רשומות

יום שבת, 22 בפברואר 2020

בית המלון COLONY חיפה- שמורה היסטורית ונוסטלגית המשמרת את אווירת המאה ה-19


מה דעתכם על לינה במלון מהמאה ה-19 המשמר את אווירת התקופה? כן, יש מלון כזה בארץ והוא נמצא בחיפה בלב המושבה הגרמנית. התארחנו בו השבוע והרגשנו כאילו קפצנו אחורה בזמן, לתקופה בה שלטו הבריטים בארץ והטמפלרים בנו את חיפה.

חיפה היא אחת הערים היפות בארץ, החל ממרומי הכרמל ועד לחופי הים השלווים. העיר התחתית של חיפה עברה בשנים האחרונות שינוי מקיף והאזור תוסס וחי, מלא בפאבים, מסעדות, בתי מלאכה קטנים, בוטיקים ומשרדים. בעיר התחתית נמצאת המושבה הגרמנית שהיא מהמקומות היפים ביותר, הנוף הנשקף ממנה אל הגנים הבהאים הוא מדהים, המבנים העתיקים שנשתמרו מתקופת הטמפלרים, מגוון המסעדות, בתי הקפה, כל אלה הופכים אותה למקום בלתי נשכח ומומלץ מאד לביקור.

הנוף הנשקף מהמלון

מלון COLONY שוכן בלב המושבה הגרמנית. המלון הוקם בשנת 1905 על ידי משפחת אפינגר ונקרא על שמם. המשפחה הייתה חלק מקהילת הנוצרים הטמפלרים והאחיות קריסטן והלנה הפעילו את המלון כשאחיהן גוטלוב מסייע להן בניהול הפיננסי והאדמיניסטרטיבי. זה היה כבר אז מלון בוטיק שנועד לאכסן את נכבדי היישוב. ואכן, הוא היה חביב מאד על הקצונה הבריטית וועדת פיל הידועה שמונתה ע"י השלטון הבריטי, כדי למצוא פתרון לקונפליקט היהודי –ערבי שהתה תקופה ארוכה במלון. (למעלה בצילום)



לובי מלון קולוני

לאחר קום המדינה, נקנה המלון ע"י ניצול שואה בשם שמואל דרזנר והוא המשיך להפעיל אותו עד שנת 1978. בשנים לאחר מכן הוא נותר סגור עד שבשנת 2006 רכשה את המבנה חברת "מורובטי נכסים" שיפצה את המבנה, תוך הקפדה על שימורו. בשנת 2009 נפתח המלון לקהל.

מנכ"ל המלון מיקי הייב ואנוכי


את המלון מנהל, כיום, מיקי הייב, אותו פגשנו כשהגענו למלון. הוא סייר אתנו במלון וסיפר על השינויים והשיפוצים שעברו עליו ושנועדו לשמר את יופיו וייחודו. "זה מלון עם אופי" אמר מיקי הייב "מלון שיש לו סיפור לספר והוא ייחודי ומיוחד". ואכן, כך בדיוק חשנו. הסגנון הוא סגנון אירופאי אריסטוקרטי. הלובי נראה כמו סלון מפואר בבית מהמאה שעברה. הריצוף נשתמר והוא יפהפה. מעקות העץ מקוריים וכך גם החלונות ותריסי העץ. חדר האוכל משקיף אל הרחוב והוא מעודן ומרשים מאד. אני אהבתי במיוחד את קיר הצילומים שליד המדרגות. עשרות צילומים של ראשית ימי המלון, האנשים, המשפחה, הנוף ואפילו גלויות שנשלחו מהמלון. זה כל כך מושך ומעניין.



                          ליד המדרגות- קיר הצילומים 

משפחת אפינגר שבנתה את המלון וניהלה אותו

ארבעים חדרים יש במלון ובנוסף אזורים המתאימים לכנסים ולאירועים שונים. במלון מתקיימים לא מעט אירועים פרטיים ועסקיים.

החדר שקיבלנו עוצב ושימר את אווירת האלגנטיות של המלון. מיטה רחבת ידיים, מראה בסגנון עבר, כסאות ושולחן בהתאם. האמבטיה אף היא בסגנון של פעם. אמבטיה עומדת, ענקית ומזמינה. חדר מפנק מאובזר בכל מה שנזקקנו לו לשהות נעימה- טלוויזיה, מקרר קטן, תה, קפה, חלוקי רחצה ונעלי בד, פן לשיער והכי הכי חשוב- נוף מדהים אל הגנים הבהאים.






זה הנוף אליו קמנו בבוקר

בערב ירדנו לטייל ולאכול ברחוב היפה שמלא במסעדות, בתי קפה ופאבים. היה מרתק להפוך לתיירת בעיר שלי. לראות הכל בעיניים אחרות. לטייל בין הסמטאות, לגלות מקומות שלא הכרנו, להתפעל מבתים ציוריים שהתחבאו להם בין עצי נוי ולהבין שאפשר לצאת לנופש קרוב וזה נפלא. את הערב סיימנו עם בירה קורונה וישר למיטה המפנקת שחיכתה לנו.



ארוחת הבוקר למחרת הייתה מהנה במיוחד. מבחר של סלטים, גבינות, מאפים, ביצים, עוגות וכמובן שתייה קרה וחמה. בחדר האוכל פגשנו תיירים מגרמניה ואנגליה וגם ישראלים שנהנו, כמונו, מיופיו של המקום ומהאוכל הטעים.

















בחיפה וסביבותיה יש לא מעט מה לעשות ולראות. החל מחופי הים היפים. אנחנו מעדיפים את חוף בת גלים שיש בו שובר גלים והוא שלו ונעים כל השנה. רבים אוהבים את טיילת חוף הכרמל שיש בה מדשאות ענק, מקומות ישיבה, מסעדות ובתי קפה. מקום נהדר לטיול רגוע על שפת הים. ויש, כמובן, את מוזאוני העיר, את טיילת לואי בכרמל, הרכבל, הגנים הבהאים, השוק התורכי, שוק הפשפשים, סיטי סנטר ועוד.

אז אם אתם מגיעים לחיפה, אפילו ליום אחד, קפצו להתרשם מהמלון המיוחד ולהשלמת החוויה הגיעו לארוחת הבוקר הפתוחה גם לקהל. ואם אתם מגיעים למספר ימים ומחפשים אווירה נוסטלגית- רומנטית, זה המלון בשבילכם.

אתר המלון- לחצו כאן
כתובת: שדרות בן גוריון 28 חיפה
טלפון: 04-851-3344


5 תגובות:

  1. יש סיכוי, אני לא בטוח, שבת זוגי ואני שכנו במלון הנפלא הזה , או מלון בוטיק משוחזר אחר, סביבות נמל חיפה, במשך 3 ימים. אמנם החדר לא היה גדול, ארוחת הבקר לא גרנדיוזית, אבל האווירה היתה חלומית לגמרי.
    תודה על ההמלצה

    השבמחק
    תשובות
    1. נכון, קרוב לנמל חיפה, מהמלון ניתן לראות חלק מהנמל. לפי האווירה זה המלון. נראה לי :)
      תודה אריק.

      מחק
  2. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  3. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק