רשומות

יום רביעי, 9 באוגוסט 2023

מלון הבוטיק וילה גליליי בצפת ומסעדת סומאק הגלילית לנופש מושלם

מלון הבוטיק 'וילה גליליי' בצפת הוא מלון היסטורי וידוע שהוקם לפני מעל מאה שנים. המלון שנקרא 'מלון עדן' הוקם ע"י ציון ברוכשטיין, יליד צפת, אשר יחד עם יואל ברשד הקימו את אגודת 'בוני בתים' בצפת, לשמירת הבעלות היהודית על הר כנען. הוא קיבל את השם 'וילה גליליי' כאשר נרכש על ידי בני זוג צרפתים שהפכו אותו למלון בוטיק מפואר. לפני הקורונה הוא עבר בעלות ושודרג.

החוויה מתחילה ברגע שנכנסים בשערי המלון ועולים במדרגות מהחנייה. הצמחייה מלהיבה ביופייה והשלווה אופפת. הנוף מרהיב לכוון הרי מירון והגליל והאווירה אלגנטית ובסגנון צרפתי פרובנסי.

בלובי מתנגנים שירי אדית פיאף ושנות החמישים וקבלת הפנים חמה ומזמינה, עם שתייה, עוגות ועוגיות, סלט פירות ועיתונים. כורסאות העור הנוחות, הוויטרינות העתיקות, חפצי הנוי והתמונות מוסיפים לאווירה הכובשת וההרמונית.







החדרים אף הם באותו סגנון קסום. החדר בו שהינו היה עם נוף לכנרת. חדר מרווח, מלא אור ויפהפה. האבזור מושלם, תוך חשיבה על כל פרט ופרט, החל ממכונת הקפה, הטלוויזיה הגדולה והחלוקים המפנקים.




במלון 24 חדרים שונים זה מזה. החל מחדר סטנדרטי ועד סוויטות פנטהאוז עם מרפסת פרטים וג'קוזי.

במלון יש ספא רחב ידיים, הכולל סאונה, ג'קוזי גדול, חמאם תורכי, חדר המתנה מעוצב, חדרי טיפולים ובריכת שחייה משגעת. הספא פתוח גם למי שאינו אורח המלון וניתן להגיע למתחם הספא לימי כיף ללא לינה. תוכלו לבחור ממגוון הטיפולים הרחב שניתן על ידי צוות מקצועי ואיכותי שנבחר בקפידה.



יש גם אפשרות לחבילות פינוקים ללא לינה שבהם משלבים בין ארוחת בוקר לטיפולים או בין ארוחת ערב לטיפולים ופעילות במתקני המלון.

ארוחת הבוקר במלון היא בסגנון בופה והיא עשירה וכייפית במיוחד. סלטים, גבינות, מאפים, אנטיפסטי, ביצים, לחמים טריים לרבות פוקצ'ות, ממרחים, פירות ועוגות.





מסעדת SUMAC

כחלק מחוויית השהיה במלון בחרנו לסעוד את ארוחת ערב במסעדת סומאק הצמודה. המסעדה מעוצבת בסגנון אלגנטי ונעים ומארחת גם סועדים אשר אינם לנים במלון.

מסעדת סומאק שופצה לא מזמן והתפריט הוא חדש ובנוי מחומרי גלם גליליים טריים בשילוב יינות איכותיים מיקבי בוטיק מקומיים. המסעדה כשרה.

התפריט מציע מבחר מנות ראשונות כמו: טאבולה, סביצ'ה דגים, קרפצ'יו פילה בקר ועוד. יש 2 סוגי סלטים לבחירה- סלט עלים וסלט דו קיום ערבי-ישראלי. בעיקריות ניתן לבחור בסטייק אנטריקוט, פרגית צלויה, פילה סלמון, פטוצ'יני, סטייק ג'מבו טבעוני, המבורגר בלחם פרנה ויש גם מנה לילדים המבורגר בתוספת צ'יפס וירקות. בקינוחים- בסבוסה סולת, פלטת פירות העונה, סורבה או קרמו שוקולד מריר.

מה אכלנו?

פתחנו עם מבחר מנות ראשונות מצוינות שבכל אחת מהן היה טוויסט שהקפיץ את המנה לגבהים. הטבולה בורגול למשל הייתה עם משמש אוזבקי ופיסטוקים. כל כך מיוחד וטעים. סביצ'ה דגים עם פירות העונה, שמן זית, לימון כבוש ועירית קצוצה. מנה משובחת. החציל הקלוי נהנה מתיבול של סלסה וטחינה חמוצה. מנה נהדרת ואהובה וכמובן קרפצ'יו פילה בקר, עדין בטעמיו עם דבש ענבים, מלח ים, שום קונפי וצ'ילי אדום חריף. עונג! כל זאת, עם לחם פרנה, שמן זית, דבש ענבים ושום קונפי (95 ₪) אך לאורחי המלון יש דיל עסקי מיוחד.







הסלט שבחרנו היה סלט עלים ירוק של מיקס חסות ותפוחים. הסוד היה בתיבול המשובח, בשקדים הקלויים והפרוסים ובוינגרט ההדרים שהוסיף עומק וטעם. (45 ₪)

ולעיקריות: השף נתי אבידור המליץ על הסטייק המגיע מנברסקה וקיבלנו את הצעתו והיה שווה ביותר. הסטייק המיושן היה רך וטעים ברמות, הוא מגיע עם פירה כפרי, שום קונפי, ירקות שורש ובצל מטוגן. מנה נהדרת, עשירה בטעמים ומשובחת במיוחד (180 ₪)



לקינוח בחרנו בקרמו שוקולד מריר- קראמבל קקאו וקרם אנגלז, שמן זית ובהרט. מתוק ונהדר (45 ₪)


זו הייתה חוויה קולינרית נהדרת במיוחד ומאד נהנינו מהסעודה המצוינת.

המסעדה פתוחה 1900-2200

כתובת: הגדוד השלישי 106, הר כנען, צפת.

להזמנות :04-6999563 או באתר של וילה גליליי- לחצו כאן

סומאק בפייסבוק- לחצו כאן

לסיכום: חווית השהיה במלון הותירה בי חשק גדול לחזור ולהתארח שוב ובקרוב. מלון איכותי וייחודי, עם צוות מקצועי ושרות יוצא מן הכלל. מומלץ בחום רב.

עוד אציין שכדאי להזמין שהייה דרך אתר המלון כי יש מבצעים מיוחדים והנחות.

אתר וילה גליליי- לחצו כאן.

היכן לטייל בצפת?

צפת היא אחת הערים הקסומות והמיוחדות בארץ. יש בה ממצאים לקיום ישוב החל מתקופת הברזל. העיר נכבשה מספר פעמים על ידי הצלבנים, הממלוכים והעות'מנים וכשמטיילים בצפת וסמטאותיה ניתן לשמוע ולדמיין את הדי העבר. כדי להכיר אותה לעומק אני ממליצה לצאת לסיורים מודרכים עם המדריכים המצוינים של מרכז אסנט. המרכז מציע למבקרים בצפת מגוון ענק של סיורים, הרצאות, סדנאות ותכנים. החל מסיורי סליחות, סיורי עששיות, סיורים קולינאריים, סיורים מנגנים בעיר העתיקה ועוד.

מרכז אסנט צפת, רחוב הארי 2, טלפון:  0773601100

אם אתם בוחרים לטייל לבד, טיילו בסמטאות העיר העתיקה היכנסו לגלריות, בקרו בביתו של האמן קסטל, שם תמצאו אוסף ציורים מרהיב. בקרו גם אצל האמן אברהם לוונטל שעוסק באמנות הקבלה. (רחוב ט"ו 35) אל תפספסו את הגבינות של קדוש (אהרון בן שמעון 34) ואת מחלבת המאירי. בצמוד למחלבת המאירי שוכן מוזיאון המאירי העוסק בתולדות צפת. מוזיאון מקסים ומומלץ. בקרו גם במנהרות העיר העתיקה ב'לבנות ולהיבנות' ובבית הכנסת של האר"י הקדוש.

2 תגובות:

  1. מלון מדהים שיושב באחת הערים הכי מיוחדות בארץ.

    השבמחק
    תשובות
    1. אכן כך. מלון מפנק במיוחד ונהדר וגם המסעדה. תודה למגיב/ה

      מחק