רשומות

יום שישי, 25 במרץ 2022

חג פסח תשפ"ב מתקרב. אילו יינות תבחרו לשולחן החג? אני ממליצה על יינות טפרברג


אצלנו במשפחה יינות הם חלק ממרבית הארוחות אנו נוהגים לשתות חצי כוס יין אדום עם ארוחת הצהריים ולעיתים בארוחת הערב. לא מחכים לארוחות חגיגיות או לאורחים. לא ממש מתאימים את היין המיוחד לאוכל מסוים. לוגמים את היין שאוהבים במידה ובמתינות. אני אוהבת יינות קלילים ורעננים, המתאימים לאקלים הים תיכוני שלנו. בן הזוג מעדיף יינות עוצמתיים ועשירים יותר. המוטו שלנו הוא "שותים את מה שטעים לנו ומתי שמתחשק לנו".

ביקב טפרברג מבינים את הראש שלנו וחושבים כמונו שאין צורך בכללים ואפשר בהחלט לשבור אותם. שאפשר לצאת מהמסגרת ולעשות דברים אחרת. כמו, למשל, לצאת מוקדם מהעבודה ולעשות פיקניק. לא לחכות לסופ"ש ולאכול ארוחה גדולה עם יין ועם החברים דווקא ברביעי. בטפרברג אומרים שלא צריך סיבה כדי לשתות יין, עם החברים, המשפחה, או לבד. מתי שמתאים וטוב לנו ומרימים כוס לחיים ולחיי מסורות חדשות!




אז אילו יינות תלגמו בחג הפסח? ביקב טפרברג ממליצים לנו לחגוג עם מגוון בצירים חדשים שיככבו על שולחן החג. ולא רק בחג אלא בכל הזדמנות מתאימה. הבה נרים כוס לקראת אביב נעים ופורח, לקראת התחלות חדשות ולקראת "מסורות חדשות"

היינן הראשי של יקב טפרברג מזה כ-20 שנה, שלמה (שיקי) ראוכברגר, ממליץ לנו על 2 יינות ואני חושבת שכדאי מאד להקשיב לו. אלו המלצותיו:

מלבק אסנס 2018 – מחיר מומלץ לצרכן – 100 ₪



יקב טפרברג. צילום איל קרן. 100 שח. יין מלבק אסנס 2018

יין בעל צבע מלא עוצמתי ועמוק , באף עולות ארומות מורכבות ועשירות של פירות צעירים ושחורים עם נגיעות טבק , שוקולד ועץ אלון צרפתי. בפה היין רך ,בעל גוף מלא ,טנינים בשלים , איזון וסיומת ארוכה וטובה. היין התבגר 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי, והוא מומלץ כיין למרכז השולחן בארוחות ערב חגיגיות, עם מאכלים מתובלים.

 

זה היין שהבן הזוג אוהב במיוחד. לדבריו, מדובר ביין עשיר, איכותי שמתאים מאד לארוחות בשריות ולאירוח.

 

אינספייר דבוקי , גוורצטרמינר ופרנץ קולומבר  2021 – מחיר מומלץ לצרכן – 75 ₪


יקב טפרברג. צילום איל קרן. 75 שח. יין אינספייר דבוקי, גוורצטרמינר ופרץ קולומבר 2021.

בלנד לבן בשילוב יחודי בין זנים שונים המתאחדים לכדי יין שלם והרמוני. הזן המוביל ביין זה הינו זן הדבוקי , זן עתיק ומסורתי בארץ המעניק אף עשיר התורם עם הזנים האחרים ניחוחות פרחוניים ופירותיים בשילוב תיבלון מאופק. היין מאופיין במרקם רך ונעים, יש בו שילוב עסיסי בין מתיקות פרי לחמיצות עדינה ומענגת. מומלץ כיין מלווה לבראנץ' או במפגש בין חברים, גם מחוץ לבית – בטיול או בפיקניק .

 

זה היין שלי. רענן, פירותי, נפלא בלוויית גבינות ופירות. כייפי במיוחד וטעים. אני אוהבת ללגום אותו בלגימות קטנות, להתענג על הטעם , הנינוחות והנעימות.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה