רשומות

יום שישי, 7 בפברואר 2020

מסעדת NOOR בג'וליס- אוכל דרוזי אותנטי וטעים ואווירה חמה ונעימה



סיפור מסעדת NOOR בג'וליס, הוא סיפורה של אישה אמיצה ונחושה המהווה השראה ומוכיחה שאפשר להגשים חלום, גם בתנאים בלתי אפשריים.

סיפורה של בסמה חיר, בעלת המסעדה, מתחיל לפני שנים רבות. בסמה, ילידת ג'וליס התאהבה במרסל ח'יר מכפר יאסיף הסמוך. אהבתם לא התקבלה בעין יפה, הן כיוון שמרסל לא היה בן הכפר והן כיוון שהיה מבוגר ממנה. אך, השניים לא וויתרו ובסמה נישאה למרסל ועברה לגור ביאסיף.

לאחר מספר חודשים יצא מרסל למילואים ובעת סיור שגרתי עלה הג'יפ על מטען, רסיס קטן נכנס תחת עינו ועבר למוח. התוצאה- כריתת חלק גדול מהמוח ותרדמת. בסמה שהייתה בהריון, יולדת לאחר ארבעה חודשים את בנה וקוראת לו נור. עולמה נחרב עליה, היא מטפלת בבנה הקטן ונוסעת לבקר את בעלה בבתי חולים. בינתיים, מתרחש סכסוך משפחתי עם בני משפחתו של מרסל והיא נאלצת לעזוב את הבית שבנו יחדיו ולחזור לבית אמה. האם היא אישה דתיה ולבסמה לא קל להתגורר אתה ולטפל בבנה התינוק. היא כמעט ולא יוצאת מהבית, אלא רק לביקורים אצל מרסל הנמצא, כאמור, בתרדמת.

                                בסמה חיר ואני

לאחר חודשים רבים מצליחה בסמה לשכנע את בני המשפחה לתת לה ללמוד קונדיטוריה ב"מכללת השף" בחיפה. אחיה מסכים לקחת ולהחזיר אותה מהקורס וכך במשך שנה היא לומדת ולאחר מכן יוצאת לסטאז' של שלושה חודשים בקונדיטוריית שני. עם הידע וההכשרה שרכשה היא מתחילה לאפות בבית עוגות ועוגיות למשפחתה ושכנותיה. המפנה מגיע כאשר באחד הימים פונה אליה אדם מכפר מרר ומבקש ממנה שתכין עבורו 35 עוגות. הסתבר שהוא טעם מעוגותיה והתלהב. בני משפחתה מתנגדים לכך אך היא מחליטה להיענות לאתגר ואופה 35 עוגות בטוסטר אובן שלה. הלקוח מרוצה ואחיינה מחליט לעזור לה, הוא קונה לה תנור ושולחן עבודה ובמשך שנתיים היא מרחיבה את קהל לקוחותיה. השלב הבא- חיפוש אחר מקום משלה שבו תוכל לעבוד ולמכור את עוגותיה. היא מוצאת מבנה במרכז הכפר ומשפצת אותו. חשוב לה שיהיה במרכז כי כאן כולם רואים אותה ונוכחים שאין לה מה להסתיר. היא לוקחת הלוואה עסקית ובסוף התהליך בעלה נפטר. בסמה מחליטה לפתוח בית קפה ולהגשים חלום. מעשה שכלל אינו מקובל במנטליות הדרוזית. אישה לבד, אלמנת צה"ל תפתח בית קפה במרכז כפר שמרני? בסמה לא מוותרת ובית הקפה מצליח והופך להיות מרכז לצעירי הכפר. ומכאן הדרך לפתוח מסעדה קצרה. הלקוחות לא מסתפקים בעוגות ורוצים גם אוכל. התפריט הראשוני היה תפריט רגיל הכולל: ארוחות בוקר ישראליות, כריכים, טוסטים, פסטות, המבורגרים, שניצלים  וסלטים. לאחר ייעוץ קולינרי שהיא מקבלת היא מכניסה לתפריט גם אוכל דרוזי אותנטי הזוכה להצלחה רבה אצל לקוחותיה מהמגזר היהודי ואצל תיירים המגיעים למסעדה.

בתפריט מוצעים סלטים כמו סלט תבולה, במיה, חומוס עבודת יד, פיתות דרוזיות, עלי גפן, לאבנה עם זעתר, פאטייר, ממולאים, מנסף של בשר כבש, מחמר, מנסף עוף, ספיחה מסורתית ועוד ועוד.

אנחנו בחרנו בארוחה הדרוזית, כמובן. השולחן התמלא במהרה במבחר מנות שהתקשינו להתגבר עליהם. מה אכלנו? מג'דרה, כרוב ממולא, קישואים ממולאים, עלי גפן, סלט טרי ופריך, מקדוס, בבא גאנוש, חצילים מוחמצים, סיגרים ממולאים ברצועות עוף וסומק מעל.












למנה העיקרית- מנסף כבש שהיה עשיר, טעים, מקושט בשקדים וצנוברים.




לקינוח- עוגיות מסורתיות המוגשות בחגים. מעמולים-עוגיות ממולאות רחת לקום, תמרים ופיסטוק.




בסמה אומרת שכל אורח מקבל לשולחנו מנות דומות והמחירים זולים ממש. ארוחה דרוזית מסורתית תעלה לזוג כ- 150 ₪.

המסעדה נעימה מאד. בסמה עיצבה אותה בעצמה בסגנון דרוזי ועל הקיר יש עבודות מעשי ידי האם וכסאות שנלקחו מבית ההורים. כלי ההגשה והצלחות כולם כלים בהם אוכלים גם בבתים בכפר. למסעדה מרפסת גדולה ועל השולחנות מפות לבנות רקומות. התחושה המתקבלת היא של מקום כפרי, נינוח ומקבל.




נהנינו מאד הן מהאוכל והן מקבלת הפנים של בסמה, סיפורה האמיץ והמעשיר ואישיותה הנלבבת. בנוסף לעבודתה במסעדה בסמה חברה בעמותת "נשים עושות שלום" ומארחת את חברות העמותה פעם בחודש במסעדתה. היא גם אחראית על אלמנות צה"ל במגזר ופעילה חברתית. היא מגיעה להרצאות ומספרת את סיפורה המוכיח כי חלומות ניתן ואפשר להגשים.
מסעדת NOOR – מרכז כפר ג'וליס (שימו וויז והגיעו בקלות)

פתוח- ימי חול- 08.30-22.30
שבת- 08.30-22.30
ניתן גם להזמין אוכל ולקחת הביתה ולהגיע בקבוצות.

קשר טלפוני- 04-6293460  נייד- 050-6522280


בפייסבוק- לחצו כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה