רשומות

יום ראשון, 30 ביולי 2023

קבלו המלצה לטיול קיצי קריר, תוסס , חוויתי ומפתיע. היכן? בראש הנקרה.

היכן מטיילים בקיץ בלי להזיע ושיהיה קליל, מיוחד וחוויתי? יש לי המלצה נהדרת עבורכם. הגיעו לראש הנקרה- בנקודת הגבול הצפונית על קו חוף ים התיכון. מבטיחה לכם חוויה מרהיבה לכל המשפחה. תגיעו לנקרות עם הרכבל, תבקרו במנהרת הרכבת המנדטורית ותצפו בסרטון מעניין. תשלבו רכיבה ברכב חשמלי וסיור במשאית שטח אל שמורת רכס הסולם ובלילה תצאו לסיורי עששיות.

אנחנו בחרנו לבקר בראש הנקרה בשבת בבוקר. קמנו מוקדם, ארזנו את הילדודס ונסענו צפונה.

התחלנו את הביקור עם ירידה ברכבל, ירידה קצרצרה ונוף מדהים. הגענו אל מנהרת הרכבת המנדטורית וצפינו בסרטון המספר באופן קליל ומתאים גם לילדים על ההיסטוריה של המקום ואז עברנו לטייל בקצב שלנו בין נקרות הסלעים והמפגש עם הים. אחד היתרונות הבולטים של אתר ראש הנקרה הוא העובדה שלא משנה כמה חם ולח בחוץ, הסיור בין הנקרות הנמצאות ממש בתוך סלע ההר הוא מוצל ונעים לחלוטין, אפילו קצת קריר.
הסיור מלווה בנופים מרהיבים ואפשרויות לתצלום תמונות ייחודיות ועוצרות נשימה.

צפייה בסרטון

לאחר הסיור בחרנו להמשיך עם שתי אטרקציות נוספות, מתוך האטרקציות המוצעות במקום שהם:

1. שילוב שלרכיבה על אופניים או טיול ברכב חשמלי לאורך טיילת החוף; להשכיר אוזניות להדרכה קולית ב-6 שפות כאשר המבקרים עוברים ב-12 תחנות שמע שונות בהן מקבלים הדרכה על ההיסטוריה של האתר, הגיאולוגיה המיוחדת, החי והטבע; ליהנות בבית הקפה 'קפה מול הים' ו'הצוק בנקרות' עם תפריט אוכל קיצי קליל, שתייה מגוונת וקפה טוב מול אחת השקיעות היפות ביותר בארץ.

2. גליל על גלגלים- מדי יום ייערכו סיורי שטח במשאית שטח פתוחה אל שמורת החורש המקסימה- שמורת רכס הסולם המשתרעת על פני 1,200 דונם. בואו לראות את הגליל המערבי בצורה מיוחדת, מזווית שלא הכרתם, במהלך המסלול ייהנו הנוסעים מהדרכה קולית ומנוף גלילי מרהיב 'ממעוף הציפור'. הסיור כולל גם הדרכה איכותית ועצירה לאבטיח קר במצפור על פני הרכס.

משך הפעילות כשעה.

שעות יציאת הסיורים: 11.30-13.00-14.30-16.00

גליל על גלגלים קרדיט ליאת הלוי כהן

3. פעילות לילה באתר- לאחר סגירת האתר, בימים שונים במהלך החודש ייפתח האתר מחדש החל מהשעה 19:30 לסיורי עששיות ליליים הכוללים נסיעה ברכבל המואר אל הנקרות הימיות וסיור מודרך בנקרות לאור עששיות. נלמד כיצד נוצרו הנקרות ולמה דווקא כאן, נעלה על הגשר המפורסם שעליו עברה הרכבת המנדטורית שאף הובילה לארץ מעפילים ונשמע את הסיפור המרתק על הלילה שבו המחתרות פוצצו את גשר הרכבת. משך הפעילות: שעה ורבע. הסיור בהרשמה מראש באתר   https://www.rosh-hanikra.com/

סיור עששיות קרדיט ליאת הלוי כהן

אנחנו נסענו ברכב קלאב קאר חשמלי מאתר ראש הנקרה לאורך כביש הטיילת המקביל לחוף בצת [היום מוגדר כבר כשמורת טבע ימית], נסיעה ממש נעימה ומדליקה, רוח בריזה בפנים נוף משגע ואפשרות לעצור בכל נקודה שנבחר לאורך הטיילת ואפילו לרדת לחוף ולשכשך את רגלינו במים. אנחנו בחרנו לעצור באזור חוף בצת היכן שהחברה להגנת הטבע דאגה להקים מעין חווה קטנה לשמירה על קיני ביצי צבים [בתקווה שיזכו לבקוע ולהגיע לים בשלום].
נסענו ונהנינו קרוב לשעה ברכב החשמלי.

כאשר חזרנו עלינו לאטרקציה חדשה ונוספת בראש הנקרה- "גליל על גלגלים" נסיעה במשאית במעלה רכס הסולם הצמוד לראש הנקרה, נסיעה באזור שלא ניתן כמעט להגיע אליו עצמאית. הנסיעה לוותה בהסבר רדיופוני על האזור ההררי הייחודי וגם על השכנים הלבנונים מצפון שמן הסתם רובם אינם רוצים בטובתנו. בסיום הנסיעה הגענו לנקודת תצפית מרהיבה מהנקודה הצפונית ביותר בארץ המשיקה לים אל עבר כיוון דרום לנהריה, עכו ואפילו ניתן לראות את רכס הכרמל מבצבץ לו.

לסיום אמליץ למי שנוסע לבקר באתר הייחודי הזה לדאוג להגיע עם בגד ים בהישג יד ובדרכו חזרה הביתה לא לוותר על כניסה לים באחד החופים באזור או אפילו שכשוך בבריכות המים הטבעיות שנוצרו באזור אכזיב והסביבה.

שימו לב: באתר מועדון התיירות ראש הנקרה www.rosh-hanikra.com   תוכלו ליהנות מהחנות הווירטואלית העשירה בה מוצעים לרכישה כרטיסים מוזלים לשלל האטרקציות, לינות, קולינריה ומגוון חוויות של אתר הנקרות ואתרי תיירות נוספים בגליל המערבי!