רשומות

יום שבת, 27 בנובמבר 2021

על "רצח במעון הכומר" ו "מודעת רצח" של אגתה כריסטי


 

בשבוע שעבר ירדנו לנופש בים המלח. ידעתי שזו הזדמנות מצוינת לצלול לספריה של אגתה כריסטי ולקחתי איתי את שני ספריה שיצאו לאחרונה בהוצאת עם עובד- רצח במעון הכומר ומודעת רצח.

לקרוא את אגתה כריסטי מול נופי ים המלח, שלווה ושקט סביב, זה תענוג אמיתי. בשבילי, אגתה כריסטי היא הקלאסיקה של ספרי מתח. המלכה הבלתי מעורערת ותמיד רעננה ומרתקת. כלל לא חשוב אם קראתי כבר את הספר. אני אוהבת לחזור לעבר, אל עולם שקיים רק בספרים או בסרטים. עולם איטי יותר, שלו יותר וכל כך אחר מההווה שלנו. תיאוריה של כריסטי מצליחים לגרום לי לשקוע אל העולם שהיא מתארת, אל חיי הכפר באנגליה והטיפוסים המיוחדים שבו.

"רצח במעון הכומר" הוא הספר הראשון בסדרת מיס מארפל. הקשישה חדת העין, הפקחית והחקרנית, המצליחה לפתור תעלומות בדרכה. העלילה הפעם עוסקת בקולונל פרותרו שנמצא ירוי בחדר העבודה של הכומר המקומי. מיס מארפל נחלצת לעזרת המשטרה במציאת הרוצח. היא מגלה שלהרבה מתושבי הכפר היתה סיבה טובה לרצות במותו של הקולונל. וכך, אני פוסעת בעקבותיה של מיס מארפל, בדרך מפותלת, מלאת תהפוכות, מסקרנת ומותחת, מנסה למצוא מי הרוצח לפני שאגיע לסיום המפתיע שרקחה עבורי אגתה כריסטי. הפעם כשלתי, לא הצלחתי למצוא מיהו. אבל, לזכותי יאמר שלא קפצתי לסוף כדי לגלות.

"מודעת רצח" הספר השני שקראתי, מתרחש גם הוא בכפר. בעיתון המקומי של הכפר מתפרסמת מודעה משונה שעניינה רצח האמור להתרחש בביתה של לטישה בלקלוק ב-29 באוקטובר בדיוק בשעה 18.30. התושבים הקוראים את המודעה בטוחים שמדובר במשחק או בבדיחה סרת טעם. כולם מגיעים בתאריך הנקוב לביתה של בלקלוק כדי לספק את סקרנותם ולהבין במה מדובר. בשעה היעודה כבים האורות ואנחנו מוצאים את עצמנו בלב תעלומה מרתקת. גם הפעם תעזור מיס מארפל בפתרון התעלומה ותדע למצוא את הרמזים הנכונים אשר נסתרים מעיני המשטרה המקומית.

לא צריך להיות מאוהדיה של אגתה כריסטי (כמוני) כדי ליהנות מספריה. אם אתם רוצים לשקוע לעולם אחר, תמים ושלו יותר, אך מרתק ומסקרן, אלו הספרים עבורכם. לעומת ספרי מתח עכשוויים, אלימים הרבה יותר, קשוחים, מהירי קצב וסגנון, ספריה של כריסטי מאתגרים אותנו לחשוב, לעקוב אחר הרמזים, לנסות לפתור את התעלומה וזאת היא עושה בסגנון הייחודי לה, עם הומור, שנינות וחן רב.

רצח במעון הכומר- הוצאת עם עובד. תרגמה מאנגלית: מיכל אלפון. עורכת הסדרה: מאיה פלדמן -328 עמודים. 78 ₪.

מודעת רצח- הוצאת עם עובד. תרגמה מאנגלית: מיכל אלפון עורכת הסדרה: מאיה פלדמן. 348 עמודים. 78 ₪.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה