רשומות

יום שבת, 13 בנובמבר 2021

מסעדת CHEESE& WINE ROOFTOOP RESTAURANT בירושלים מציעה אוכל משובח ונוף עוצר נשימה במיקום מושלם


 




ירושלים היא אחת הערים היפות והמיוחדות בעולם. אני שמחה לבקר בה ותמיד מוצאת מקומות חדשים ומרתקים. התמהיל המיוחד שיש בה של חרדים, מוסלמים וחילוניים של חדש ועתיק, של שווקים, של מוזיאונים, של נופים מרהיבים, משרה עלי אווירת חו"ל. בטיולים הרבים שלי בעיר עברתי לא אחת ליד מתחם נוטרדאם, ידעתי שהוא משמש כמלון לצליינים נוצרים ותמיד התפעלתי מהמבנה היפהפה והמרשים המזכיר מבנים רנסנסיים צרפתיים. לא ידעתי שיגיע היום ואשב על גג המלון המדהים, אצפה במראה המרהיב של מזרח ירושלים הנשקף ממנו ואוכל ארוחה מצוינת וטעימה מול הנוף.






רק לאחרונה נודע לי כי על גג המלון, בקומה הרביעית, שוכנת מסעדת WINE ROOFTOP &CHEESE  שנפתחה מחדש (לאחר הסגר בעקבות הקורונה) ופועלת כרגע בסופי שבוע בלבד.

המסעדה המרשימה מציעה לסועדיה נוף מדהים ומבחר מגוון של גבינות מכל העולם, יינות מובחרים ומנות בשר, דגים ופסטות. צוות המסעדה דובר אנגלית בלבד ומחירי התפריט הם בדולרים. כך שלגמרי מרגישים שנחתנו בחו"ל. אנחנו הגענו למסעדה לקראת הערב, המסעדה הייתה מלאה ורוב הסועדים בחרו לשבת במרפסת ולאכול מול הנוף, אך יש אפשרות גם לשבת בפנים אם קר מדי. היה אכן קריר, בכל זאת מדובר על ערב נובמבר והרוח נשבה, אבל יש חימום ולא הייתי מוכנה לוותר על הנוף ועל אווירת השלווה והיופי. זו הייתה חוויה מיוחדת במינה.



מקרר הגבינות והיין בכניסה למסעדה



המרפסת

לאכול מול הנוף




בכניסה למסעדה מוצב מקרר ענק המציג את מבחר הגבינות שהמסעדה מציעה. אני קצת מצטערת שלא בחרנו במנת פתיחה של פלטת גבינות, כי זו הייתה הזדמנות לטעום גבינות ייחודיות מכל העולם. אבל, אעשה זאת בפעם הבאה כשאגיע למסעדה.

איזה יין תבחרו

מבחר היינות גם הוא גדול במיוחד, לאחר התייעצות עם המלצר בחרנו בפינו נואר צרפתי וזו הייתה בחירה מצויינת. זה יין לא כבד, מתגלגל נינוח בחלל הפה, מאוזן ובעל ארומה של פירות יער. מחיר כוס 10 $.




למסעדה מטבח פתוח ומהנה לצפות בשפים המכינים את המנות מול עיניי הסועדים. המטבח מבהיק והמנות יוצאות בקצב מסחרר. ובכלל, השירות במסעדה מוקפד ומשובח במיוחד.




לאחר שסיימנו להתפעל מהנוף המשגע, התחלנו עם מנות ראשונות:

קרפצ'יו בקר- פרוסות דקיקות של בשר נע המושרות במרינדה, עלי ארגולה ושבבי גבינת פרמזן, מוגש עם טוסטונים קלויים וחביבים (16$ )- זו מנה קלאסית, אהובה עלינו. המרינדה הייתה עדינה בטעמיה והשתלבה היטב עם הארגולה והפרמז'ן.





כדורי ארנצ'יני- מנה ידועה מהמטבח האיטלקי. כדורים הממולאים באורז, פטריות, גבינת פרמז'ן ושום. הוגשו שלושה כדורים גדולים על רוטב קרמי. (19 $) מנה מצוינת, טעימה מאד והתלהבנו ממנה.



סלט גורגונזולה – סלט עז טעמים כאשר גבינת הגורגונזולה שולטת ונותנת לו את צביונו. אהבתי מאד את הסלט העשיר שמגיע עם עלי בייבי, אגוזים, עגבניות שרי ופרוסות תפוח דקיקות. (15$ ) ממליצה בחום.




מנות עיקריות

פילה מיניון- זו מנה וואו, אחת הטעימות שאכלתי. מידת העשייה נקבעת על ידי הסועד. אנחנו ביקשנו מדיום ואכן כך הגיעה. מלווה בירקות מאודים ורוטב לבחירה- רוטב פטריות, רוטב יין אדום או רוטב פלפל. בחרנו ברוטב יין אדום. הבשר היה עסיסי ורך, הרוטב נהדר וכל ביס לווה בצקצוקי שפתיים. (42 $)




סלמון אפוי- מנה קלאסית מלווה בירקות מאודים, תפוח אדמה אפוי ורוטב שום-לימון. זו מנה טעימה, לא כבדה והרוטב הקפיץ אותה והוסיף טעם. (29 $)






קינוחים

הזמנו כנאפה וסופלה שוקולד (9 $) אני התלהבתי מהכנאפה שהגיעה חמה ועם גלידה מעליה. שילוב טעמים מנצח. בן הזוג טען שהסופלה השוקולדי טעים יותר. אני חולקת עליו וממליצה על הכנאפה.







לסיכום, מסעדה מיוחדת במינה, עם נוף מדהים של מזרח ירושלים, המציעה חוויה קולינרית של אוכל גורמה, גבינות מכל העולם, מבחר יינות ענק מכל העולם, מנות בשריות איכותיות, שירות מוקפד ואווירת חו"ל. בעיניי, מסעדה שחייבים לבקר בה ואם מגיעים אליכם אורחים מחו"ל, זו המסעדה שהייתי לוקחת אותם אליה. אנחנו הגענו למסעדה ביום ששי לאחר בילוי באופרה וזה היה מושלם!

המסעדה אינה כשרה.

לאתר המסעדה- לחצו כאן

פייסבוק- לחצו כאן

 

בשיתוף עם מסעדת WINE ROOFTOP &CHEESE  

 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה