רשומות

יום שלישי, 21 באוגוסט 2018

תכשיטים שהם יצירות אמנות- כאלה הם תכשיטיה של דורי צ'נגרי



מעצבת התכשיטים דורי צ'נגרי היא אמנית ידועה אשר עבודותיה מוצגות במוזיאונים, גלריות וחנויות יוקרה בכל העולם. אחד הדברים המשמחים אותי בהיותי בלוגרית הינה האפשרות להתוודע ולהכיר מקרוב אמנים כמו דורי אשר יצירותיה הן פורצות דרך, חדשניות ומקוריות.

לאחר שנכחתי בהשקת קולקציית סתיו- חורף 2018-2019 והתפעמתי מעיצוביה הייחודיים והמרהיבים, ביקשתי להגיע לסטודיו שלה כדי להבין כיצד נולדת יצירה. דורי, שהיא אישה מקסימה וחביבה מאד, נעתרה והזמינה אותי אליה. השבוע הגעתי והבנתי איזו השקעה עצומה משקיעים בכל תכשיט ותכשיט.

                                 צילום מההשקה הצלם- שי יחזקאל

שולחן העבודה של דורי עמוס בבדים, חוטים, עץ, אבנים, חרוזים, ומה לא. ליד שולחן זה היא יוצרת את אמנות מפעימה. התהליך ארוך ומורכב וההשראה מגיעה מכל הסובב אותה. " אני עצמי לא תמיד יודעת מהיכן מגיעים הרעיונות" צוחקת דורי. " תוך כדי תהיה וניסוי נבנית היצירה" 



חוטי הטקסטיל מהם יוצרת דורי את אמנותה

גם האירועים בארץ מהווים טריגר "לאחר צוק איתן כלל לא רציתי לעבוד עם צבעים והיצירה שפרצה מתוכי הייתה קודרת במיוחד" אומרת דורי ומצביעה על היצירה שנוצרה לאחר המלחמה.


                              זו היצירה שנוצרה לאחר צוק איתן


דורי למדה עיצוב טקסטיל בשנקר ועבדה עם מספר חברות. "היה תסכול בכך שהעיצובים שלי יצאו תחת אותם חברות ולא בשמי וזה היה אחד הגורמים שהניעו אותי לשינוי" דורי עברה לפריז, שם התגוררה חמש וחצי שנים, למדה ציור והחליטה להתחיל לצייר. אך החלטות לחוד וחיים לחוד, האירועים שינו את תכניותיה להיות ציירת. היא התוודעה לחומר בשם סוטאג' והחלה לעבוד אתו בטכניקת רקמה ייחודית, תוך שהיא משלבת חומרים נוספים לתוך הרקמה כמו קריסטלים, חרוזים, אבני חן ועוד. כששבה לארץ החלה לייצר את תכשיטיה בסטודיו קטן ועבדה עם מעצבי אופנה ידועים כמו תמרה יובל ג'ונס ויובל כספין. תכשיטיה המקוריים, העשויים בעבודת יד ומאופיינים בסגנון ייחודי לה, כבשו את עולם התכשיטים. יצירותיה מקשטות את אזניהן וצווארן של כוכבות קולנוע וטלוויזיה, שחקניות, מלכות יופי ונשים המכירות בערך של תכשיט שהוא יצירה מרגשת ושונה.



"בכל קולקציה אני מייצרת 140 דגמים חדשים" אומרת לי דורי. ואני, נותרת בפה פעור. איך ניתן לחשוב ולבצע כל כך הרבה דגמים ושכל אחד יהיה מיוחד, שונה ומרהיב? לו הייתי יכולה הייתי לוקחת לעצמי לפחות מחצית מהקולקציה שפריטיה יפהפיים ומדהימים.


כיום, מונה צוותה של דורי מספר עובדות אותם לימדה ליצור את התכשיטים. כל זאת בעבודת יד קפדנית ומדויקת. ראיתי כיצד התהליך מתבצע. ראשית, יצירת התכשיט שלאחר מכן הוא מקבל מספר, מצולם, ואליו מוסיפים את הצבעים שנבחרו והפריטים שממנו הוא בנוי ורק לאחר מכן הוא יעבור לאחת העובדות שתיצור תכשיט דומה. "לולא הצוות המסור שלי העובד איתי כבר שנים רבות לא הייתי מצליחה להתקדם הלאה" היא אומרת.





בסטודיו נמצאים גם ספרים בהם תועדו עבודותיה אשר הוצגו במוזיאונים וגלריות. גם חברת סברובסקי אתה עבדה שלחה ספר מהודר ובו צילום של יצירתה.

                 הרביד בספר של סברובסקי

קולקציית סתיו-חורף 2018-2019

כמו בכל קולקציה חדשה, גם בקולקציית סתיו-חורף 2018-2019 צ'נגרי משלבת 'אקטואליה אופנתית' עם אמירה אומנותית.  בנוסף להתייחסות לטרנדים, ג'ינס, פרנזים, ספארי/חיות פרא, אסימטריה וכו' היא גילתה מחדש חומרי וינטאג' שמצאה בסטוקים ישנים אצל ספקים ובסטודיו. כל זה ביחד עם כל הטוב שסברובסקי מציע (אבני קריסטל וחרוזים, שיבוצים למיניהם ועוד) נתן לה אפשרות לרקום "סיפורי אופנה" עכשוויים עם נגיעות נוסטלגיה.

             כאן ביום הצילומים יחד עם גולן נהרדעא יו"ר חברת גולן נהרדעא קומיוניקיישן והדוגמנית



הקולקציה כוללת 14 קבוצות צבע שבכל אחת יש תכשיטים בצורות ובגדלים שונים, מה שמאפשר ללקוחות בכל גיל ובכל מבנה גוף למצוא את אושרן. כמובן שהתכשיטים מתוכננים ללוות אותן בחיי היומיום, הקריירה ואירועים משמעותיים .








פריז - Paris
קבוצה של תכשיטי ערב אלגנטיים שמשלבת ניצנוצי קריסטל סברובסקי עם פרנזים שהם אחד מהטרנדים החשובים החורף ואהובים עלי במיוחד. הצבעים הם קלאסיים רגועים: אפור, בז ומטאלי. הצורות גאומטריות. הפריטים מאפשרים
mix & match  שילוב אסימטרי של עגיל ארוך עם עגיל קטן.

פנטזי -
Fantaisie
משחקי קליידוסקופ לכל אוהבות הצבע שישמחו וישדרגו גם את ההופעה וגם את מצב הרוח. צורות פשוטות מפנות את הבמה לשילובי צבעים מרהיבים.   

דלילה - Delila
כבר שם הקבוצה מעיד על צבעים מפתים ואקזוטיקה. ורוד, סגלגל, ירוק, פוקסיה וטורקיז בסיומת של טיפות סברובסקי במראה וינטאג' ובעיקר גדילי שרשראות עדינות ואלמנטים מעוטרים בגימור זהב עתיק. המראה הכללי של התכשיטים בקבוצה הזאת מאוד בוהמייני כשכוכבי הקבוצה הם צ'וקר מרשים וזוג עגילי סטייטמנט 'למיטיבות איבזור'.


זפירה - Zafirah
קבוצת הצבע זפירה מאתגרת את העונדות. לתכשיטים יש נוכחות חזקה מאוד ומתחברים לרוח צעירה ופרועה. הדפס לאופרד שמגיע מטרנד הספארי/חיות פרא וצבעים דרמטיים: זהב, שחור וטורקיז. מראה אופנתי נועז ובהחלט ים תיכוני בעיני.

בקולקציית ready-to-wear נמצא אוספי תכשיטים קלילים המתחלפים מדי עונה, כאשר התכשיטים עצמם משולבים חוטי טקסטיל רקומים.

קשה מאד לבחור תכשיט אחד מהמבחר הנפלא. ביקור בחנות התכשיטים שברחוב דיזינגוף, תל אביב יבהיר לכם עד כמה קשה. העיצובים שובים את העין והלב. הצבעוניות שלהם, ההרמוניה, הנועזות, המקוריות. בכל תכשיט ניכרת המחשבה שעמדה מאחוריו והרצון ליצור יצירה שאין לה גיל או תאריך תפוגה. יצירה שהיא נצחית. ואכן, לטעמי, התכשיטים של צ'נגרי יהיו תמיד אופנתיים, תמיד מתאימים ובלתי נשכחים. אני אזהה תכשיט שלה תמיד, כי יש לו אופי הייחודי רק לדורי. התפעלתי גם מכך שעל אף שהתכשיטים בעלי נוכחות מרשימה ומורכבים ממספר רב של אלמנטים, הם קלים ונוחים.








אני יודעת שכעת לאחר שהתוודעתי לאמנותה של דורי צ'נגרי ארצה לענוד כמה שיותר מתכשיטיה וזו לדעתי, ההמלצה הטובה ביותר.

תכשיטיה מוצעים בחנות המעצבת ברחוב דיזנגוף בתל אביב ובאתר  www.Doricsengeri.com

דורי צ'נגרי
דיזנגוף 226, תל אביב. 03 6043273.
ראשון-חמישי 10:00-19:00, שישי 10:00-14:30



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה