רשומות

יום שני, 17 בפברואר 2020

מבחר ספרי פרוזה ושירה של כותבים ישראלים



מבחר ספרים של כותבים ישראלים- קבצי סיפורים, רומנים ושירה. "אינשם" מאת איזאק (איציק) לנדאו מביא את סיפור הקהילה הגאה דרך סיפור האהבה של רוני ואסף. "בדרכי" מאת מדלן ואנונו הוא סיפור אוטוביוגרפי על העלייה ממרוקו והקשיים בארץ, הלימודים במוסד דתי והוואי החיים בשכונת מוסררה בירושלים. "לא חשוב מה קורה לך... – מזיכרונותיה של מורה" מאת רות בן פינחס, כשמו כן הוא ומביא את זכרונותיה של מורה. "קלפים במנזר" מאת כינרת מעיין מספר על מפגש של פנויים פנויות במנזר בהרי ירושלים. "מחול מרצדת ורוח" מאת יפה קלופשטוק-כהן,  הוא רומן היסטורי מארץ הגליל. "טירונות של הלב" מאת שלי מלכה הוא ספר אישי העוסק במהפך שעברה הכותבת מאדם מופנם ל"כדור אש". "סיפורי גבריאל" שכתב גל ארג'נטרו הוא אוסף סיפורים, חלקם משעשעים, חלקם דמיוניים. "מה אנשים מאושרים מבינים שאנחנו לא" מאת מישל רוז הוא ספר מעניין מאד ומושך המשלב בין שירה ופרוזה ומביא את קולה הייחודי של הכותבת שהינה חירשת מלידה. "אל הפליאה" מאת יונה תור, הוא ספר שירה המתאר את מסעה של הכותבת אל הפלא הנשגב בטבע, באדם ובעולם. "סדקים של תקווה" מאת יעל קצב, הוא ספר שירים המתאר בשירים קצרים את התהליך שכולנו עוברים בדרך לקבלה עצמית. "כרטיס לכיוון אחד" מאת כלנית קין, הוא רומן נוגע ומרגש, המביא את סיפורה של יעל, מורה לספרות, נשואה ואם לארבעה, שמחליטה לברוח מהבית ליום אחד. "מפץ" מאת אחיקם ציפקיס, הוא ספר שירים בו אחיקם מנפץ את ליבו לרסיסים. עבורו. עבורנו. "משולש המכשפה" מאת נורית בורגר ינאי, הוא אוסף של סיפורי מסע וחיים. "שליט הזמן – משיח חולה אהבה" מאת יעקב לוי, הוא ספר ראשון  בסדרה, שילוב בין רומן היסטורי וסיפור פנטזיה לבין סיפור חיים אמיתי למחצה. 


אינשם מאת איזאק לנדאו



"אינשם" מאת איזאק (איציק) לנדאו, הוא סיפור אהבה של שני גברים, דרכו מביא הכותב את סיפורה של הקהילה הגאה, העובר מקיבוצו הדתי של רוני, דרך מערך ניסויים בצה"ל, משם לניו יורק ועד סצנת המועדונים הגאה התל אביבית.

לרוני הנער כישורים טכניים יוצאי דופן. כל כלי רכב שניגש אליו הוא מאבחן ומתקן משמיעה בלבד. חיים מנהל המוסך בקיבוץ מטפח ומפתח את הכישרון המיוחד של רוני. הקשר ביניהם הופך לאינטימי ורוני הופך מאהבו הסודי של חיים, עד לגיוסו לצה"ל.

לאחר הגיוס 'עולה' אסף, מפקדו של רוני, על יכולותיו הטכניות המופלאות ולוקח אותו איתו למערך הניסויים כנהג ניסוי של טנק סודי. בעזרת אסף נחשף רוני לעולם הטכנולוגיה הגבוהה וגם לאהבתו של אסף. קרבתם האינטימית סוחפת אותם לאהבה גדולה, שנגדעת בתאונת אימונים. 

עשרים שנה מאוחר יותר, מנהל אסף חברת ביומד, וחולק את חייו  ומיטתו בין תל אביב לניו יורק, בין אינשם, נער אבוד שהגיע מהפריפריה ובין מיז ג'ניפר הממיסה את הקרח בעורקיו ומטלטלת את חייו.

איזאק, איציק לנדאו נולד בחיפה, דור ראשון לצברים ישראלים. הוא בן לדור, שהאמין כי הכל מותר לו, אין דבר העומד בפניו ומוסכמות נועדו כדי לנפץ אותן. בתום ימי האוניברסיטה הוא נכנס לתחום ביומד כמוכרן, מנהל שיווק, ומנהל פיתוח עסקי בחברת סטרטאפ.  בשנות השישים לחייו גילה את כישרון הכתיבה שלו ומאז הוא סופר במשרה מלאה. 

"אינשם" מאת איזאק לנדאו, הוצאת "ספרי ניב", 345 עמודים. מחיר לצרכן 82 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים ברחבי הארץ ובחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת.

בדרכי מאת מדלן ואנונו



"בדרכי" מאת מדלן ואנונו, הוא סיפור אוטוביוגרפי מרתק ומעורר השראה.

מדלן הייתה תינוקת בת שלושה חודשים כשעלתה ממרוקו לישראל עם משפחתה. ממעברת עתלית מגיעה המשפחה לשכונת מוסררה בירושלים, הנמצאת על קו התפר של הגבול עם ירדן. המשפחה, בת 12 הנפשות, מתמודדת עם הקשיים של חיים בתנאי דלות ומחסור, כאשר כל שני ילדים ישנים במיטה אחת. מדלן מתחנכת במוסד דתי חרדי, וכתלמידה מצטיינת, עתידה ללמוד בסמינר למורות – מובטח לה, אך משהו ישתבש בדרך והיא תצטרך למצוא את דרכה. חייה של מדלן והווי שכונת ילדותה שזורים זה בזה בקשר בל ינותק, וכך לצד סיפור חייה המרתק, אנו מתוודעים להיסטוריה של שכונת מוסררה, 1948-2018, של העלייה ממרוקו ושל עם ישראל בכללותו. 

מדלן ואנונו – ילידת 1948, נשואה, אימא לחמישה ילדים וסבתא ל- 19 נכדים. אמנית ואוצרת תערוכות, בעלת תעודת הוראה ותואר ראשון בחינוך ממכללת דוד ילין ותואר שני בלימודי "משפחה וקהילה" ו"אמנויות ביהדות" ממכון שכטר למדעי היהדות. עבדה בגלריה העירונית – אגף אמנויות בעיריית ירושלים כ- 17 שנה, ובעשר השנים לאחר מכן עבדה כרכזת אמנות במחלקה לאמנות פלסטית – אגף אמנויות. הקימה שתי גלריות קהילתיות ואצרה תערוכות של אמנים רבים מירושלים ומחוצה לה בהצלחה רבה. פעילה בהתנדבות בשכונת מוסררה, חברת הנהלה במינהל מזה 30 שנה ועדיין ממשיכה לתרום למען הקהילה בשכונה.

"בדרכי" מאת מדלן ואנונו, הוצאת "ספרי ניב", 220 עמודים. מחיר לצרכן 68 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת.

לא חשוב מה קורה לך מאת רות בן פנחס
מזיכרונותיה של מורה



בספר "לא חשוב מה קורה לך... – מזיכרונותיה של מורה" מאת רות בן פינחס, מתארת רות את שלל התנסויותיה במוסדות החינוכיים השונים ומגוללת סיפורי חיים מרגשים ומרתקים. בתוך כך מתגבשת לעיני הקורא משנה חינוכית סדורה העולה מכל נושא שהיא דנה בו.

מה יש כאן לדבר? הכול קשה, הכול מעיק, הכול עצוב, וזהו זה! ובכל זאת, מירב, בואי ננסה למצוא נקודות אור. בואי נחפש דרך להבין את מה שמתרחש סביבך, כך שתמצאי דרך להפיק תועלת מחייך. אי אפשר למצוא כל נקודת אור, מורתי. הכול שחור משִחור. ובכל זאת, מירב, שכחת? לא חשוב מה קורה לך, חשוב מה את עושה עם זה!  (מתוך הספר)
שיחה זו היא אחת מרבות המצוטטות בספר, הפורשׂ בפני הקורא מסכת מגוונת של ארבעים שנות עבודה חינוכית. 
לא חשוב מה קורה לך... הוא ספר חובה לעוסקים במלאכת החינוך, הורים ומורים כאחד, אשר יעורר זיכרונות ויחדד תובנות בכל מי שבית הספר תופס מקום בעולם חוויותיו. 
רות בן פינחס, אשר כונתה בעבר "רותי הקטנה" ו"רותי ספרותי", היא מורה בגמלאות, בעלת תואר שני במדעי הרוח ועוסקת בהוראת מבוגרים במסגרות שונות. ספר זה הוא מעין דרישת שלום חמה שהיא שולחת לאלפי תלמידיה הפזורים בכל הארץ.

" לא חשוב מה קורה לך... – מזיכרונותיה של מורה" מאת רות בן פינחס, הוצאת "ספרי ניב", 234 עמודים. מחיר לצרכן 74 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת.

"קלפים במנזר" מאת כינרת מעיין


"קלפים במנזר" מאת כינרת מעיין, הוא סיפור מקורי על אנשים זרים שנפגשים לחפש אהבה. מפגש סוף-שבוע של פנויים ופנויות במנזר בהרי ירושלים בשלהי החורף שמציע היכרות עצמית דרך משחק קלפים. שמונה עשר אנשים - גברים ונשים מתכנסים לסוף שבוע של משחק קלפים. חברי הקבוצה זרים זה לזה והמכנה המשותף היחיד שלהם הוא היותם כאמור פנויים ופנויות, כל אחד עם הקושי שבתוכו. 
המשתתפים שהם טיפוסים שונים מוצגים יפה באמצעות רגשות. יש משתתפים שמנסים "לשאוב" את סיפורי החיים של אחרים ולמצוא חברה או בן זוג - מישהו לחלוק עמו. יש מי שמגיע כגוף שלא מצא לעצמו מקום בליבו של איש, ויש אישה שרצונה לעשות טוב, יש אישה בעלת תקווה למגע של גבר שיגיע סוף סוף וזאת שפוגשת בגרושה עם בעיה ברגל, באימא יחידנית שבה ריקנות, דחייה, וסקרנות. יש מי שבוחר להיות לבד כדי לא לאבד את עצמו ויש מי שמאפשר לעצמו געגוע, דאגה, קנאה, מרירות, תסכול ועונג, בין קשרים שנרקמים בין המשתתפים, ובין אלה שלא.
בכתיבה ישירה, חשופה ונוגעת נפרם המרקם העדין של מערכות יחסים בתוך טקסט ספרותי, שדמיון ומציאות משולבים בו יחדיו, עד כדי טשטוש  ביניהם.
כינרת מעיין, ילידת 1964, מורה לספרות ולמחשבת ישראל, בעלת תואר ראשון ושני בספרות חז"ל, ומנחת  קבוצות מוסמכת.
"קלפים במנזר" הוא ספרה הרביעי. ספריה הקודמים: "מסע אל הנפש", "מסתרי הריפוי  האנרגטי", "יום שני בחמש".
"קלפים במנזר" מאת כינרת מעיין. הוצאת הספרים "אוריון", 157 עמודים. מחיר לצרכן 59 ש"ח. להשיג בחנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון, בחנויות הספרים המקוונות ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il

מחול מרצדת ורוח מאת יפה קלופשטוק-כהן

הגליל, רומן היסטורי מחורבן בית שני ועד מלחמת הקוממיות



"ארץ שבה אלף בורות אוגרים מי מרזבים לימי חמה יבשים. אלף מצודות לצופים, מראש הר - על דרך והלך. נעימות חליל ודנדוני פעמונים, זרימות נחלים ושפע פריחות יהדהדו. בה מחרשה ומורג מזמורם ירננו – הללויה."

"מחול מרצדת ורוח" מאת יפה קלופשטוק-כהן,  נכתב כחוויה וכרומן היסטורי מארץ הגליל, שבה שרדו היהודים בכל הדורות. גם כאשר רוב העם היה בגולה – הארץ לא הייתה ריקה מיהודים. הם שמרו על גחלת הקיום היהודי בארץ. חרשו, זרעו, בנו בתי כנסת וניהלו חיים סדירים, למרות האויבים הרבים שהלמו בהם והפרו את השלווה מדי פעם. לאורך כל הדרך פיעמה התקווה במרחב המשגשג – הגליל, על יופיו, ירקותו ושפעת מימיו.

יפה קלופשטוק–כהן, ילידת צפת – דור ששי בארץ, כיום תושבת נהריה. מורה ומחנכת, מציירת, מפסלת וכותבת. היצירתיות נפרסת על פני כל שנות חייה. יוצקת חוויות, ורגשות למילים ביצירותיה, צבעים ורוח בפסליה. ומשאלתה - לעורר התפעמות וריגשה בלב הקוראים ולחשוף בפניהם את רזי המקום ויופיו, כפי שהיא חווה אותו.

"מחול מרצדת ורוח" מאת יפה קלופשטוק-כהן, הוצאת "ספרי ניב", 252 עמודים. מחיר לצרכן 75 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת. 

טירונות של הלב מאת שלי מלכה



"טירונות של הלב" מאת שלי מלכה,  מתאר את התהליך שבו חל מהפך בעולמה של הכותבת, ומאדם מופנם הייתה ל"כדור אש", וכיום, ההתמודדויות, האהבות, הקשיים והאכזבות השחיזו את צורת החשיבה שלה – ומילאו אותה באנרגיה סוחפת. בספר זה מסופרים האירועים המשמעותיים שהפכו אותה למי שהיא כיום וכל אות, תו ופסיק – נקנו בלב, בידיים וברגליים.

שלי מלכה, 33, רווקה, ירושלמית-תל אביבית, עובדת מזה כעשור בתל אביב. בגילוי לב יוצא דופן היא מתארת כיצד הגיעה לכתיבת הספר המרגש והסוחף "טירונות של הלב", בלשון נקייה שאינה נחבאת מאחורי מילים יפות.

וכך היא מתארת את החוויה: "גיליתי את הכתיבה כתרפיה מגיל צעיר מאוד, רצה ומצלמת, אוהבת לתפוס את הרגע ולספר סיפורים דרך תמונה ומילה כתובה. מקיימת מרד עצמאי מטעם עצמי, מרד רוחני, פנימי וחיצוני, מאבק בחברה, שמנסה כל הזמן למשטר אותי, לומר לי מי עליי להיות או מי אני. פגשתי במסעי גם לב בוער, ידיים חומלות ומבטים צלולים, שהכניסו קרני אור לליבי וגם הם חלק מהספר. כל זה הוא אני. רוצים להכיר אותי? קראו את הספר".

"טירונות של הלב" מאת שלי מלכה, הוצאת "ספרי ניב", 233 עמודים. מחיר לצרכן 77 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת. 

סיפורי גבריאל מאת גל ארג'נטרו



"סיפורי גבריאל" שכתב גל ארג'נטרו הוא אוסף סיפורים.

חלק מהסיפורים בספר משעשעים וחלקם לא, חלקם דמיוניים וחלקם לא, חלקם מקוריים וחלקם מושפעים, וכולם פונים לחבר'ה בגיל המבולבל שלפני הצבא והקמת משפחה ("הלא אפויים").

ב"סיפורי גבריאל" תמצאו סיפורים מאת מלאך ממורמר, חוויות מחיי חייל משוחרר בהודו, סטודנט שמחפש אהבה והרבה מוזיקה.

גל ארג'נטרו נולד בשנת 1977, השנה שבה מכבי תל-אביב זכתה באליפות אירופה ונשיא מצרים סאדאת ביקר בישראל. גל התחיל לכתוב בגיל 5 והגיע לתהילת עולם כאשר שיר שלו פורסם בסוף הספר "חבורת ידיעת הארץ 10" מאת גלילה רון-פדר. סיים תואר שני בספרות עברית ולימודי מידע. חי בבאר שבע עם ילדה ועם רוח של חתול בשם צ'ארלי.

"סיפורי גבריאל" מאת גל ארג'נטרו, הוצאת "ספרי ניב", 53 עמודים. מחיר לצרכן 65 ש"ח, להשיג באתר ספרי סיון sivanbooks.co.il או בגרסה הדיגיטלית  בחנויות הספרים הדיגיטליים ברשת.

מה אנשים מאושרים מבינים שאנחנו לא מאת מישל רוז



"מה אנשים מאושרים מבינים שאנחנו לא" מאת מישל רוז הוא ספר מרתק ומושך לקריאה. מישל משלבת בין שירה ופרוזה  ומתארת את חוויותיה, כאשר כל שורה טומנת בחובה רגש, וכל מילה צופנת בה מסר -
והספר כולו נותן ביטוי לקול שמעולם לא נשמע.

כל מה שכתוב הוא אמיתי. תלוי איך מגדירים אמיתות. חלקן של הכותבת וחלקן של מישהו אחר. לפעמים היא הדמות הראשית ולפעמים הדוברת, אך לרוב היא הצופה מהצד.

הקשר בין הדמויות והאירועים לבין המציאות מקרי בהחלט, או שאולי לא, כנראה לא. כל מי שחווה שברון לב ואהבות שעזבו טרם זמנן, וכל אחד שחלם על חיים אחרים, עשוי להבין כל מה שאנשים מאושרים לא מבינים.

מישל רוז, ילידת סתיו 1997, חירשת מלידה, בת לאבא פיזיקאי ולאמא ציונית.

"מה אנשים מאושרים מבינים שאנחנו לא" מאת מישל רוז, הוצאת "ספרי ניב", 194 עמודים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליים ברשת.

אל הפליאה מאת יונה תור



"אל הפליאה" מאת יונה תור, הוא תיאור מסעה של הכותבת אל הפלא הנשגב בטבע, באדם ובעולם. מתוך נפשה הכמהה והמתפעלת היא חוצבת את מילותיה הצלולות והמדויקות, שאינן מתעלמות מהכאב, מהיעדר השלמות ואף מהמוות. בכל שיריה קיימת הודיה גלויה או נסתרת על כל האלוקי הטמון במציאות ובמה שמעבר לה.

"השיר 'הפחד כמו החושך', בין יתר שירים רבים בספר, נגע בי באופן שאני מבקש ששיר יעשה בי, כשאני קורא אותו לראשונה: ימלא בי חלל, יכסה בי כאב, יעורר בי שיר שכתב משורר אהוב או שכתבתי בעצמי, וזאת בטרם הבנתי את השיר על כל משמעויותיו. שפתה הפואטית והלירית של המשוררת מיוחדת בדימויים מפתיעים ומקוריים. מהשירים משתקפים רגישותה של המשוררת, פתיחות ליבה והאומץ שלה להיחשף. לטעמי היא מייצגת בשירתה את הישראליות של ימינו, שגם מתכתבת עם דורות קודמים. שירתה בספר ביכוריה בוגרת מאוד, ונדמה שנכונה לה דרך פורייה בהמשך דרכה בשירה העברית". אביחי קמחי, משורר

יונה תור, ילידת ארגנטינה, עלתה לארץ בנערותה, מתגוררת בקריית ארבע - חברון ועוסקת בטיפול זוגי ומשפחתי. נשואה, אם לתשעה וסבתא לעשרות נכדים ונינים.

הפחד כמו החושך
הַפַּחַד, כְּמוֹ הַחֹשֶךְ, סָמִיךְ.
אֶפְשָׁר לְמַשְּׁשׁוֹ,
לְעִתִּים מְכַסֵּנִי בִּגְלִימָתוֹ,
הוֹפֵךְ אוֹתִי שְׁחֹרָה.
יֵשׁ וִיעוֹרֵר אוֹתִי בַּלַּיְלָה
וְיַצְלִיף בִּי
לְלֹא רַחֲמִים.
הַפַּחַד, כְּמוֹ הַחֹשֶךְ,
הוּא אוֹר מְאֻבָּק וְאָפֵל
אָרוּג מִדִּמְיוֹן, מִסָּפֵק.
בְּתוֹכִי מִתְפַּתֵּל, מִזְדַּחֵל,
עוֹשֶׂה בִּי שַׁמּוֹת.
הַפַּחַד מֵהַחֹשֶךְ מְאַיֵּם מִכֻּלָּם,
כִּי לְלֹא אוֹר
זֶה לִחְיוֹת וְלֹא לִהְיוֹת
כְּמוֹ לִפְנֵי הֱיוֹת
עוֹלָם.
רַק מִי שֶׁמַּדְלִיק אֶת הַשֶּׁמֶשׁ
יוֹם-יוֹם,
יוֹדֵעַ לְכַבּוֹת פְּחָדִים
אֶחָד-אֶחָד.


"אל הפליאה" מאת יונה תור, הוצאת "ספרי ניב", 93 עמודים. מחיר לצרכן 50 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת.

סדקים של תקווה מאת יעל קצב



"ביום שהבנתי שיופי אמיתי אינו נמצא בהשתקפות שמולי, צללתי עמוק לתוך הנפש הפסקתי לראות רק את השלילי". 

"סדקים של תקווה" מאת יעל קצב, הוא ספר שירים המתאר בשירים קצרים את התהליך שכולנו עוברים בדרך לקבלה עצמית.

במשך חמש שנים עברה יעל חרם בבית הספר, מה שהוביל אותה ליציאה למסע ארוך בדרך ללמידה מהי אהבה עצמית. 

בגיל 20 בלבד החליטה לצאת בקמפיין נגד בריונות, שגרר תגובות מדהימות ברחבי המדינה, ובספר ביכוריה לוקחת עימה את הקורא צעד-צעד, שיר-שיר, למסע בדרך לגילוי עצמי, למידה ואהבה.

מתוך הספר:

מרוב שאהבתי אותך
שכחתי לאהוב את עצמי.
זה כבר כמה זמן
שאתה לא היית אתה
ואני לא הייתי אני,
אך מרוב שרציתי שזה לא ייגמר
לאט לאט הפכתי למישהו אחר.
מרוב שאהבתי אותך
שכחתי לאהוב את עצמי.
נתתי את כל שיש לי לך
חייתי בתוך הצללים
ולא ידעתי שאת עצמי אני שוכחת
בעודי בולעת אלפי מילים.
אז אהבתי אותך בלי סוף
נלחמתי גם כשזה כבר נגמר
אבל מרוב שאהבתי אותך
כוח לאהוב את עצמי
כבר בי
לא נשאר.
והיום עוד קוראת הודעות ישנות
רואה איך הכול כך התחיל
כואבת את מה שאיננו
צופה איך הוצת לו הפתיל
ונזכרת בימים שנתתי את כולי
לאדם שלא באמת רצה להיות שלי.
איך אהבתי אותך ככה, פשוט
האמנתי שבשביל אהבה
צריך להיות עוצמתי
אבל מרוב שאהבתי אותך
שכחתי לאהוב גם אותי.
ויעד טרופי לחתונה.
ובסוף גיליתי שהכול תרמית,
הכול זיוף אחד גדול
בתוך בועה עצמית.
רק כשיצאתי מתוך המסך
ראיתי איך
באינסטגרם הכול כל כך פשוט
ובחוץ הכול
כה מסובך.

"סדקים של תקווה" מאת יעל קצב, הוצאת "ספרי ניב", 117 עמודים. מחיר לצרכן 64 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת.

כרטיס לכיוון אחד מאת כלנית קין




"כרטיס לכיוון אחד" מאת כלנית קין, הוא רומן נוגע ומרגש, המביא את סיפורה של יעל, מורה לספרות, נשואה ואם לארבעה, שמחליטה לברוח מהבית ליום אחד. תוכניתה לחזור הביתה עד הערב משתנה כאשר המציאות הישראלית חובטת בפניה ומשנה את מסלול חייה, מַפגישה אותה עם החללים בחייה, עם חוסר הוודאות, הפקפוק וחוסר האונים. היא נסחפת אל תוך עולם אחר – יקום מקביל שמתקיים לא הרחק מביתה, שמגלה לה דברים שהיא לא ידעה על עצמה, על מערכות היחסים שלה ועל העתיד שלה. המציאות החדשה עוטפת אותה ברַכּות, והיא מתמסרת אליה, אולם עולמה האמיתי מחכה לה, והיא צריכה לקבל החלטה.

כלנית קין נולדה בחולון ב - 1960. מורה למחול, צלמת ואומנית רב-תחומית. זכתה בשנת 2014 בתחרות "פרס סמיט" לעידוד הכתיבה העברית מטעם "חבר לעט". זוהי יצירתה השלמה הראשונה היוצאת לאור.


"כרטיס לכיוון אחד" מאת כלנית קין, הוצאת "ספרי ניב", 270 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת.

מפץ מאת אחיקם ציפקיס




"מפץ" מאת אחיקם ציפקיס, הוא ספר שירים בו אחיקם מנפץ את ליבו לרסיסים. עבורו. עבורנו. לאחר מכן, אוסף ומגיש לנו בברכת שנחייה ונודה על הזמן הזה. בכתיבה חכמה, מלוטשת ופוצעת, המושפעת להפליא מן המקורות, נכתבו השירים, וכולם כבסיס לדבר הבא הטוב שעוד עתיד לבוא.

מחר אתפוצץ.
נראה לי, מקווה.
הדרך מחורבנת,
אבל היה שווה.
לצאת מעצמי
ולהיכנס אליי –
בעוביי.
לפגוש את השדים
שמתרוצצים ומכרסמים
כל חלקה טובה
שאף פעם לא הייתה בי.

מחר אתפוצץ.
ואז אֶבָּנֶה.
מקווה.

אחיקם ציפקיס, יליד 1993, בנימינה. מ"פ במילואים. בוגר בית הספר הגבוה לאומנויות הבמה "בית צבי". שחקן, יוצר ומעכשיו גם משורר.


"מפץ" מאת אחיקם ציפקיס, הוצאת "ספרי ניב", 89 עמודים. מחיר לצרכן 78 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת.

משולש המכשפה מאת נורית בורגר ינאי



  
"משולש המכשפה" מאת נורית בורגר ינאי, הוא אוסף של סיפורי מסע וחיים. כל סיפור לוקח את הקורא לעולם אחר, לגיבורים אחרים המתמודדים עם מסע החיים. הוא מבקר בלונדון, בפריז, באפריקה, בפרדס ובנגב, בעיר ובכפר. הקורא מקבל הזדמנות "להציץ" לחיים של אחרים. הזדמנות להבין, שכולנו מתמודדים עם פחדים, עם אהבות לא ממומשות, עם אכזבה ועם הצלחה, עם אובדן ועם תקווה ואופטימיות. ספר המאגד סיפורים קצרים שנכתבו בבלוג "אמור-מדברים אהבה", סיפורים המתכתבים עם מציאות החיים ויוצרים מציאות חדשה.


נורית בורגר ינאי, אישה שמחה ואוהבת אדם, אמא לחמישה מקסימים, מעצימה א-נשים בסדנאות ומסעות, מדריכת טיולים בחו"ל, שדרנית ברדיו ויוצרת.  "משולש המכשפה" הוא ספרה השני.

טל וייצמן, מעצב גרפי, צלם ומאייר מוכשר, הוסיף למילים שבסיפורים, איורים פרי דמיונו, הנותנים פרשנות נוספת לסיפורים.

נורית וטל חברי ילדות, הוציאו יחד את ספר השירים והצילומים "כמו שאני אוהבת" ב- 2016.



"משולש המכשפה" מאת נורית בורגר ינאי, הוצאת "ספרי ניב", 194 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת.

שליט הזמן מאת יעקב לוי




"שליט הזמן – משיח חולה אהבה" מאת יעקב לוי, הוא ספר ראשון  בסדרה, שילוב בין רומן היסטורי וסיפור פנטזיה לבין סיפור חיים אמיתי למחצה. 

עלילת הסיפור נעה במרחבים קסומים בין תקופות זמן שונות, מימי מלכותו של דוד, בתקופת המקרא, דרך תקופת השואה ועד לימינו אנו. 

בפני שליט הזמן ניצבת מטרה נעלה: להבטיח את קיומה של שושלת בית דוד ואת בואו של משיח בן דוד בזמן הנכון.

זהו כתב יד סוחף ומרשים שרוקם עלילה מיוחדת במינה ורב-ממדיות. החיבור בין ישן לחדש ובין חילוניות לקודש לוקח את הקורא לעומקים מפתיעים. לקורא נכונה חווית קריאה בלתי רגילה שתגרום לו להאמין בניסים, ביד מכוונת ובממד נסתר, אשר בו מצויים כוחות אדירים שמבטיחים את כינונם של הצדק והטוב בעולם.

יעקב לוי נולד בישראל בשנת 1952. תושב הגליל העליון, איש רוח, אוהב אדם וארץ.

"שליט הזמן – משיח חולה אהבה" מאת יעקב לוי, הוצאת "ספרי ניב", 264 עמודים. מחיר לצרכן 84 ש"ח, להשיג בחנויות הספרים הדיגיטליות ברשת.

תגובה 1: