רשומות

יום רביעי, 16 בספטמבר 2015

סקירת הספר "צוות חשאי" מותחן פוליטי מאת בראד תור



בראד תור רוקח לנו מותחן פוליטי פרנואידי מרתק המשלב תככים בבנק הפדרל ריזרב, (הבנק הפדרלי של ארצות הברית) חתרנות בתוך ארגון ה- CIA, ארגוני בטחון פרטיים הפועלים לגילוי האמת וניסיונות להפלת המשטר באזורנו- אזור המזרח התיכון.

 

הגיבור הראשי הוא סקוט הרוואת, לוחם קשוח ששירת ביחידת "אריות הים" פרש וכעת עובד בחברת בטחון פרטית המתמחה בלחימה בטרור. יחד עם עוד עמיתים הוא מנסה לפתור סדרה של רציחות אכזריות הנראית קשורה להיסטוריה של הבנק הפדרלי. כאשר יו"ר הבנק נפטר באורח בלתי צפוי, נעלמים כל חמשת המועמדים שהיו צפויים להחליפו. הגופה המרוטשת הראשונה של אחד מהמועמדים נמצאת כשעליה סימן גולגולת ועצמות מוצלבות.

מכאן מתחילים פיתולי עלילה רבים המלווה בדמויות רבות עד שקשה לזכור את כל השמות ומי נגד מי. הרוואת מגלה שהרוצחים מחקים קבוצה חתרנית היסטורית שפעלה בבוסטון בשנת 1700. תוך כדי התקדמות העלילה מתברר שהרוצחים אכזריים במיוחד וקשורים לארגונים ממשלתיים. כל סצנת רצח היא סמלית וקשורה לאירועים שאירעו בבוסטון בתקופה ההיא.

 

לקורא מסתבר שמה שקורה מתחת לפני השטח רלוונטי הרבה יותר מאשר מה שקורה מעליו והדרך שארגונים ממשלתיים פועלים מסוכנים ועלולים לפגוע ביציבות כל משטר דמוקרטי. לדעתי, בראד תור, עוסק במותחן בגבולות של כוח השלטון ובגבולות של ארגונים ממשלתיים העוסקים בביטחון המדינה. המדינה מאפשרת לארגוני הביטחון שלה חופש פעולה לאמן ולהכשיר אנשים המסוגלים לפעול בדרכים חמקמקות, אכזריות ורצחניות. עד כמה חופש הפעולה הזה עשוי לחזור אליה כבומרנג? עד כמה יש שליטה על מעשי אותם הארגונים אשר בשם הצורך להגן על האזרחים עשויים לפעול באופן שפוגע בחירות ובדמוקרטיה?

 

העלילה שוטפת ומעניינת. אין רגע דל. בספר מתח חשובה גם האמינות ושהקורא יאמין למה שמתרחש. הידע שלי במה שקשור להיסטוריה האמריקאית הוא לא רב. הכרתי את אירועי "מסיבת התה" בבוסטון אך לא את שאר הפרטים. האמנתי למידע שנכתב ולאופן שבו נשזרו הפרטים במותחן וקידמו את העלילה.

 

בראד תור שירת כחבר בצוות האנליסטים של היחידה האמריקאית לביטחון המדינה וזה מסביר לי את ידיעותיו בנושא. ספריו הם רבי מכר ומתורגמים ל-27 שפות בכל רחבי העולם.

 

ממליצה לחובבי מתח וקונספירציות. אני נהניתי.

 

 

"צוות חשאי" מאת בראד תור. מאנגלית: שרה ריפין, הוצאת "דני ספרים", 448 עמודים. מחיר לצרכן 68 ש"ח,

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה