רשומות

יום רביעי, 25 בינואר 2023

פסטיבל טעמים בעמקים ה-19 יוצא לדרך 1-11.2.2023 ואתם רוצים להיות שם

ארוחה בקפה בלומה

פסטיבל טעמים בעמקים חוגג 19 שנים. אני מלווה את הפסטיבל כבר שנים ותמיד מתפעלת מחדש ומתלהבת מהמקומות, המפגשים, הסדנאות, הסיורים, המסעדות והשפע הרב. חיבורים של רשויות וקהילות מהעיר, הכפר והקיבוץ. ערבים ויהודים, חוות חקלאיות ויקבים. אמנים, מסעדנים, חקלאים ועירונים. בפסטיבל פוגשים את כולם ונהנים מכל הטוב שיש להם להציע לנו.

לאתר פסטיבל טעמים בעמקים – לחצו כאן

אירועי הפסטיבל


רקפת עברי, מפיקה ויוזמת פסטיבל טעמים בעמקים מספרת שלפני כעשור ישבה יחד עם תיירנים מהעמק לחשיבה משותפת כיצד לבדל את העמק ומה המייחד אותו ואז הגיעה הרשות לניקוז ונחלים קישון המפתיעים בכל שנה עם נחלים חדשים. הנחלים עוברים העמקת תוואי וטיפול בגדות הנחל כדי לשמור עליהם מהתמוטטות. הצבת סלעים גדולים למניעת נסיעת כלי רכב בנחל וחצייתו מה שגורם להרס גדותיו ונזק לצמחיה הטבעית ולחיות הבר. רשות ניקוז סוללת שבילים לאורך הנחלים וכך מנגישים אותם לציבור. השכנים של הנחלים מוזמנים לטייל לאורך הנחל, לרוץ, לרכב וגם לשמור על הניקיון כדי שיוכלו להמשיך ליהנות מהנחל שהונגש עבורם.

רקפת עברי ואנוכי על גדות נחל ציפורי

בפסטיבל תוכלו גם אתם לגלות את הנחלים החדשים. את נחל יפעת, הנחל שמחבר בין מגדל העמק והקיבוצים: יפעת, גבת, שריד, רמת דוד וגניגר. ילדי בית הספר שגיא שבקיבוץ שריד כבר מאמצים את הנחל, יוצרים פסיפסים, יוצאים לימי לימוד בטבע לאורך הנחל ושומרים על ניקיונו.

אני גיליתי את קהילת נחל ציפורי- הגעתי בסיור אל גשר השלום וראיתי לאורך הטיילת את הפסיפסים הקהילתיים של האמנית דלית גרוסמן שנעשו על ידי ערבים ויהודים מהישובים שמשית, הסוללים, זרזיר, כעביה וראס עלי. הטיול לאורך הנחל מהנה מאד, תוכלו לפגוש שם גם את הלוטרות ולא רק פסיפסים. הטיילת נמשכת לאורך 60 ק"מ.

גשר השלום
פסיפסים קהילתיים






ביום שישי ה 10.2 9:00-13:00 במסגרת הפסטיבל יערך הפנינג מחורשת הבונקרים שבין קיבוץ שריד לגבת לאורך הנחל. במקום יערכו סדנאות יצירה מחומרי טבע, הדרכות ומשחקים שיועברו ע"י מדריכי קק"ל ורשות ניקוז. יפתח בית קפה נייד ודוכני מזון. כניסה ופעילות ללא תשלום.

לאחר שתטיילו ליד הנחל אני ממליצה להמשיך אל כפרי הבדואים כעביה טבאש חג'אגרה שם מתוכננים במסגרת הפסטיבל אירועים רבים.

אנחנו התארחנו במדאפה גלילית של ויפקי  ואינשראח סלאמנה. ויפקי ריתק אותנו בסיפורי שבט כעביה, ההיסטוריה והתרבות שלהם. ויפקי  הוא בעל תואר שני בלימודי ארץ ישראל, מנהל בי"ס לשעבר, מורה דרך ומדריך מוסמך ואיש שהוא אוצר של ידע. הצטערתי כשזממנו הסתיים כי רציתי לשמוע עוד ועוד. בנוסף, השתתפנו בטקס הכנת קפה מסורתי ושמענו על חשיבות הטקס בתרבות הבדואית. זו חוויה מיוחדת של אירוח בדואי וניתן להשתתף בסיורי ליקוט, סיורים בכפר, לחוות גם קולינריה בדואית ועוד


יהודית וויפקי טוחנים קפה

ויפקי- 054-2280909

מדאפה גלילית- לחצו כאן

פייסבוק- לחצו כאן

אם אתם אוהבי אמנות אני ממליצה לכם לנצל את ימי הפסטיבל ולהגיע ל-2 מקומות מיוחדים. האחד- מקום השראה, השני- שביל היוצרות ביפעת.

מקום השראה



מקום השראה" ממוקם בבית טמפלרי שנבנה ב-1906. שירלי בר לב ויפעת גולן שיפצו את הבית והפכו אותו למקום משגע, המשמש כבית לאמנים. בכניסה לבית ישנו בית קפה קטן ומקסים המגיש קפה איכותי, עוגות, סלטים וכריכים תוצרת בית. לצידו גלריה שבה ניתן לרכוש אמנות יזרעאלית של אמני העמק ואמנות ישראלית. בקומות העליונות של המבנה ישנם חדרי סטודיו בהם יוצרים האמנים.



שירלי ואנוכי

פגשתי שם את תמר חדד היוצרת תמונות מחוטי ברזל.



שיינה בוצר ועדי יסוד הן תכשיטניות.




ולילך בן יעקב, שירלי בר לב ויפעת גולן הן ציירות.


קסם של מקום שבו תוכלו למצוא יצירות מקוריות ועכשוויות של אמנים מקומיים. עונג גדול לשוטט בין הציורים, הפסלים, התכשיטים, ודברי האמנות. במקום מתקיימות תערוכות מתחלפות ומתקיימים אירועי הפנינג שונים לכל המשפחה, מכירות מיוחדות וגם אירועי תרבות ומוזיקה של מוזיקאים מהעמק.

הפסטיבל מהווה הזדמנות מצוינת לקפוץ למקום וליהנות ממה שיש לו להציע לכם.

בתאריך 2/2/2023 יופיע במקום ההרכב האירי טריולה בהופעה חד פעמית. המופע כמעט סולד אאוט, כך שיש למהר ולרכוש כרטיסים.

טלפון: 050-7434019

אתר- מקום השראה

פייסבוק- לחצו כאן

שביל היוצרות ביפעת

שביל היוצרות בקיבוץ יפעת מאפשר למבקרים להכיר את האמנים היוצרים ואת יצירותיהם. הסיורים כוללים אירוח בבתי היוצרות, כיבוד קל ושיחה עם האמן/ית.

אנחנו ביקרנו בביתה של חינה היוצרת במוזאיקה ולא הפסקנו להתפעל מיצירותיה המופלאות. חינה סיפרה לנו את סיפורה המרתק והדרך שעשתה.


האמנית השנייה מיכל דורון דורון מפסלת בנייר. עבודותיה ריגשו ונגעו לליבי, במיוחד העבודות שעסקו במשפחתה ומבטאות סיפור מורכב. בקרוב, תתקיים תערוכה מיצירותיה.

את המיזם מרכזת שרה אליהו ובמהלך הפסטיבל יתקיימו סיורים בשביל.

לתיאום- 052-3491825

לאתר שביל היוצרות- לחצו כאן

בפייסבוק- לחצו כאן

אחריי שטיילנו, ביקרנו, פגשנו אנשים מעניינים, מה עם אוכל? היכן אוכלים? בפסטיבל יש מספר מסעדות המשתתפות בו. (באתר תמצאו את כולם) אני אמליץ על 2 מסעדות בהן ביקרתי והן מעולות. קפה בלומה בקרית טבעון והבוטקה ברמת ישי.

קפה בלומה



מקום מקסים עם חצר גדולה ואוכל מעלף. האוכל נעשה בעבודת יד  והשפית היא איילת שפרירי. השירות במקום מוקפד ונעים. חומרי הגלם הם מקומיים וטריים ואני נהניתי מכל ביס וביס. טעמתי בארוחת בוקר במקום מספר מאפים וסלטים כמו קלצונה מנגולד, מאפה פילו, סלט קיץ עשיר, סלט ציזיקי וסלק צלוי נהדר, כרוב מגנוב שזה פרוסות כרוב צלוי עם רוטב קוקוס ואריסה, שקשוקה מצוינת ועוד. המחירים נעים בין 40 ל-65 ₪. כריכים יעלו כ-40 ₪ לכריך. שקשוקות- 54 ₪. סלטים- 40-47 ₪.



במהלך הפסטיבל יהיו בבלומה מנות מיוחדות כמו: ספיישל טעימה מבלומה- צלחת שמלאה בכל טוב ומכילה בתוכה טעימות מכלל המנות העיקריות שלנו (פטריות ממולאות/ירקות אנטיפסטי/מאפה פילו/קיש)- 65 ₪ או דיל פוקצ'ה וקפה- פוקצ'ה אישית+משקה 24-26 ₪.

כמו כן, תתקיים הרצאה של מור גבעון ביום חמישי 9/2/2023 "על הלחם לבדו".

קפה בלומה- יצחק רבין 30 קרית טבעון

בפייסבוק- לחצו כאן

באינסטגרם- לחצו כאן

הבוטקה- חומוסיה יזרעאלית




עודד וערד ניר ילידי העמק הם בעלי החומוסייה הנמצאת ברמת ישי. שני האחים עבדו מספר שנים כטבחים במקום עד שהגשימו חלום והפכו לבעליו. מסעדה לא יומרנית, בעלת אווירה קלילה וצעירה, הבעלים ייגש אליכם, יחייך ויקבל אתכם בחום.

המסעדה מגישה מנות אהובות וחומוס טרי ומיוחד, במחירים נוחים. אנחנו טעמנו מג'דרה, מרק כתום, סלט ירושלמי, פלאפל ירוק נהדר, סביח שמגיע בצלחת בריאות כשכל מרכיב במקום משלו, צ'יפס מצוינים, סלט טאבולה, כרובית מטוגנת וכמובן חומוס חם ומעולה במיוחד. ולקינוח מלבי מאוזן במתיקותו וטעים מאד. המחירים נעים בין 26 ₪ ל- 45 ₪. חומוס 30 ₪ עד 45 ₪ לחומוס בשרי. עראייס- 30-45 ₪. צ'יפס, סלטים בסביבות ה-30 ₪.

בפסטיבל יהיו מנות מיוחדות ובהזמנת אחת המנות העיקריות תקבלו מלבי הום מייד וצ'ייסר ערק.

לאתר הבוטקה- לחצו כאן

לינה בימי הפסטיבל

 


 

לאתר פסטיבל טעמים בעמקים – לחצו כאן

פסטיבל טעמים בעמקים בפייסבוק- לחצו כאן

 

 







אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה