רשומות

יום שלישי, 24 ביולי 2018

בואו לטייל בחדרה- נופים, אתרים, היסטוריה ולסיום שופינג



על מה אתם חושבים כשמזכירים את חדרה? אני חושבת על עיר בדרך לתל אביב. עיר לא מעניינת במיוחד, שיש בה פארק אחד מעניין פארק נחל חדרה ותשתיות אנרגיה רבות. עוד ידעתי שאדמותיה נרכשו על ידי יהושוע חנקין ומתיישביה הראשונים היו אנשי העלייה הראשונה. לא חשבתי עליה כעל עיר תיירותית ולכן שמחתי להגיע לסיור שאורגן ע"י משרד התיירות ו"נחלים" החברה לפיתוח תיירות חדרה ולהכיר את העיר ואת אתריה. הסתבר לי שלחדרה יש הרבה יותר מה להציע ממה ששיערתי לעצמי ויש בה מקומות חמד שכדאי וראוי לבקר בהם.

המושבה חדרה

חדרה נוסדה ב-1891 על ידי אנשי העלייה הראשונה. אדמותיה כ-33 אלף דונם נרכשו ע"י גואל האדמות יהושוע חנקין וללא עזרה מהברון רוטשילד. מעשה אמיץ בימים ההם. המתיישבים נתקלו באדמות ביצה ורבים מהם חלו בקדחת ומתו, הנותרים המשיכו בייבוש הביצות ועיבדו את האדמה בעקשנות ואהבה. עם השנים גדלה חדרה, הפכה לעיר וקלטה עולים רבים מתפוצות ישראל.

כיום, חדרה היא עיר חוף יפה, בעלת רצועת חוף ארוכה ומטופחת. יש בה אתרי מורשת והיסטוריה, שרידי ביצות ושלוליות, נחל חדרה, גנים לאומיים, פארקים ומרכזי קניות.

למטיילים בעיר יש אופציות רבות לטיול כמו: החאן- המוזיאון לתולדות חדרה, בית הכנסת הגדול- המצודה בחצר החאן, בריכת המים ההיסטורית והמגדל שנבנה ב-1924, בית רם- בית אחד ממייסדי חדרה, הקיוסק ההיסטורי, בית קוטלר, בית הספר אחד העם ההיסטורי שהפך למרכז מבקרים, בית "אלף הנשיקות"- הבית בו גדל אבשלום פיינברג, גן המייסדים, בית הקפה אולגה חנקין, גלעד "יד אבשלום", הטכנודע, מרכז המבקרים "אורות רבין", פארק נחל חדרה, אקו פארק, חוות חפציבה, שמורת חוף גדור, שמורת ביצת זיתא ותל זרור, פארק השרון, יער חדרה, חופי ים- חוף אולגה, חוף מפרץ בנימין, חוף הדייגים. ולא שוכחת את מלון רמדה המפואר ואת בתי הקפה והמסעדות שבעיר. לא מזמן נפתח גם "מול החוף- וילג'" – כפר קניות ובילויים בסגנון מדרחוב בירות באירופה.

הקיוסק ההיסטורי ושדרת אמיר (ע"ש אמיר מי טל מג"ד ומפקד סיירת גולני שנהרג במבצע "כחול וחום" בלבנון)

הקיוסק_ההיסטורי_מירו_מדיה_לקרן_לפיתוח_חדרה_



את סיורנו בחדרה התחלנו בשתיית גזוז 'של פעם' בקיוסק ההיסטורי של חדרה ובשיחה עם הוריו של אמיר ז"ל, שסיפרו לנו על בנם ועל החיים בחדרה. זה היה מפגש מרתק ומעניין ובו למדתי על אמיר ופועלו. הקיוסק ההיסטורי פעל בין השנים 1926- 1956. הקים אותו איש הישוב דוד שרשוב שהיה בעל דוכן דגים והשתמש בקרח לצינון הדגים. הוא חשב איך לנצל את הקרח ופתח קיוסק שיכניס לו הכנסה נוספת ושם מכר בעיקר גזוז. הקיוסק שוחזר ב-2016 ומשמר את רוח התקופה ההיא. ליד הקיוסק נמצאת שדרת אמיר המטופחת והיפה עם הפיקוסים ההיסטוריים והמרשימים.



 בצילומים- הורין של אמיר והשדרה.

שדרת הרצל פינת רחוב אחד העם

בית הספר אחד העם ההיסטורי- מרכז מבקרים





בשנת 1922 נחנך בית הספר הראשון של חדרה. בטקס השתתף הנציב העליון הרברט סמואל. בית ספר שבו שלושה חדרי כיתות. כיום, משמש המבנה כבית למועצת העיר וכמרכז מבקרים להנחלת המורשת של המושבה חדרה.

פארק נחל חדרה



חדרה היא בירת האנרגיה של ישראל. בחדרה תמצאו מתחם התפלה גדול, אסדות גז, תחנת כוח פחמית ואת אורות רבין. הממשלה החליטה שלחדרה מגיע על כך פיצוי ועזרה בהקמת פארק נחל חדרה. מנכ"ל הפארק הוא יוסי תורג'מן, המנהל את הפארק כבר עשרים שנים. הפארק מתחדש כל הזמן. נבנו בו מתקני משחקים לילדים, עומדים להקים פרגולות חדשות ועוד. הפארק מארח אירועים גדולים כמו ה"בום בוקס" ויש בו מסלול טיול מרהיב. גשר על פני הנחל, מבוע, מפלים ועוד אטרקציות. בקרוב, מתכננים גם מצפה לכרישים. בימי החורף מגיעים עשרות כרישים לקרבת הנחל. כמו כן מתכננים שיט עם סירות פדלים והתכנית כבר בתהליך אישור.

הפארק פתוח למבקרים ללא תשלום וניתן למצוא מידע על מסלולי הטיול המומלצים בפארק כאן-
info@nhlhadera.co.il
04-6343296

בית אולגה חנקין- בית קפה ומסעדה חלבית




את ארוחת הצהריים אכלנו בבית ההיסטורי והיפה 'בית אולגה חנקין' הבית נמצא על הצוק שמעל הים ומשקיף אל החוף היפה. הבית נבנה בשנות השלושים ע"י יהושוע חנקין שבנה לאהובתו אולגה בית במקום היפה ביותר. הבית בנוי בסגנון הבאוהאוס. בני הזוג מעולם לא התגוררו בבית. הוא שופץ וכיום משמש כמסעדה וכבית קפה ומגיש סלטים, פסטות, עוגות ועוד. הוא מתאים גם לאירועים של עד כ-140 אורחים.

שדרות מנחם בגין 1, גבעת אולגה טלפון: 04-6214424

"מול החוף- וילג'" כפר קניות ובילויים בכניסה לחדרה

מתחם הקניות והבילויים "מול החוף" הינו מתחם פרטי בבעלות היזם עודד תורג'מן. המחם מכיל מגוון רחב של חנויות, מותגים ואטרקציות. המתחם הינו חלל פתוח שתוכנן ע"י האדריכל אבנר שר ועוצב בסגנון מדרחוב קניות בבירות ארצות אירופה. את ההשראה לקונספט של המקום, בסגנון מדרחוב שאבה החברה ממתחם קניות מוביל בגרמניה בשם אינגלושטאט ויליג.

מול_החוף_וילג._צילום_אודי_בן_תורה

בין העסקים שפועלים ועתידים לפעול במקום רשתות מוכרות ומובילות כמו: סניף דגל של רשת יוחננוף ששכרה 8,000 מ"ר , סופר פארם (600 מ"ר), קבוצת קסטרו (750 מ"ר), קבוצת אורבניקה (2,200 מ"ר), קבוצת פוקס על כלל מותגיה (כ-4,000 מ"ר), H&O ( 700 מ"ר), טרקלין חשמל (220 מ"ר), אופטיקה הלפרין (110 מ"ר) וקבוצת גולף על כלל מותגיה (2,000 מ"ר), רשת אלמ (כ- 200 מ"ר) אדידס (כ-350 מ"ר), זארה (2400 מ"ר הסניף הגדול בישראל) , סטרדיווריוס, פוט לוקר, מנגו, ברשקה, טוונטי פור סבן, פול אנד בר, ועוד, לצד המותגים אותם אנו מכירים יושקו חנויות בוטיק ייחודיות.

בתחום ההסעדה יפעלו בתי קפה ומסעדות שחלקם ממוקמים על ריצפת הדק הרחבה, ותחת כיפת השמיים. מבין בתי הקפה והמסעדות שיפעלו: רשת רולדין, רשת ביגה, רשת לנדוור, רשת מקדונלד'ס, גלידה לג'נדה, מסעדה יפנית מקבוצת רונן נימני (קפה קפה) ומסעדה איטלקית "פט וויני" ועוד

במתחם פועלת משחקייה בשם " MY GYMBOREE" עם בתי משחק מיניאטוריים כמו תחנת כיבוי, סופרמרקט וסלון יופי. יש בה מתקן משחקים אתגרי הכולל מכשולים, טיפוס, טרמפולינה, גשר חבלים, בריכת כדורים ייחודית ובריכת בלונים. מתחם לפעוטות ושולחנות לגו ומגנטים. המחיר- 35 ₪ לילד.




האטרקציה העיקרית שמציע המתחם לראשונה בישראל הינה בריכה לגלישת גלים, המאפשרת גלישה לאורך כל השנה. הבריכה מבית חברת citywave הגרמנית.
בריכת הגלישה החדשה צפויה להיות מוקד עליה לרגל לחובבי גלישה מקצועיים וחובבים מכל רחבי הארץ וגם מהעולם. כמו כן, מתחם בריכת הגלישה כולל טריבונות מעץ לטובת מי שמעוניין לצפות בגולשים ואירועים שיתקיימו במקום.

                הצילום באדיבות כפר מול החוף- וילג'

בריכת הגלישה מבית CITYWAVE מעניקה את הגל המושלם האינסופי המכיל מים מהקרקעית לפני השטח. טכנולוגיית ה'מים עמוקים' הייחודית של CITYWAVE מאפשרת גל בגובה 1.5 מטר עם לחץ מקסימלי. תנאים אלו מבטיחים חווית גלישה יציבה, בטוחה ומבוקרת (הקירות הצדדיים ורשתות הזרימה האחוריים רכים). ניתן לשנות את כמות המים והנפח שלהם על מנת להתאימם לכל רמת מיומנות ולכל משתמש. בין אם מתחילים, מתקדמים או מקצוענים, המערכת קלה להתאמה ותוך מספר שניות ניתן להחליף את ההגדרות כדי להתאים לכל מצב: גל קטן עם פחות לחץ ופחות מים למתחילים לעומת גל גדול עם לחץ מירבי וכמות מים גדולה למקצוענים.

בזכות מערכת ה'מים עמוקים', יכולה הבריכה להעניק תנאים דומים לים. לכן היא מאפשרת שימוש בגלשן רגיל עם סנפירים. בבריכה ניתן לגלוש עד חמישה עשר גולשים בסשן שאורך 45 דקות והיא מתאימה מגיל 8 מגובה 1.1 ומעלה.

כתובת: שכטמן 10, חדרה

מלון רמדה ריזורט חדרה



את ביקורנו סיימנו במלון רמדה ריזורט השוכן במיקום מושלם ליד רצועת החוף. עמי אלרם מנכ"ל המלון, קיבל את פנינו וסיפר לנו על המלון. 173 חדרים במלון, כולם עם נוף לים, אינטרנט אלחוטי חינם, טלוויזיה בכבלים ועוד פינוקים. חוף הים צמוד למלון ויש גם בריכה שחיה חיצונית ובריכת שחיה מקורה. יש גם ספא יפהפה עם 10 חדרי טיפולים, אולמות לכנסים ואירועים וחדרי ישיבות.

במלון מועדון ילדים עם משחקיה לכל הגילאים. משחקי יצירה, אזור לגיל העשרה עם פלייסטיישן ועוד. המועדון פתוח בימי ששי- שבת ובתקופת הקיץ והחגים כל ימות השבוע.
רחוב מנחם בגין 1, מפרץ בנימין.
info@ramada-hadera.com
04-8866688: טלפון

פרטים נוספים על תיירות חדרה "נחלים" - החברה לפיתוח תיירות חדרה בע"מ
077-5408022
 |




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה