רשומות

יום רביעי, 16 במאי 2018

על המופע YOUR SHADOW של תיאטרון הצלליות TEULIS



תיאטרון צלליות כשמו כן הוא. תיאטרון צללים. המופע נערך אחרי מסך ולא לפניו והצפייה היא בצלליות נעות. נשמע פשטני מעט? גם אני הייתי סקפטית. מה כבר יוכלו להפתיע אותי? ובכן, הצליחו להלהיב אותי ואת כל הקהל שצפה במופע. קריאות ההתפעלות ומחיאות הכפיים ליוו את המופע לכל אורכו.

יוצר תיאטרון TEULIS הוא רומן סוקולוב. רומן עבד בהפקת אירועים והתבקש ליצור מופע של תיאטרון צלליות לחברה גדולה. בעקבות הצלחת המופע חבר לשותפו ויטלי סוסלובטס ויחד הקימו את התיאטרון בשנת 2011. בשבע שנות פעילותו זכה התיאטרון להצלחה גדולה ולפרסים רבים בתחרויות ופסטיבלים יוקרתיים בצ'כיה, סלובקיה, טורקיה ואיטליה.

המופע הוא שילוב של אקרובטיקה, ריקוד, 3D ועיקרו שימוש מבריק במשחקי אור וגוף האדם. הקצב מהיר מאד, הסצנות על הבמה מתחלפות במהירות והקסם נוכח בכל תנועה. מה שכבש את ליבי היו הרעיונות המקוריים, היכולת להפתיע, להקסים וליצור משהו חדשני לגמרי ללא אביזרים כמעט אלא רק בשימוש חכם באור ובגוף.



                צילומים שצילמתי מתוך המופע

תיאטרון הצללים הוא אמנות עתיקה מאד שנולדה בסין לפני 1700 שנה. במאה השמונה עשרה הצרפתים הביאו אותה לאירופה ובתחילת הדרך הדמויות היו בובות על מקלות עדינים. מאז צברה אמנות זו פופולריות עצומה. באמצע שנות השמונים נכנס אלמנט נוסף ומעניין הגוף האנושי. שחקני טיוליס מצליחים להראות לנו שדי בגוף האנושי כדי ליצור מופע מרהיב. הגמישות שהפגינו, ההומור והדמיון הם בלתי נדלים.

תיאטרון TEULIS הופיע בכל העולם. פינלנד, שוודיה, פולין, קפריסין, טורקיה, יפן ועוד. למעלה מ-300 מופעים וברוב המקרים סולד אאוט. לא מפתיע כלל לאור המופע בו צפיתי. 



המופע YOUR SHADOW  הורכב ממבחר קטעים שהלהקה הציגה בכל שנות פעילותה. העלילה המרכזית עוסקת בזוג אוהבים החולמים להפיק סרט קולנוע והדרך שבני הזוג עוברים כדי לממש זאת. אבל, בעיניי, העלילה פחות חשובה. היופי הוא באופן שבו דמיון וכשרון מצליחים ליצור דבר מה אחר וחדש. להפתיע את הצופה ולהדהים. כהרף עין יוצרים השחקנים מכוניות, מבנים, דמויות של חיות, גשרים ומה לא וזאת בעזרת גופם בלבד. יד הופכת לריסים מעפעפים. רגל לזנב חיה. גוף לכסא או שולחן. הכל במהירות מסחררת. השחקנים מתלכדים, מתפרקים והנה תמונה חדשה.


לצערי, מי שלא צפה עד כה במופע יאלץ להמתין לסיבוב ההופעות הבא של הלהקה בישראל. זה היה המופע האחרון שלה בארץ ומכאן היא ממשיכה לסבב הופעות בארצות הברית. אני ממליצה לא לפספס את הפעם הבאה שהתיאטרון יגיע לישראל, כי זו חוויה מרתקת, שונה ומהנה מאד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה