רשומות

יום ראשון, 1 בינואר 2023

מסעדת חוות התבלינים בגלבוע- המקום לסעוד בו כשמגיעים לטייל בגלבוע. אל מול נוף מרהיב ועם מנות מגוונות ואיכותיות


בחודש האחרון ביקרנו פעמיים באזור הגלבוע. טיילנו בעמק המעיינות, ביקרנו במוזיאונים, היינו בחוות הרוח והכרנו מקומות מיוחדים ומסקרנים. כשחיפשתי היכן לסעוד המליצו לי על מסעדת חוות התבלינים בגלבוע. "מסעדה מצוינת" אמרו לי "אחת הטובות באזור". הסתקרנתי והחלטתי להקשיב להמלצות ולהגיע לסעוד במקום.

המסעדה הוקמה בשנת 1994 על ידי פנינה ויוסי מס שהגיעו לגלבוע מחבל ימית. יוסי בנה את המסעדה במו ימיו וזה ניכר במבנה. מבנה עץ גדול, כפרי. עם מרפסת גדולה הצופה לנוף, שולחנות עץ וכסאות עץ. לי זה הזכיר מסעדות כפריות באוסטריה ליד אתרי סקי. ליד המסעדה שוכן גן תבלינים גדול אך מכיוון שהגענו לארוחת ערב והיה חשוך לא יכולנו לבקר בו. אורות העמקים זהרו לעברינו אך לא יכולנו לראות את הרי נצרת, הר התבור ואפילו החרמון הנשקפים מהמסעדה.

בעוד יוסי בונה את המסעדה נסעה פנינה לחו"ל והתמקצעה בצד הקולינרי. התפריט שנבנה מכיל מגוון מנות והוא בשרי בעיקרו ומתאים לארוחה משפחתית עם ילדים, לארוחה זוגית רומנטית ואף לארוחות עסקיות.



בתפריט תמצאו מנות ראשונות כמו: קרפצ'יו פילה בקר, פטה כבד עוף, שקדי עגל צרובים, סביצ'ה, ריזוטו פטריות, כרובית צרובה ומרק היום. בעיקריות: ג'ירוס קבב, המבורגר, צ'יקן און אה בריק, פילה בקר, אנטריקוט, פילה דג ים, סלמון, ניוקי ערמונים, פפרדלה אסאדו ועוד. קינוחים: טראט פיסטוק שוקולד, פאי לימון, טארט תפוחים, הרגעש שוקו וגלידה. לילדים: שניצלונים, פסטה, פרגית עם שתיה וגלידה במחיר קבוע של 66 ₪.

האווירה במסעדה נעימה ולא מכופתרת. אין מוזיקה רועשת (תודה לאל) והשירות מהיר וקשוב. כל המנות שבחרנו היו טריות ואיכותיות והוגשו באופן מעורר תיאבון.

פתחנו את הארוחה בקוקטיילים עליהם המליצה המלצרית. לי היא בחרה קוקטייל ליצ'י שהורכב מוודקה, יין לבן וסירופ ליצ'י והיה מתקתק, משכר וטעים (53 ₪) לניסן בחרה בקוקטייל חוות התבלינים עם ג'ין, טוניק ולואיזה (38 ₪)



אחרי שתפסנו ראש בחרנו מנות ראשונות

סביצ'ה- דג ים חתוך לקוביות קטנות בתוספת בצל סגול, עגבניות, צנונית וצ'ילי חריף. המנה מגיעה עם כוסברה אך ביקשנו שיוותרו לנו. מוגש עם לאבנה, קרם חציל שחור, שמן זית וטוסטונים (62 ₪) לאוהבי דגים כמונו זו מנה שהיא מאסט. טעם הדג מובחן והשילוב עם הלאבנה וקרם החציל, היה מצוין ועשיר.

סלט חווה – זו מנה ראשונה שהיא מנת הדגל של המסעדה והומלצה לנו בחום ואכן מדובר על סלט רענן, מלא טעמים ומוצלח. שלל של חסות שונות, תפוח עץ, אגוזי מלך ופקאן. הרוטב הוא ווינגרט חומץ פטל ומעל גבינת פקורינו רומאנו (62 ₪)


מנות עיקריות


החלטנו לוותר על מנות הבשרים ולבחור מנות מיוחדות.

צ'יקן און דה בריק- פרגית עשויה היטב, פריכה ומתובלת שנהנינו ממנה מאד. הוגשה עם קרעי תפוחי אדמה עם צ'ילי פלייקס ואיולי שום אפוי. (92 ₪) תשאלו מה כבר יש לחדש בעוף? אופן העשייה הוא שחשוב והמנה הזו הייתה מעולה.


כבדי עוף- מנה לכאורה פשוטה ומוכרת, אך מה שעשה אותה היה יין הפורט שהוסיפו לכבדים, יחד עם ציר בקר, בצל מהגריל וצימוקים ברום. הוגש מעל פירה. (85 ₪) מנה טעימה במיוחד.




קינוח

הר געש שוקו שהוגש עם גלידת וניל (32 שח) לאוהבי השוקולד שייהנו מהעוגה החמה והשוקולד הנוזל. הכי טעים. לצד העוגה תה עשבים טעים ולימוני.


לסיכום: ארוחה חווייתית, טעימה ומהנה, באווירה כפרית נעימה ונוף שאין כמוהו. אנחנו נהנינו מאד וממליצים בחום.

במסעדה ניתן גם לערוך אירועים עד 100 איש ואירועים גדולים יותר ניתן לערוך בגן התבלינים בחצר.

המסעדה פתוחה בשבת וסגורה ביום ראשון.

שני –שבת 1200-2200

טלפון: 04-6531093

דרך נוף הגלבוע, כביש 667

לאתר מסעדת חוות התבלינים- לחצו כאן

בפייסבוק- לחצו כאן

צילומים: ניסן גביש

גילוי נאות: היינו אורחי המסעדה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה