה מונדר אמם של פריד אל אטרש ואיספאהן, עם ילדיה. ביקרנו אצל אומיימה המכינה סבונים ומוצרי טיפוח שמן זית.פגשנו את עסאף הנוצרי שסיפר על חייו כנוצרי בכפר והראה לנו את הכנסייה. ביקרנו בפארק הזייתים ובמעיין עין ריחן ושיחקנו בפיינטבול הכי מדליק באזור.

את סיורנו התחלנו במרכז הצעירים של עין קינייא המשמש מקום מפגש ולימודים לצעירי הכפר. את פנינו קיבלו פאדי- מנהל המרכז הצעיר והחביב ורעיה, יועצת התיירות של המועצה. צפינו בסרט דוקומנטרי על הכפר ותושביו ושמענו מפאדי על תכניות מרכז הצעירים ועל ציורי הגראפיטי בכפר.

פאדי מנהל מרכז הצעירים
תערוכת ציורים במרכז

ציורי הגרפיטי בכפר נעשו מתוך מחשבה ותכנון מוקדם, תוך רצון לדיאלוג עם התרבות והאמנות במקום. דמויות הזמרות איספהאן, אום כולתום ופיירוז מזכירות לצעירים את הזמרות האייקוניות והבלתי נשכחות ואת המוזיקה המיוחדת.



גרפיטי במרכז הצעירים
רעיה יועצת לענייני תיירות של המועצה
הזמרות הגדולות

באזור מרכז הספורט הגראפיטי עוסק בנושאי ספורט כיוון שיש חשיבות רבה לספורט בכפר. ראש המועצה הכריזמטי וואל מוגרבי אותו פגשנו בערב מאמין נלהב בספורט ומאמין שספורט עשוי לשנות את עתיד תושבי הכפר ולהביא את צעיריו להצלחה ושילוב בחברה הישראלית. בתוכניות: ספורט אולימפי, קיר טיפוס, מסלול נינג'ה, מסלול אומגה ושילוב ספורט ותיירות. אותי הוא הצליח להלהיב.




קיר גרפיטי ארוך ומרשים במיוחד מציג את ההתפתחות שחלה בכפר מחקלאות ליזמות ושילוב הנשים בעשייה ובחינוך.



מעוניינים להצטרף לסיור גראפיטי מנגן? להכיר דרך הגרפיטי את סיפור הכפר? האמנות והתרבות? אתם מוזמנים להצטרף.



קולינריה בכפר

מנאקיש הסולטאן או פאטייר היבה- היבה היא דוגמה ליזמית צעירה שהחלה את דרכה בהכנת פאטייר ביתי ובעקבות ההתלהבות והדרישה הגוברת של תושבי האזור החליטה להגשים חלום והקימה את בית הפאטייר ובו ניתן לרכוש סוגים שונים של פאטייר עם זעטר, גבינה, חריף ועוד. הכל טעים מאד מאד ואי אפשר להפסיק לאכול.



תמצאו אותה בכניסה הדרומית לכפר, כמה מאות מטרים מגשר הידידות, בצד הימני של הכביש. אל תפספסו! היבה מספרת שגם מאזור המרכז מגיעים לטעום את הפאטייר שלה ואני מבינה מדוע.

הפאטייר של היבה בפייסבוק- לחצו כאן

שלאלי טעמי החרמון במרכז הכפר- אירוח דרוזי וקייטרינג

נביל הבעלים של שלאלי טעמי החרמון אירח אותנו באירוח דרוזי מסורתי. על השולחן עלי גפן ממולאים, מקלובה צמחונית, סלטים שונים, הכל כל כך טעים ועשיר.

המסעדה פתוחה לקבוצות בלבד והאוכל כשר. נביל מגיע עם הקייטרינג לשטח ומציע פריסה של אוכל דרוזי מסורתי, בכל מקום בארץ. הכל מוכן ומבושל במקום.





כמו כן, ניתן להגיע אליו לסדנת כנאפה. אנחנו הכנו בסדנה כנאפה מדהים ונהנינו מאד משלב ההכנה ובעיקר מהטעימות.



המחירים החל מ- 100 ₪ למנה צמחונית ועד 120 ₪ לבשרית. כולל סלטים, תוספות וקינוחים.

שלאלי טעמי החרמון בפייסבוק- לחצו כאן

טלפון להזמנות: 0505391141

ניתן להגיע לסיור טעימות מקומי ומבטיחה לכם שיהיה טעים אש!



אתרי ביקור

קבר שעואנה- המסורת הדרוזית מספרת על בת שהתלבשה בבגדי בנים על מנת שתוכל ללמוד את דרכי התורה ורק לאחר מותה גילו שהיא היתה אישה.

בית המוכתר/בית מונדר- הבית היפה הנמצא כעת בשיפוץ בו התארחה הנסיכה עלייה מונדר אמם של פריד אל אטרש ואיספאהן, עם ילדיה. הם שהו במקום מספר חודשים והמוזיקה שלהם הושפעה מהטבע והאווירה של עין קינייא.






הכנסייה הביזנטית הישנה- הכנסייה היחידה בכפר. מטופחת ושמורה.



אל מוראג'- מוזיאון ואירוח כפרי- מוזיאון המציג את הכלים הקדומים ואת חיי הדרוזים במאות שעברו. המארח מדריך ומספר את סיפורי הכפר על כוס קפה וניתן גם להזמין אוכל דרוזי.

טלפון: 050-2804414



אצל אומיימה- סבונים, שמפו ומוצרי טיפוח אותם מכינה אומיימה משמן זית.




פארק הזיתים ומעיין עין ריחן- המעיין שופץ ונמצא לצד מדשאות, פסלים ושולחנות פיקניק.

פארק הזיתים
עין ריחן

סיור עששיות מיוחד בין סמטאות הכפר


האטרקציה המלהיבה ביותר באזור PAINTBALL WAR ZONE

מתחם מושקע ומלהיב שנפתח לפני כחצי שנה. ניכר שהשקיעו במתחם מחשבה רבה, החל מהגרפיטי על הקירות, עיצוב אזור המשחק, הסאונד, האווירה והבטיחות. יש מזנון קטן במקום עם שתייה חמה וקרה ושאר נשנושים. יש מקומות ישיבה.



הציוד מוקפד וכך גם כלי הנשק. יש במקום גם מטווח קליעה למטרה ואפשר להתאמן לפני שמתחילים לשחק במגרש הלחימה הכולל רכבים, ארגזים שונים, שקי חול ועוד אמצעי מסתור.





מי שנהנה מאקסטרים ואוהב אדרנלין גבוה. אוהב תחרויות וחוויות מיוחדות זה המקום עבורו. מתאים למשפחות, ימי גיבוש, ימי כיף לעובדים, סדנאות ועוד.




ימי פתיחה: ראשון- שבת 9.00-24.00

לתיאום: 072-3951699

לאתר- לחצו כאן

מלון GOLAND במסעדה

מלון גולנד במסעדה שוכן בכניסה הצפונית לכפר והוא מלון בוטיק אמיתי בן 16 חדרים בלבד שנפתח לפני כחצי שנה.

המלון בסגנון אירופאי אבל האירוח הוא אירוח דרוזי חם ואישי. הבעלים מונדר ורנייה איברהים, הגשימו חלום ובנו את המלון מתוך אהבה לעולם המלונאות והאירוח. רנייה ארכיטקטית במקצועה ומונדר יזם ואיש ביצוע עיצבו מלון מוקפד, עם דגש על כל פרט ופרט. החל מקבלת הפנים ועד הסוכריות שממתינות לאורחים בחדר.


רינת בין היועצת העסקית והשיווקית יחד עם רניה איברהים 

החדרים נוחים, נעימים ומעוצבים ומיקום המלון מצוין. על שפת נחל סער, במרחק קצר מהחרמון, מברכת רם ומעין קינייא.

החדרים מתאימים לזוגות, משפחות ויחידים. יש סוויטות שמתאימות למשפחות של 7 נפשות ויש חדרים ליחידים וגם חדר מונגש.



ארוחת הבוקר המוגשת היא מהמטבח הדרוזי המסורתי עם מיני פאטייר טעימים מאד.





למוניר ורנייה תכניות גדולות עבור המלון ובעתיד יפתח במקום ספא, בריכת שחייה ובית קפה. ליד המלון יוקם פארק וכל משפחה שתתארח במלון תקבל חבילת אירוח שתכלול גם אפשרות להכין ברבקיו בפארק ובעונה קטיף דובדבנים עצמי.

המלון עדיין בהרצה והמחירים בהתאם. 790 ₪ לזוג באמצע השבוע ו-850 ₪ בסופ"ש. אורחי המלון ייהנו מ-25% הנחה למבצר נמרוד וגם מזוג כרטיסי כניסה חינם לקייקי כפר בלום (למזמינים 2 לילות) החל מספטמבר אפשר יהיה ליהנות גם מקטיף תפוחים עצמי בחינם.

ויש גם הטבה לקוראים שלי- 10% הנחה ללילה כולל ארוחת בוקר. בהזמנה יש לומר שהגעתם דרכי כדי לקבל את ההנחה.

החוויה שלנו במלון הייתה נהדרת. חדרים מרווחים, נקיים ומפנקים. ארוחת בוקר משובחת ואיכותית ואירוח לבבי וחם, תחושה של בית.

להזמנה: 050-8300060 או- 050-7296641

לאתר מלון גולנד- לחצו כאן

פייסבוק- לחצו כאן

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה