רשומות

יום רביעי, 24 ביולי 2019

טיול משפחתי באתר ראש הנקרה



אתר ראש הנקרה הוא אחד מהמקומות היפים שיש בארצנו. אני תמיד שמחה להגיע ולחוות שוב את יופיים של הנקרות, את הצבע הטורקיזי של הים ואת המחילות והמערות. יורדים ברכבל אל הנקרות ומטיילים במסלול של כ-200 מטר. מסלול יפהפה שצבעיו משתנים לפי שעות היום. לצפות בגלי הים הנשברים אל המצוק, לצפות לעומק הים- מרהיב תמיד ומושך תמיד.

הפעם, עשינו זאת בהרכב משפחתי. הגענו בשעות אחר הצהריים, כיוון שפחות חם ונעים יותר. הילדים התרגשו מאד לרדת ברכבל. נהנו מהמיצג האור קולי והפתיעו אותי באופן שישבו בשקט ובריכוז וצפו במיצג. גולת הכותרת- הטיול בנקרות. הקטנים חששו בתחילה להיכנס אל המערות החשוכות, אולם לאחר המטרים הראשונים התלהבו מהצבעים ומההליכה בגשרים כשרחש הגלים מלווה אותם.

"מה אהבתם ביותר בטיול?" שאלתי אותם כששבנו הביתה "אני אהבתי את רעש המים" אמר לי יואל. "אני אהבתי את הרכבל" אמרה עלמה. ואילו נעמה אמרה "אני אהבתי את הכל!"







מה תמצאו באתר?

רכבל תלול וקצר שהוא האמצעי העיקרי לגישה לנקרות. הנסיעה קצרה ואורכת כ-2 דקות. הרכבל יורד אל הנקרות מגובה 70 מטר מעל פני הים והנוף מרהיב. חוויה לקטנים וגדולים.





מיצג אור קולי- האולם שבו מוקרן המיצג חצוב בסלע ויפה לראות זאת. במיצג מסופר סיפור הנקרות, כיצד נוצרו, מיהם בעלי החיים הנמצאים בקרבת מקום וגם שחזור של חציבת מנהרות הרכבת ע"י הבריטים ופיצוצם לפני מלחמת העצמאות ע"י אנשי הלח"י. מיצג מעניין ועשוי בצורה מושכת עין, כך שגם ילדים קטנים נהנים לצפות בו. אורך המיצג כ-8 דקות.



סיור בנקרות- המסלול מקסים ויופיין של הנקרות מושך עין ולב. צבעי הכחול משתנים כל הזמן ואיתם המראות. אורך המסלול כ-200 מטר והוא קל להליכה. רחש גלי הים הנשברים אל קירות הנקרות הוא רם ומושך. לא אספר כאן על אופן היווצרות הנקרות ועל ההרס שגורמים גלי הים למצוק (תוכלו לקרוא על כך באתר של ראש הנקרה המצורף בסיום, או לצפות במיצג)
הנקרות מוארות וניתן לסייר גם בלילה וליהנות מהחוויה. למשל- בהצטרפות לסיור עששיות.










אטרקציות נוספות:

רכיבה על אופניים - לאורך הטיילת והחוף. הנופים מרהיבים, המפרצונים גם כן. הרכיבה משלבת בילוי של טבע וספורט. הכרטיס נמכר ככרטיס משולב כניסה לאתר + רכיבה על אופניים.

רכבים חשמליים- לאלה שלא מתחשק לשרוף קלוריות ברכיבה, הזמינו רכבים חשמליים! נסיעה קלה ועצמאית ברכב חשמלי לאורך מסלול טיילת החוף, בדרך נהנים מנוף ים משגע , שפני הסלע החיים בין הסלעים , כייף אמיתי! ניתן לרכוש בקופה כרטיס משולב של כניסה לאתר ביחד עם רכבים חשמליים. ברכב אחד יכולים לנסוע בין 4 ל-6 מבקרים. נהג הרכב החשמלי נדרש להיות בעל רישיון נהיגה 




סיורי עששיות ליליים- לאחר רדת החשכה ייפתח האתר מחדש לסיורים ליליים בשעות שהטבע מתעורר לחיים מסתוריים.
הסיור כוללנסיעה לילית ברכבל המואר אל הנקרות הימיות
סיור מודרך בתוך הנקרות החשוכות לאור עששיות,  נלמד כיצד נוצרו הנקרות ולמה דווקא כאן, נעלה על הגשר המפורסם שעליו עברה הרכבת המנדטורית שאף הובילה לארץ מעפילים,  נשמע את הסיפור המרתק על הלילה שבו המחתרות פוצצו את גשר הרכבת ונצפה במייצג האור קולי
  • סיורי עששיות לקהל הפרטי יתקיימו בחגים ובחודשים יולי - אוגוסט
  • עלות למבוגר 54 ₪,   עלות לילד (3-18)  48 ₪
  • משך הפעילות : כשעה ורבע
  • מתאים לכל הגילאים
  • יש להגיע כחמש דקות לפני זמן הסיור אל הרכבל
  • יש להגיע בנעליים סגורות
  • הפעילות בהרשמה מראש באתר האינטרנט. לפרטים נוספים : 073-2710100

לאתר תיירות ראש הנקרה- לחצו כאן

אתר תיירות ראש הנקרה בפייסבוק- ללחוץ כאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה