רשומות

יום שבת, 1 ביולי 2023

לגלות את בנימינה- היסטוריה, תרבות, קולינריה, ארכיטקטורה, טבע וגם קפה. 11 המלצות היכן לבקר ומה לעשות

גן הפעמונים
 בבנימינה חוגגים השנה 100 שנים להיווסדה. המושבה בנימינה נקראה כך על שם תחנת הרכבת "בנימינה" שנקראה על שם הברון הידוע אברהם בנימין אדמונד ג'יימס דה רוטשילד. הקימו אותה בני העולים מהעלייה הראשונה והיא התבססה על חקלאות. בשנת 2003 איחדו את בנימינה עם גבעת עדה לרשות אחת. גבעת עדה נוסדה כמושבה ב-1903 ונקראה על שם אדלהייד- עדה רוטשילד אשתו של הברון.

שני הישובים נמצאים בבקעת הנדיב בין שדות, מטעים וכרמים. בסיור בלוגרים בו השתתפתי  בבנימינה וגבעת עדה עם אושרת דוברת המועצה ורחל רנגיני יועצת התיירות גיליתי פינות חמד מפתיעות ונהדרות ויש לי המלצות לוהטות עבורכם היכן לבקר ולחוות, היכן לאכול, סדנאות מיוחדות, משתלה מיוחדת, פטיסרי, הכרות עם עולם הקפה, גן פעמונים קסום ועוד.

במה נתחיל? נתחיל בהכרות עם המושבה ונבקר ב"בית ימי בנימינה"

בית ימי בנימינה הוא מרכז מבקרים למורשת המושבה שיחזיר אתכם אל העבר של ראשית ההתיישבות. המרכז ממוקם במבנה אותנטי בן כ- 100 שנה שעבר שיחזור ושיפוץ. נכנסים אליו דרך שחזור של חדר הנראה כקרון רכבת. כי הרי בנימינה היא הישוב היחידי בארץ שנקרא ע"ש תחנת רכבת ומשם מסיירים בין החדרים המציגים את העבר באופן מרתק, אינטראקטיבי ותוך שימוש באמצעים ויזואליים חדשניים.

מנחשים מה זה? אגלה לכם שמדובר בשובך יונים בן 100 שנים


ומה זה?
זו אסלה שהוצבה בכל חדר במלון ובבוקר היו שופכים את התכולה

מהנה מאד לסייר במקום, לנסות לנחש למה שימשו המוצגים וללמוד על חיי התושבים לפני מאה שנים ובתקופת המנדט הבריטי ולשמוע את סיפורי המעברה.


אהוד מנור יליד בנימינה

הבית משמש גם כמרכז מידע לתיירות במושבה, מארח אירועי תרבות וניתן להזמין גם סיורים באזור. למשל: סיור מזמר בעקבות אהוד מנור, סיורי היסטוריה ועוד.

מחיר כניסה: 15 ₪ לילד, 20 ₪ למבוגר

מיקום: רחוב הכרמל 55, בנימינה

שעות פעילות: א'-ו' בין השעות 9.00-15.00- יש לתאם מראש הגעה

טלפון: 04-6289119

לאתר של בית ימי בנימינה-  לחצו כאן

פייסבוק- לחצו כאן

ואחרי שהכרנו וטיילנו הגיע הזמן לקולינריה: לקפה טוב, אוכל מצוין ופטיסרי מעלף.

קפה בנימינה

הבעלים רועי

קפה בנימינה הוא הרבה יותר מבית קפה. רועי הבעלים הגיע מתחום ההייטק ולפני תשע שנים פתח חנות מקצועית שהתמחתה במכירת קפה איכותי. החנות הפכה אט אט לבית קפה שבו ניתן לחוות קפה איכותי ומעולה ולעשות הכרות עם עולם הקפה. יש במקום מגוון ענק של מותגי קפה עולמיים שניתן לרכוש. יש במקום מכונות קפה ידניות ואוטומטיות ויש את כל האביזרים שצריכים כדי ליהנות גם בבית מקפה מושלם.

מבחר עצום של מוצרים לקפה
פולי קפה שונים מארצות שונות


אני העדפתי שוקו קר

רועי מציע מגוון של סדנאות והרצאות בנושאי קפה ומארח קבוצות מטיילים בבית הקפה הפסטורלי והיפה. ניתן להתייעץ אתו גם בנושאי סיורים באזור. המוצרים בחנות נמכרים בכל רחבי הארץ ויש שרות משלוחים.


מיקום: רחוב המייסדים 12, בנימינה

שעות פעילות: ג'-ו'- 07.30-13.30 ב, ד, ה – 07.30-18.00

לאתר של קפה בנימינה- לחצו כאן

פייסבוק- לחצו כאן

אינסטגרם- לחצו כאן

בורג' בנימינה

הסיפור של בורג' בנימינה מיוחד במינו. חאן הבורג' נבנה במאות ה-18 וה-19 בימי שלטון התורכים והוא יושב על שרידים קדומים של מקום יישוב מהמאה הראשונה לספירה. הברון רכש את אדמת הבורג' וחילק אותם לאיכרי זיכרון יעקב שהיו נשארים ללון בחאן בזמן הקציר והדיש.

כיום, לאחר שעבר תהליכי שימור הוא משמש גן אירועים והאווירה בו מיוחדת במינה.  ניתן לערוך בו אירועים משפחתיים, אירועי חברות והפקות ענק.

אנחנו הגענו ל"בוהריים בצהריים" ארוחת בוקר- צהריים המבוססת על חומרי הגלם המקומיים והקפדה על טריות. זו הייתה ארוחה נהדרת שהכין לנו השף יונתן בר הכישרוני. מבחר סלטים, שקשוקות, מאפה בצק תורכי מופלא עם בשר מתובל ועוד. ארוחה שהיא עונג גדול.





קינוחים טבעוניים

מיקום: בורג' בנימינה- בנימינה- גבעת עדה

שעות פעילות: ב'-ו'- 14.00-19.00

לאתר של בורג' בנימינה- לחצו כאן

פייסבוק- לחצו כאן

אינסטגרם- לחצו כאן

מסעדת פלוג'י


המסעדה נמצאת במקום נחבא אל הכלים וקסום ממש. עם חצר גדולה ומרווחת שנעים מאד לשבת בה ולאכול בנחת. המסעדה היא עסק משפחתי ופועלת מעל 14 שנים. השף הוא שאול הבן הממשיך ועיצוב המסעדה נעשה על ידי אחיו שלמד בבצלאל.

אפשר לרכוש במסעדה מוצרים מהמעדנייה- לחמים, גבינות, נקניקים, יינות וסלסלות פיקניק.

בבוקר מציע המקום בר משקאות של מיצים טבעיים, שקשוקות וסלטים, כריכים, מאפים וקינוחים. החל מהשעה 12.00 מוגשות מנות מהתפריט ויש גם אפשרות לtake away.

מתחילים עם סנגריה. לחיים

בתפריט הצהריים תמצאו סלטים שונים, פסטות, המבורגר, דגים ועוד. יש גם מנות ילדים והמחירים נוחים. (לדוגמא: המבורגרים בסביבות 60 ₪, פילה דניס- 75 ₪, פיצה מרגריטה 48 ₪)

יש אפשרות לקיים במקום אירועים פרטיים ובמוצ"ש יש מוזיקה ומאכלים מהמעשנה, הגריל והטאבון.

אנחנו אכלנו סלט בורטה קאפרזה מעולה וטעים, סלט עיזים, רביולי ארטישוק מומלץ במיוחד ומעלף ורביולי סלק נהדר ולקינוח טראפלס מדהימים.






מיקום: רחוב הגיבורים 16, בנימינה

שעות פעילות: ימים ב'-ה'- 8.00-16.00, ששי- 8.00-15.00 שבת-12.00-17.00

טלפון: 04-638-9628

לאתר מסעדת פלוג'י – לחצו כאן

פייסבוק- לחצו כאן

אינסטגרם- לחצו כאן

יקב ראובן

היקב נמצא בגבעת עדה בסמוך מאד לכרם המשפחתי. יש בו מרכז מבקרים קטן ונחמד המעוצב בסגנון כפרי וניתן להגיע לטעימות יינות המלווה בהרצאה על דרך הפקת היין, סיור בין החביות, כיבוד וגם ארוחות.


איילה ואילת

היקב הוא משפחתי והוקם ב-2005 ע"י איילה ואילת בן משה ממשפחת כורמים וותיקה. היקב קרוי על שם אביו של אילת ראובן. היקב מייצר כ-2000 בקבוקי יין בשנה.

במרכז המבקרים מציעים למתארחים מספר אפשרויות: הרצאה וטעימות 3 סוגי יין- 50 ₪. הרצאה, טעימת 3 סוגי יין ופלטת גבינות ולחמים- 90 ₪, הרצאה וטעימת 3 סוגי יין ובראנץ'- 120 ₪.

יש לתאם הגעה מראש.



מיקום: רחוב הזית 7, גבעת עדה

טלפון: 052-2840823

אתר יקב ראובן- לחצו כאן

פייסבוק- לחצו כאן

אינסטגרם: לחצו כאן

חוות עץ השדה

חוות עץ השדה שוכנת ברחוב הראשונים בגבעת עדה. החווה היא ביתם של בני משפחת טפרברג, שמונה דורות בארץ ישראל ו-5 דורות בגבעת עדה. את סיפור המשפחה הידועה ניתן לקרוא באתר החווה. כיום, חצר החווה משמש מרכז תיירות שבו משמרים את המורשת וההיסטוריה של המושבה ועורכים פעילויות.

בנוסף, בני המשפחה מפיקים שמן זית איכותי, המבטא שורשיות ומורשת וכל בקבוק או פח שמן נושאים את תמונת אב המשפחה. לצד שמני הזית האיכותיים שאף זכו בפרסים, פיתחו בני המשפחה סדרת ממרחים משמן זית וזיתים וסדרת מוצרי קוסמטיקה הנמכרים במקום.





ניתן להגיע לביקורים במקום ולצפות בסרטון על מורשת המשפחה. יש אפשרות גם לקבוצות ולטעימת יינות וממרחי המקום. זאת בתיאום מראש. ניתן להגיע לסדנאות קולינריות וכן להזמין ארוחות בוקר וכריכים. המקום רחב ידיים ויש גם פינת חי גדולה עם נחשים (הם ישנו כאשר הגענו ולא יכולתי לצלם)

מידי יום ו' מתקיים במקום שוק איכרים תוסס וגדול עם מיטב התוצרת של חקלאי האזור. בין השעות 8.00-13.00

במקום נמצא גם הסטודיו של רחלי טפרברג עם כלי הקרמיקה המרהיבים שהיא יוצרת ומוכרת.



מיקום: רחוב הראשונים 9, גבעת עדה

טלפון: 04-6288306

אתר עץ השדה- לחצו כאן

פייסבוק- לחצו כאן

אינסטגרם- לחצו כאן

רון פטיסרי

הפטיסרי של שף קונדיטור רון בולוטין הוא משהו מיוחד במינו. המיקום חדש דנדש רק יצא מהניילונים ובמקום נמכרים היצירות הטעימות של השף ונערכות סדנאות אפייה שונות.

רון אהב מאז ומתמיד את תחום הקונדיטוריה ולמד אצל "אסטלה". אך מכיוון שלמשפחה הייתה סוכנות ביטוח הוא נכנס כמנהל לסוכנות הביטוח המשפחתית. עד שהגיעה הקורונה שטרפה את הקלפים ורון עשה הסבה והפך לקונדיטור במשרה מלאה.





טעמנו אצלו מאפים מדהימים, גם כאלה ללא גלוטן ויש לי רק מילה אחת וואוו. חובה לבקר ולטעום או להגיע לאחת מהסדנאות שהוא עורך.

מיקום: המייסדים 30, בנימינה

טלפון-    052-253-3333         

בפייסבוק- לחצו כאן

אינסטגרם- לחצו כאן

ואחרי ששבענו ונהנינו מאוכל משובח, קפה נפלא, מעדנים ויין הגיע הזמן לתרבות, אמנות, וגן פעמונים מופלא.

ביקור בבתי אמנים

האמנית דליה ברונובר





מעצבת ויוצרת בחומר וברוח, מלווה נשים בתהליכי למידה והתפתחות ומייצרת מגוון מוצרים צבעוניים ומעצימים. המוצרים אותם יוצרת דליה מוצעים למכירה.

היא מקיימת מגוון סדנאות יצירה בביתה ומעגלי סריגה.

מיקום: שביל החלב 11 בנימינה

טלפון: 052-294-8487

אתר- לחצו כאן

פייסבוק- לחצו כאן

אינסטגרם- לחצו כאן

האמנית אירית גבריאלי




אירית יוצרת בקרמיקה, בוגרת המחלקה לעיצוב קרמי בבצלאל. מעבירה קורסים וסדנאות חד פעמיות בשיטה ייחודית אותה פיתחה.

היא מציעה מגוון סדנאות- סדנאות חד פעמיות בסופ"ש הכוללות ארוחת בוקר מפנקת. כמו כן יש גם סדנאות צביעה על כלים מוכנים. ניתן גם להתאים סדנאות אישיות לאירועים שונים ולגילאים שונים.

בנוסף, ניתן לעשות הזמנות לכלים אישיים, מערכות אוכל, גופי תאורה, כיורים, או להגיע ולקנות מן המוכן- כוסות, קעריות קערות, אגרטלים, סכומיות, מערכות פסח, מזוזות, חנוכיות. תכשיטי פורצלן וסיכות פורצלן.

מיקום: האפיק 5, בנימינה

טלפון: 050-468-1820

אתר- לחצו כאן

בפייסבוק- לחצו כאן

משתלת סוקה

משתלת סוקה היא חווה לגידול סוקולנטים,קקטוסים ובונסאי השוכנת בלב השדות המוריקים של האזור. החווה היא מהגדולות בארץ ומספקת צמחים למשתלות ברחבי הארץ. מייצרת עציצים ממותגים לחברות, עסקים ואירועים.

אנחנו התנסינו במקום בסדנת סוקולנטים ולמדנו כיצד משרישים ומגדלים סוקולנטים ועיצבנו עציץ מרהיב. זו הייתה חוויה מהנה וכיפית ונהניתי ליצור בעצמי עציץ כה מיוחד.




החווה מציעה לקהל סדנאות שונות הכוללות סיור בחווה היפה, הכרות עם הצמחים אותם הם מגדלים, אופן הטיפול וכיצד מייצרים סוקולנטים. הסדנאות מתאימות הן למגזר הפרטי והן לעסקי. בנוסף, מציעה החווה מבחר מארזי שי לאירועים שונים, לחברות ועסקים וגם לחתונות.

מיקום: משק רותם פיין

טלפון: 050-696-0418

אתר- לחצו כאן

פייסבוק- לחצו כאן

אינסטגרם- לחצו כאן

גן הפעמונים

באווירה כפרית פסטורלית מעבר לשער ברזל כחול מצאנו גן קסום, עשיר בצמחייה ויופי. הגן הוא פרי יצירתם של לינט ונדב שטיפחו אותו במשך שנים. הגן שופע צמחייה, עם פינות ישיבה שלוות ומרגיעות.




בנוסף, יש בגן סטודיו גדול המשמש מרכז הוליסטי. לינט מורה לתנועה הוליסטית מעבירה סדנאות וחוגים לנשים. בשיעוריה היא משלבת יוגה, פילטיס ומדיטציה וכן מטפלת בצבעים.

במקום נמצאת גם הגלריה של נדב ובה הוא מציג את יצירותיו מאבני קריסטל וצדפים.

בני הזוג אף הקימו סוויטת אירוח זוגית ומקסימה לזוגות הרוצים ליהנות מהאווירה המיוחדת שבמקום.

ניתן לשכור את הגן והמתחם לאירועים פרטיים עד 50 איש.

מיקום: רחוב החורש 25, בנימינה

טלפון: 050-554-4972

בפייסבוק- לחצו כאן

סיורי אופניים והשכרת אופניים

סיורים באזור בנימינה, בקעת הנדיב, נחל התנינים ועוד ניתן לעשות גם באופניים. תחנת האופניים בבנימינה מציעה השכרת אופניים ליחידים וקבוצות למבוגרים וילדים.

מסלולי האופניים משולטים ומותאמים לרמת הרוכבים והם ברובם על דרכי כורכר בשטח מישורי וקל לתנועה.

שעות פעילות: 08.00-19.00

טלפון: 052-4559052

אתר- לחצו כאן

 








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה